Κυρώθηκε με μεγάλη πλειοψηφία από την Επιτροπή Παραγωγής κα Εμπορίου της βουλής, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου «Ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου».

Υπέρ της κύρωσης που προβλέπει τη τροποποίηση της αρχικής Σύμβασης που υπεγράφη τον Ιούλιο του 2018, τάχθηκαν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Από τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 καταψήφισαν, ενώ ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ μαζί με την Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν κατά τη συζήτηση και ψήφιση της στην Ολομέλεια, την ερχόμενη Πέμπτη 10 Νοεμβρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, υπεραμύνθηκε της νέας τροποποιητικής Σύμβασης Παραχώρησης, τονίζοντας ότι «οριστικοποιείται μία πολύ κρίσιμη για το μέλλον επένδυση, η οποία σηματοδοτεί μία ουσιαστική ανάπτυξη και αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Αττικής, ενώ ταυτόχρονα καθιστά την Ελλάδα έναν σημαντικό γεωστρατηγικό, εμπορευματικό και διακομιστικό κόμβο στη Νοτιανατολική Ευρώπη».

Όπως υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης, «όλες οι αναγκαίες τροποποιήσεις έγιναν σε συνεργασία και συμφωνία με την αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή που είχε θέσει ζήτημα παράνομων κρατικών ενισχύσεων, ενώ εξασφαλίζεται πλήρως το δημόσιο συμφέρον».

«Και τα 12 σημεία στα οποία καταλήξαμε είναι όλα προς όφελος του ελληνικού δημοσίου, καθώς η Σύμβαση του 2018 ήταν ετεροβαρής και υπερβολικά υπέρ του ιδιώτη, ενώ όλες οι τροποποιήσεις που μεταβάλουν τον χαρακτήρα της, έγιναν δεκτές από τον ιδιώτη», σημείωσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακόμα, ο κ. Καραγιάννης, τόνισε ότι το σύνολο της επένδυσης είναι ύψους 158 εκ ευρώ, θα δημιουργήσει 3000 νέες θέσεις εργασίας και θα αναβαθμίσει σημαντικά την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής με την δημιουργία «Logistic park».

Ο γενικός εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ιωάννης Σαρακιώτης, δήλωσε ότι το κόμμα του «υπερψηφίζει τη Σύμβαση που συμβάλει θετικά στην εθνική οικονομία και ενισχύει τη γεωστρατηγική θέση της χώρας», σημειώνοντας ότι «η διαδικασία για την ανάπτυξη του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο είχε εκκινήσει το 2016 και ολοκληρώθηκε το 2018, με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ».

Όπως είπε, «παρά τις καθυστερήσεις που υπήρξαν από τη κυβέρνηση της ΝΔ, είναι θετικό ότι ξεμπλοκαρίστηκε ένα μεγάλο έργο και είμαστε ικανοποιημένοι που ολοκληρώθηκε η παρακαταθήκη του ΣΥΡΙΖΑ , με τις βασικές γενικές αρχές και παραμέτρους να παραμένουν ίδιες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Διαχρονικός στόχος της πολιτείας πρέπει να είναι η ανάπτυξη των επενδύσεων και η προοπτική για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας», σημείωσε.

Ο κ. Σαρακιώτης, εξέφρασε ωστόσο προβληματισμούς ως προς τους όρους δόμησης, σημειώνοντας ότι «καταργούνται όπως ζήτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, χωρίς όμως να δίνεται διέξοδος».

Ο ειδικός αγορητής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Χρήστος Γκόκας, εμφανίστηκε επιφυλακτικός καθώς όπως είπε, «δεν διευκρινίζονται επαρκώς ζητήματα που έχουν να κάνουν με την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και τη διαφάνεια».

«Είμαστε καταρχήν θετικοί γιατί αποτελεί εθνικό στρατηγικό στόχο να έχουμε ένα σύγχρονο αναπτυξιακό εμπορευματικό, διακομιστικό κόμβο που θα συνδέει όλα τα λιμάνια της χώρας, ενισχύοντας την γεωστρατηγική της θέση, όμως πρέπει παράλληλα να εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και τη διαφάνεια. Κάθε άλλο όμως συνέβη αυτό το 2018 όταν κυρώθηκε η πρώτη σύμβαση, την οποία εμείς είχαμε χαρακτηρίσει σκανδαλώδη και η θέση μας αυτή δικαιώθηκε, αφού δεν εγκρίθηκε από την γενική διεύθυνση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ.

Αυτές όμως οι προβλέψεις δεν φαίνεται ότι πράγματι διορθώνονται τώρα. Έχουμε πολύ σοβαρές επιφυλάξεις Προβληματιζόμαστε για τη στάση μας. Πρέπει να δούμε πολλά στοιχεία, καθώς πολλές από τις προβλέψεις είναι, είτε υπό αίρεση, είτε ασαφείς και δεν αποτυπώνονται με ακρίβεια», ανέφερε ο κ. Γκόκας.

