Παρατείνεται έως τις 10 Ιουλίου και ώρα 17:00 (ώρα Ελλάδος, GMT + 2) η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών στον διαγωνισμό αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού. Σε σχετική ανακοίνωση προέβη το ΤΑΙΠΕΔ.

Υπενθυμίζεται ότι ως αρχική καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών είχε οριστεί η 29η Μαΐου 2023. Ωστόσο, θεωρούταν δεδομένη η χορήγηση παράτασης λόγω της αβεβαιότητας που προκαλεί η προεκλογική περίοδος.

Στην τελική φάση του διαγωνισμού για τη νέα σύμβαση παραχώρησης που θα έχει διάρκεια 25 χρόνια (η υφιστάμενη σύμβαση λήγει τον Οκτώβριο του 2024) έχουν φτάσει τα ακόλουθα οκτώ κοινοπρακτικά σχήματα:

1) ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.

2) INC S.p.A. (GRUPPO FININC)

3) Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – ADRIAN INFRASTRUCTURE

4) Ένωση προσώπων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – FS ARK HOLDCO S.a.r.l.

5) Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE BIDCO S.A. – Intrakat

6) Ένωση προσώπων CORE INFRASTRUCTURE FUND III SCS (VAUBAN) – DIF INFRA 6 PARTICIPATIONS 5 B.V. – EGIS PROJECTS S.A.

7) Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD

8) Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.

Σημειώνεται ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει τη μείωση των διοδίων για διάστημα πέντε ετών στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ που είναι σήμερα.

Ο νέος παραχωρησιούχος έχει δικαίωμα να αναπροσαρμόσει το αντίτιμο διέλευσης, αλλά μετά την πάροδο της πενταετίας και υποβάλλοντας αίτημα αύξησης το οποίο να τεκμηριώνεται από τις κυκλοφοριακές συνθήκες του αυτοκινητοδρόμου.

Το ΤΑΙΠΕΔ είχε προτείνει ένα διαφορετικό σύστημα τιμολόγησης της διέλευσης των οχημάτων, με τα διόδια σε ώρες μη κυκλοφοριακής αιχμής θα μειώνονταν και σε ώρες αυξημένης κυκλοφορίας να αυξάνονται, λειτουργώντας ως αντικίνητρο για τη διέλευση των οδηγών.