Στο 11,5% του ΑΕΠ ανέρχεται η συνεισφορά των logistics στην ελληνική οικονομία, ανεβάζοντας την Ελλάδα 19η στη σχετική κατάταξη αποτελεσματικότητας της Παγκόσμιας Τράπεζας.

Συγκεκριμένα με εισφορά αξίας 23,8 δισ. ευρώ ο κλάδος αναδεικνύεται στον σημαντικότερο μετά τον τουρισμό, ενώ η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού μεταφορικού έργου και ο νέος χάρτης αποθηκευτικών χώρων αναμένεται να ανεβάσουν περαιτέρω τον πήχη των προσδοκιών.

Τα παραπάνω επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο Βασίλειος Ζεϊμπέκης, Πρόεδρος ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (EEL) κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης του, στο συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum II, που πραγματοποιείται σήμερα και αύριο στο ξενοδοχείο Makedonia Palace.

Στη συζήτηση που συντόνισε ο Φώτης Φωτεινός, δημοσιογράφος, metaforespress.gr τέθηκε επί τάπητος η σημασία των πολυτροπικών μεταφορών και των ωφελειών που μπορούν να προκύψουν για την οικονομία.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 67% των μεταφορών των εμπορευμάτων πραγματοποιείται μέσω του οδικού δικτύου, το 33% μέσω θαλάσσης, ενώ η συμμετοχή του σιδηροδρόμου είναι μόλις στο 0,3%.

Για τις νέες συνθήκες που έχουν προκύψει λόγω των πολέμων και τις ανατροπές στις συνδεσιμότητα μίλησε ο Στέφανος Αγιόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της DB Schenker υπογραμμίζοντας πως ο κλάδος των μεταφορών ανταποκρίθηκε ουσιαστικά. Σύμφωνα με τον ίδιο ένα μέσο δεν μπορεί να αποτελέσει λύση για την εφοδιαστική αλυσίδα για το λόγο αυτό η συνδεσιμότητα είναι απαραίτητη.

«Η Θεσσαλονίκη, λόγω του γεωπολιτική της θέσης μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο. Η Θεσσαλονίκη αποτελεί την πρώτη πύλη – είσοδο της χώρας, λόγω του σιδηροδρόμου» ανέφερε ο Στέλιος Αρχοντάκης, Διευθύνων Σύμβουλος VTG Rail Logistics Hellas. «Πρόκειται για μύθο ότι οι οδικές μεταφορές απειλούνται από τις συνδυασμένες μεταφορές» τόνισε η Ηρώ Δουμάνη, Γενική Διευθύντρια της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας Οδικών Εμπορευματικών και Επιβατικών Μεταφορών (ΟΦΑΕ) υπογραμμίζοντας πως οι οδικές μεταφορές, λόγω του κορεσμού που υπάρχει στον κλάδο έχουν ανάγκη και από άλλες μεταφορές.

Η κα. Δουμάνη αναφέρθηκε στις ελληνικές επιχειρήσεις και στον ανταγωνισμό που αντιμετωπίζουν από επιχειρήσεις του εξωτερικού, ενώ επισήμανε πως στην Ευρώπη υπάρχουν 2 εκατ. κενές θέσεις οδηγών.

«Πάντα οι γεωπολιτικές εξελίξεις επηρεάζουν τις μεταφορές» σημείωσε η κα. Ζωή Κολέτσα, Διευθύντρια του Γραφείου Θεσσαλονίκης της CMA CGM Greece, ωστόσο, όπως είπε, σημασία έχει οι επιχειρήσεις να έχουν plan b προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα που δημιουργούνται.