Κατά της νέας Σύμβασης Παραχώρησης, καθώς όπως είπε, «δεν αναιρεί και δεν αλλάζει τον στρατηγικό στόχο και προσανατολισμό της προηγούμενης, που είναι η ενίσχυση της κερδοφορίας των λίγων σε βάρος του ελληνικού λαού», τάχθηκε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου.

«Πλειάδα νομοσχεδίων που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ και τροποποιεί η ΝΔ, ενισχύουν ακόμα περισσότερο την κερδοφορία των ιμπεριαλιστικών καπιταλιστικών ομίλων. Στόχος και προσανατολισμός και των δύο κομμάτων είναι η ανάπτυξη υπέρ όμως των μονοπωλίων και όχι της ευημερίας του λαού», είπε και πρόσθεσε:

«Παραμένει προκλητικά σκανδαλώδης η σύμβαση, παρά τις αλλαγές. Δεν είναι μια επένδυση για τις ανάγκες του λαού, αλλά μια ακόμα καπιταλιστική επένδυση ενταγμένη στον εργατικό μεσαίωνα και στην καπιταλιστική κερδοφορία των μεγάλων συμφερόντων».

Ο Ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Βιλιάρδος, «εξέφρασε έντονους προβληματισμούς για τις νέες αλλαγές, ως προς την καλύτερη διασφάλιση των συμφερόντων του δημόσιου», σημειώνοντας ότι «η σύμβαση παραχώρησης του 2018 είχε δεχθεί μεγάλη κριτική από τη ΝΔ, η οποία την χαρακτήριζε ετεροβαρή και υπέρ των συμφερόντων του ιδιώτη».

«Καμία πραγματική αλλαγή δεν φαίνεται για την καλύτερη εξασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου. Οι 12 διορθώσεις γίνονται με ευνοϊκότατους όρους για τον παραχωρισιούχο. Υπάρχουν πολλά ερωτηματικά για τις δεσμεύσεις του παραχωρισιούχου προς το δημόσιο. Είναι σημαντικότατο ως έργο η ανάπτυξη και αναβάθμιση του Θριάσιου Πεδίου, όμως χρειαζόμαστε και ένα ευανάγνωστο κείμενο ως προς τα κριτήρια για την ολοκλήρωση του εγχειρήματος», κατέληξε ο κ.Βιλιάρδος.

«Και με αυτό το νομοσχέδιο αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ότι οι βασιλιάδες είναι γυμνοί. ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ παρά τις δήθεν διαφορές τους για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων, ταυτίζεστε πλήρως. Και εδώ δεν υπάρχει τίποτα πια να το κρύβει», ανέφερε ο ειδικός αγορητής του ΜεΡΑ25, Κρίτων Αρσένης, δηλώνοντας ότι καταψηφίζει τη νέα σύμβαση παραχώρησης.

«Η αρχική Σύμβαση που επιστράφηκε ως λεόντειος κατά του δημοσίου από τη Κομισιόν έρχεται σήμερα με δήθεν βελτιώσεις για την αύξηση των εσόδων του δημοσίου, αλλά στην ουσία θα πάρουν πολύ περισσότερα οι ιδιώτες. Στη πράξη βρήκε τρόπο η κυβέρνηση να τους επιστρέψει παραπάνω χρήματα, από άλλες πλευρές. Είναι μία εντελώς λεόντειος σύμβαση», υποστήριξε ο κ. Αρσένης.

Από την πλευρά του, γενικός εισηγητής της ΝΔ, Κωνσταντίνος Κόλλιας, επεσήμανε ότι «η νέα Σύμβαση λύνει τα ζητήματα της κρατικής ενίσχυσης για τα οποία η χώρα μας ελεγχόταν από την Κομισιόν, ενώ έχει εγκριθεί και από το ελεγκτικό συνέδριο».

«Γίνεται ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα για την ενίσχυση της εξωστρέφειας της χώρας καθιστώντας την καθοριστικό γεωστρατηγικό εμπορικό και διακομιστικό κόμβο στη Νότιοανατολική Ευρώπη», πρόσθεσε.

Η νέα τροποποιημένη Σύμβαση του έργου «Ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου Θριάσιου Πεδίου» υπεγράφη μεταξύ της εταιρίας, «ΓΑΙΑΟΣΕ. Α.Ε Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Περιουσίας και της εταιρίας «Θριάσιο Εμπρευματικό Κέντρο Α.Ε» καθώς και του ελληνικού δημοσίου, της εταιρίας «ΕΤΒΑ Βιομηχανικές Περιοχές Α.Ε» και της εταιρίας «Γκόλνταιρ Κάργκο Εταιρία Διεθνών Μεταφορών και Logistics A.Ε».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης