Σημαντικά βελτιώνεται η εκτίμηση των Ελλήνων για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες, με αύξηση +13 ποσοστιαίες μονάδες (46%) σε σχέση με το β΄ τρίμηνο 2019.

Στην Ελλάδα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στο γ΄ τρίμηνο 2019 ανέρχεται στις 84 μονάδες και για πρώτη φορά πλησίασε σημαντικά τον ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 88 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση κατά 12 μονάδες σε σχέση με το β΄ τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και οι τρεις επιμέρους μεταβλητές, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, έχουν σημειώσει βελτίωση.

Σήμερα, το 56% των Ελλήνων αμφιβάλλει ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες, ποσοστό σημαντικά μειούμενο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, οπότε το 72% εξέφραζε αντίστοιχη αμφιβολία. Επτά στους 10 Έλληνες (68%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, ποσοστό σταθεροποιημένο από το α΄ τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια. Ειδικότερα, τρεις στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την οικονομία (31%) και την εργασία (31%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την προσωπική υγεία (22%).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επίσης, έξι στους 10 Έλληνες (63%) προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι δύο κύριες ενέργειες των Ελλήνων για συγκράτηση των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται μέσω των περικοπών στις δαπάνες για διασκέδαση εκτός σπιτιού (62%, στα ίδια επίπεδα με το γ΄ τρίμηνο 2018) και στα έξοδα για ρουχισμό (59% σε ανάλογα ποσοστά το γ΄ τρίμηνο 2018 με 56%).

Τέλος, το 54% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, σημαντικά μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (71% το γ΄ τρίμηνο 2018).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης