Στις 72 μονάδες ανήλθε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης το δεύτερο τρίμηνο 2019 στην Ελλάδα, σημειώνοντας αύξηση κατά 2 μονάδες. Παρ’ όλα αυτά, παραμένει σημαντικά χαμηλότερος από τον ευρωπαϊκό δείκτη που είναι στις 87 μονάδες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας «The Conference Conference Board Global Consumer Confidence» που υλοποιείται σε συνεργασία με τη Nielsen, 7 στους 10 Έλληνες (71%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 63% των ερωτώμενων αμφιβάλλει ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έβδομη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, 3 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για την οικονομία (34%), ενώ ακολουθούν οι ανησυχίες για την εργασία (32%) και την προσωπική υγεία (22%).

Το 2ο τρίμηνο του 2019, 2 στους 10 Έλληνες ανησυχούν για τα χρέη/οφειλές νοικοκυριού (20%) αναδεικνύοντάς την ως την 4η ανησυχία, με σημαντικά υψηλότερα ποσοστά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (10%).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέλος, 7 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους (70%). Ειδικότερα, οι τρεις κύριες ενέργειες των Ελλήνων για περικοπή των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (68%), στην αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (68%) και στα έξοδα για ρουχισμό (68%).

Στην εν λόγω έρευνα συμμετέχουν 32.000 καταναλωτές από 64 χώρες. Το δείγμα αποτελείται από χρήστες internet σε κάθε χώρα που δέχονται να συμμετάσχουν στην έρευνα, έχει quotas στο φύλο και την ηλικία και επιπλέον σταθμίζεται ώστε να είναι αντιπροσωπευτικό των χρηστών internet κάθε χώρας. Η μέθοδος συλλογής στοιχείων γίνεται μέσω online.

Η τελευταία μέτρηση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2019. Ο βασικός δείκτης της έρευνας (Consumer Confidence Index) υπολογίζεται από τρεις επιμέρους μεταβλητές:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

α) εκτίμηση για την προσωπική οικονομική κατάσταση τους επόμενους 12 μήνες

β) αξιολόγηση περιόδου για την αγορά αγαθών που χρειάζεται το νοικοκυριό και

γ) εκτίμηση για την ανεργία τους επόμενους 12 μήνες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης