Την ανάγκη δημιουργίας ενός ισχυρού brand που θα κατατάξει την Ελλάδα στους ελκυστικούς παγκοσμίως προορισμούς του ιατρικού τουρισμού, επεσήμαναν οι ομιλητές ειδικής εκδήλωσης που οργάνωσε το Think Tank “Παρέμβαση”(Paremvasi) και το Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Money Show στη Θεσσαλονίκη, υπό τον τίτλο: “Νέες Προσεγγίσεις στον Τουρισμό Υγείας”.

«Ο ιατρικός τουρισμός στο πλαίσιο του τουρισμού υγείας» ήταν το θέμα που ανέπτυξε ο δρ Αθανάσιος Δημητριάδης, επίκουρος καθηγητής Νεφρολογίας, διευθυντής Παθολογικού τμήματος του Ιατρικού Διαβαλκανικού Κέντρου. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Δημητριάδης, το μέγεθος αγοράς του τουρισμού υγείας παγκοσμίως (κατ΄ εκτίμηση της Medical Tourism Association) υπολογίζεται σε 65-87 δισεκατομμύρια δολάρια, με τους ταξιδιώτες υγείας να κυμαίνονται μεταξύ 20.000.000 και 24.000.000 και το μέσο κόστος δαπάνης να φθάνει στα 3.410 δολάρια κατ΄ άτομο (στη δαπάνη κατ΄ άτομο παρατηρείται πολύ μεγάλη διακύμανση από χώρα σε χώρα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Για παράδειγμα στους Πακιστανούς ο μέσος όρος υπολογίζεται στα 53 δολάρια ενώ στους Αμερικανούς στα 11.536 δολάρια). Παρουσιάζοντας τους παράγοντες αύξησης της ζήτησης Ιατρικού Τουρισμού, ο κ.Δημητριάδης είπε πως αυτοί είναι: το υψηλό κόστος φροντίδας υγείας στη χώρα κατοικίας του ενδιαφερόμενου, o μεγάλος χρόνος αναμονής, η ευκολία των διεθνών μετακινήσεων, η βελτίωση της τεχνολογίας διεθνώς, και η βελτίωση των υποδομών- συνθηκών υγείας διεθνώς.

Οι δέκα κυριότεροι τομείς του ιατρικού τουρισμού είναι οι: Πλαστική χειρουργική, Οδοντιατρική, Καρδιοχειρουργική, Ορθοπαιδική, Ογκολογία, Αναπαραγωγική, Απώλεια βάρους, Δεύτερη γνώμη – Check up, Μεταμοσχεύσεις και Αιμοκάθαρση.

Αναφερόμενος στα θετικά και αρνητικά του κλάδου υγείας στην Ελλάδα ως πάροχο ιατρικού τουρισμού, ο Δρ. Δημητριάδης περιέλαβε στα θετικά τις καλές υποδομές σε κτίρια και εξοπλισμό, όπως και τους πολλούς και καλούς γιατρούς στις περισσότερες ειδικότητες, ενώ στα αρνητικά απαρίθμησε τις ελλείψεις που παρατηρούνται στην οργάνωση, το μάρκετινγκ και το θεσμικό πλαίσιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στον πλούτο των Ιαματικών Πηγών που διαθέτει η χώρα μας και στις επενδυτικές δυνατότητες που προκύπτουν αναφέρθηκε ο Μάρκος Δανάς, γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Δήμων Ιαματικών Πηγών Ελλάδας και μέλος της Επιτροπής Προστασίας Ιαματικών Φυσικών Πόρων Υπουργείου Τουρισμού. Περιγράφοντας την υφιστάμενη κατάσταση, είπε μεταξύ άλλων ότι στη χώρα έχουν καταγραφεί πάνω από 750 φυσικές αναβλύσεις κι ότι μετά την εφαρμογή του Ν.3498/2006 είναι σε διαδικασία αναγνώρισης 124 Ιαματικοί Φυσικοί Πόροι (Ι.Φ.Π.).

Οι 60 είναι ήδη αναγνωρισμένοι. Από τους συνολικά 124 Ι.Φ.Π. τους 71 διαχειρίζονται οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τους 30 το κράτος, τους 22 ιδιώτες και έναν κάποιο Ασφαλιστικό Ταμείο.

Οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται τους ελληνικούς Ιαματικούς Φυσικούς Πόρους είναι: 38 δημοτικές επιχειρήσεις, 31 ιδιωτικές (κυρίως στην Αιδηψό) και επτά κρατικές. Σε ό,τι αφορά την προσέλευση κόσμου στους χώρους αυτούς, είπε ότι είναι μειούμενη καθώς το 2010 κόπηκαν 2.500.000 εισιτήρια, ενώ το 2016 μόλις 900.000.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τόνισε πως το τουριστικό προϊόν που παράγεται σήμερα στις Μονάδες Ιαματικής Θεραπείας και στα ελληνικά Κέντρα Ιαματικού Τουρισμού – Θερμαλισμού χρειάζεται αναβάθμιση, προκειμένου να μπορεί να απευθυνθεί σε νέα target groups επισκεπτών.

Αναφερόμενος στο επενδυτικό ενδιαφέρον που παρουσιάζει ο τομέας είπε μεταξύ άλλων πως «μετά τις σημαντικές παρεμβάσεις των τελευταίων ετών στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τον τρόπο λειτουργίας των ελληνικών ιαματικών πηγών, ο αρχικός στόχος της δημιουργίας πολλών, καλών, βιώσιμων επιχειρήσεων εκμετάλλευσης ιαματικών πηγών βρίσκεται προ των πυλών».

Εξέφρασε την άποψη ότι «βγαίνουμε από την εποχή της απουσίας επενδύσεων και ότι μπαίνουμε στην εποχή των προσαρμοσμένων στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα υποδομών, αλλά και στην εμπέδωση από όλους τους εμπλεκόμενους μιας σύγχρονης αντίληψης πάνω στο θερμαλιστικό management και στο management του προορισμού».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης