Τις αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη και τις θέσεις εργασίας που προκύπτουν από την επιλογή της Νέας Δημοκρατίας να «παγώσει» όλα τα μεγάλα έργα υποδομής που είχαν μπει σε τροχιά υλοποίησης ή υλοποιούνταν ήδη από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, το βόρειο τμήμα του Ε65, η Πατρών-Πύργου, το αεροδρόμιο Καστελλίου, το μετρό Θεσσαλονίκης, κ.ά., ανέδειξε στη συζήτηση σχετικής επίκαιρης ερώτησής του ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκος Παππάς.
Αφού ανέφερε πως η προεκλογική υπόσχεση του Κυριάκου Μητσοτάκη για 4% ανάπτυξη «έχει πεταχτεί από το παράθυρο και οι εκτιμήσεις διεθνών οργανισμών μιλούν για ανάπτυξη κοντά στο 2% για το 2020» επισήμανε, απευθυνόμενος στον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, ότι η καταστροφή που θα επέλθει από την καθυστέρηση στα έργα μπορεί να γίνει αντιληπτή από το πρόγραμμα της ΝΔ, όπου γινόταν λόγος για συμβολή των συγκεκριμένων υποδομών στο ΑΕΠ κατά 1,4% και στην απασχόληση με τη δημιουργία 40.000 νέων θέσεων εργασίας.
Συμπλήρωσε μάλιστα ότι παρόμοια καταστροφική επιλογή έγινε και με τη μη καταβολή του μερίσματος σε τρία εκατομμύρια δικαιούχους, «με αποτέλεσμα η αγορά, ειδικά στην επαρχία, να υποφέρει. Μιλάμε για δύο παράγοντες, οι οποίοι είναι έτοιμοι να ανασχέσουν την αναπτυξιακή δυναμική της χώρας».
Κατά προτροπή του, η ΝΔ θα πρέπει να δώσει έμφαση σε δύο θεμελιώδεις κινήσεις «για να μην κινδυνεύσει η οικονομία μας από τις κακές σας πρακτικές και από τις δυσμενείς διεθνείς εξελίξεις: επανεκκινήστε τα μεγάλα δημόσια έργα, τα οποία δημιουργούν απασχόληση τη στιγμή της κατασκευής τους και αύξηση της συνολικής παραγωγικότητας της οικονομίας, και αξιοποιήστε το “μαξιλάρι” ώστε να δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος κατάλληλος για φοροελαφρύνσεις και δημόσιες επενδύσεις».
Ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ είχε την ευκαιρία να αναδείξει επίσης μεγάλες καθυστερήσεις στο έργο του Υπουργείου Ανάπτυξης αναφέροντας: «Σε σχέση με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, σας παραδώσαμε δαπάνες 500 εκατ. ευρώ υψηλότερες για το α’ εξάμηνο του 2019 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2018 και καταφέρατε στο τέλος του χρόνου να έχετε 750 εκατ. λιγότερες δαπάνες από ό,τι ολόκληρο το 2018. Ακόμα, στον υποτιθέμενο αναπτυξιακό νόμο, που μας φέρατε, δεν έχετε εντάξει κανένα έργο, δεν έχετε κάνει καμία δαπάνη».
Πρόσθεσε ακόμα ότι η ΝΔ καπηλεύεται εντάξεις έργων ΣΔΙΤ που έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ, εξηγώντας ότι «αναπαράγεται δημοσιεύματα, τα οποία προφανώς διαρρεύσατε, που λένε ότι εντάξατε έργα ΣΔΙΤ, συνολικού ύψους 1,8 δισ. ευρώ. Από αυτά, το 1,5 δισ. ευρώ εγκρίθηκε από εμάς και μόλις τα 300 εκατ. ευρώ είναι δικές σας εντάξεις. Τα ΣΔΙΤ είναι κατά 80% ΣΥΡΙΖΑ και κατά 20% ΝΔ».
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Νίκος Παππάς αναφέρθηκε σε δημοσιεύματα του Τύπου που αναφέρουν ότι «η ελληνική κυβέρνηση πρότεινε να υπάρχει Cash Collateral για τις εγγυήσεις που έβαλε το δημόσιο για το σχέδιο “Ηρακλής”. Όταν ήρθε το εν λόγω σχέδιο, η κυβέρνηση έλεγε ότι δεν θα επιβαρυνθεί ο Έλληνας φορολογούμενος και τώρα βλέπουμε να είστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσετε χρήματα από το “μαξιλάρι” και όχι απλά εγγυήσεις ώστε να καθαρίσετε τα βιβλία των τραπεζών χωρίς να πάρει καμία ανάσα η πραγματική οικονομία», κάτι για το οποίο δεν έλαβε απάντηση από τον Άδωνι Γεωργιάδη.