Περισσότερο αισιόδοξος σε σχέση με τα προηγούμενα έτη εμφανίστηκε ο Έλληνας καταναλωτής το 2018 σχετικά με την εργασιακή του ασφάλεια, την οικονομική του κατάσταση, αλλά και την διάθεσή του να δαπανά, σύμφωνα με την Nielsen.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους οι περισσότεροι κλάδοι του λιανεμπορίου. Όσο για το 2019 προβλέπεται συνέχεια στις τάσεις συγκέντρωσης με νέες εξαγορές και συγχωνεύσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Nielsen η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +2,2% για το σύνολο του 2018 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, στο σύνολό τους, παρουσιάζουν χαμηλότερη συγκριτικά τάση, στο +1,8%.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ) εμφανίζουν την πιο θετική τάση, +4,8%, ενώ τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα κινούνται αρκετά πιο συγκρατημένα στο +2,9%.

Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των FMCGs, τα τρόφιμα & ποτά αναπτύχθηκαν κατά +1,5%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσίασαν επίσης αύξηση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με το σύνολο του 2017 κατά 2,4% & 3,0% αντίστοιχα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως επισημαίνει η Nieslen στην παραπάνω συνολικά θετική εικόνα του κλάδου, η οποία οφείλεται τόσο σε αύξηση της ζήτησης, όσο και σε οριακές πληθωριστικές τάσεις, συνέβαλλε καθοριστικά η αναδιάρθρωση του δικτύου καταστημάτων του λιανεμπορίου, ενώ η συγκράτηση του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας γύρω στο 15%, καθώς και η πολύ υψηλή προωθητική ένταση (άνω του 50% για τα FMCGs συνολικά & άνω του 60% αν αφαιρέσουμε από τα FMCGs την επίδραση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας) συνέχισαν να χαρακτηρίζουν το Ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων.

Οι προοπτικές για το 2019

Η εταιρεία ερευνών εκτιμά ότι το 2019 θα είναι μια χρονιά όπου θα συνεχιστούν οι ζυμώσεις στον κλάδο, με περαιτέρω συγχωνεύσεις και εξαγορές, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον περιμένει να δει πώς θα διαμορφωθεί η εικόνα που έχουν οι αγοραστές/καταναλωτές για την εκάστοτε λιανεμπορική αλυσίδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το εν λόγω εύρημα θα αποτυπωθεί εκτενώς στα αποτελέσματα της έρευνας Shopper Trends της Nielsen, η οποία θα είναι διαθέσιμη στα τέλη του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας χρονιάς.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης