Την πεποίθηση ότι το 2022 θα εξελιχθεί σε χρονιά-ορόσημο για τον ελληνικό τουρισμό, εξέφρασε την Παρασκευή, από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας, επικαλούμενος στοιχεία από τις προκρατήσεις που έγιναν τον φετινό Οκτώβριο, για διακοπές στην Ελλάδα το ερχόμενο καλοκαίρι. «Βλέπω ότι οι προκρατήσεις που έγιναν τον περασμένο Οκτώβριο για το καλοκαίρι του 2022, είναι 30% πάνω απ’ ό,τι ήταν τον Οκτώβριο του 2018 για το καλοκαίρι του προπανδημικού 2019» επισήμανε ο κ. Κικίλιας, κατά την ομιλία του στα εγκαίνια των διεθνών εκθέσεων τουρισμού «Philoxenia» και «Hotelia», ενώ αναφερόμενος ειδικά στον φετινό Οκτώβριο, τόνισε ότι τα ποσοστά των αφίξεων στην Ελλάδα ήταν τα καλύτερα της Μεταπολίτευσης σε ό,τι αφορά τον συγκεκριμένο μήνα και η προσέλευση επισκεπτών συνεχίζεται και τον Νοέμβριο.

Ο υπουργός επισήμανε ακόμα ότι ο ελληνικός τουρισμός αποδίδει άμεσα ή έμμεσα ένα στα τέσσερα ευρώ της ελληνικής οικονομίας, ενώ συμπλήρωσε ότι η συντριπτική πλειονότητα των επενδύσεων που γίνονται στην Ελλάδα αφορούν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό. Πρόσθεσε ότι όταν το πρώτο κρούσμα της πανδημίας κατεγράφη στη Θεσσαλονίκη πριν από δύο χρόνια, το τοπίο μπροστά ήταν άγνωστο διεθνώς, αλλά παρόλα αυτά η προσπάθεια που έγινε στη συνέχεια, για την ανάδειξη της Ελλάδας σε ασφαλή τουριστικό προορισμό απέδωσε καρπούς και ταυτόχρονα επετεύχθη εν μέσω κρίσης και η αναβάθμιση του brand της, ως χώρας που προσφέρει ασφάλεια και αξιολογεί πολύ ψηλά την ανθρώπινη ζωή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ακόμα και μέσα στην πανδημία ξεχωρίσαμε» υπογράμμισε, λέγοντας ότι ενώ άλλες χώρες δεν άνοιξαν τις τουριστικές αγορές τους το καλοκαίρι του 2020, η Ελλάδα υποδέχτηκε τουρίστες παίρνοντας λελογισμένο ρίσκο, επιλογή που δικαιώνεται εκ του αποτελέσματος. «Ήρθαν τα αποτελέσματα, για να επιβεβαιώσουν την προσπάθεια» σημείωσε ο κ. Κικίλιας και έκανε λόγο για την ανάγκη ανάπτυξης συνεργασιών, ώστε να επιτευχθούν τα επιθυμητά, ακόμα υψηλότερα, αποτελέσματα.

Σε ό,τι αφορά ειδικά τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, επισήμανε ότι το αεροδρόμιο «Μακεδονία», διεθνών προδιαγραφών, αναβαθμίζει πλήρως την περιοχή, ότι στο λιμάνι υπάρχει ιδιώτης επενδυτής που του δίνει άλλες προοπτικές κι ότι καταγράφεται αύξηση άνω του 200% στην κρουαζιέρα φέτος, σε σχέση με πέρυσι. «Υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα να έρθουν στη Θεσσαλονίκη, να έρθουν στην Κεντρική Μακεδονία, από όλους τους προορισμούς» σημείωσε, ενώ επανέλαβε ότι στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας, συζητήθηκε με την αεροπορική εταιρεία Emirates η πιθανότητα της αεροπορικής σύνδεσης του Ντουμπάι με τη Θεσσαλονίκη, μετά και την επιτυχία των αεροπορικών δρομολογίων Ντουμπάι – Αθήνα – Νέα Υόρκη.

Τόνισε δε ότι η Ελλάδα μπορεί να έχει τόσο ποιοτικότερο τουρισμό, που δαπανά περισσότερα στη χώρα, αποδίδοντας μεγαλύτερο εισόδημα, όσο και περισσότερες αφίξεις. Όπως είπε, όταν πόλεις όπως η Βενετία ή η Κωνσταντινούπολη έχουν μόνες τους το σύνολο των αφίξεων που έρχονται στην Ελλάδα, αυτό δείχνει ότι και η χώρα μας αντέχει να υποδεχτεί περισσότερους τουρίστες, με γνώμονα πάντα – μεταξύ άλλων – το βιώσιμο τουριστικό προϊόν και τις χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η διεθνής κοινότητα ψήφισε Ελλάδα εν μέσω πανδημίας

«Εν μέσω μιας παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης, η διεθνής κοινότητα ψήφισε Ελλάδα» επισήμανε η πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου και πρόσθεσε: «Φυσικά συνεχίζουμε ακόμα δυνατότερα, με ακόμα μεγαλύτερη δύναμη και συνοχή. Είμαστε δυνατοί, η εμπειρία μάς έδειξε ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε σε μεγάλες κρίσεις, και ο συνδυασμός συνεργασίας όλων των ανθρώπων του τουρισμού, συντονισμού και συνέργειας, μάς έκανε αυτή τη στιγμή να είμαστε νικητές».

Η κα Γκερέκου επισήμανε ακόμα ότι η επάνοδος των δύο εκθέσεων σηματοδοτεί και μια νέα εποχή: «Συναντιόμαστε εδώ μετά από δύο δύσκολα χρόνια, που όμως σταθήκαμε όρθιοι και αυτό οφείλεται στην κοινή προσπάθεια όλων μας. Εγκαινιάζουμε σήμερα μια νέα εποχή» τόνισε και πρόσθεσε ότι στόχος είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η αξιοποίηση όλων των προορισμών στην Ελλάδα και το άνοιγμα προς όλον τον κόσμο του τεράστιου καλειδοσκόπιου ευκαιριών, που προσφέρει η χώρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Τουρισμό εμπειρίας, αυτό ζητάει ο επισκέπτης μας. Θέλει μοναδικές εμπειρίες, σε μια χώρα που μπορεί να τις προσφέρει όσο καμία άλλη, μια χώρα που το ευ ζην, η ευζωία είναι το σήμα της. Το ευ ζην μπορεί να είναι κεντρική προτεραιότητά μας και όλοι μαζί συντονισμένοι, μπορούμε να προωθήσουμε αυτή την Ελλάδα σε όλον τον κόσμο» σημείωσε η κα Γκερέκου, ενώ υπενθύμισε ότι ο ΕΟΤ θα ολοκληρώσει μεγάλο πρόγραμμα ολιστικής ψηφιακής αναβάθμισης, ώστε μέσα από ψηφιακούς και ηλεκτρονικούς χάρτες, οτιδήποτε υπάρχει σε όλη την Ελλάδα να μπορεί να προβληθεί σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου με το πάτημα ενός κουμπιού.

«Δύναμη φυγής προς τα εμπρός»

Στην αξιοποίηση του τουρισμού ως «δύναμης φυγής προς τα εμπρός» στοχεύει η κυβέρνηση, όπως επισήμανε κατά τον χαιρετισμό του στα εγκαίνια ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας- Θράκης), Σταύρος Καλαφάτης, διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι Philoxenia και Hotelia «μπορούν να μεταφέρουν στο 2022 τον αέρα αισιοδοξίας, που δημιούργησε το καλοκαίρι του 2021», να δώσουν διεθνώς ένα σινιάλο αισιοδοξίας.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ακόμα ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας και Επιδαύρου (τιμώμενος δήμος Philoxenia), Αναστάσης Χρόνης, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, Κυριάκος Ποζρικίδης, υπενθύμισε πως στο πλαίσιο των δύο εκθέσεων θα πραγματοποιηθούν πάνω από 2.500 προγραμματισμένα ραντεβού προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών (hosted buyers) με εκθέτες.

Πηγή: ΑΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης