Κατά 445.000 αυξήθηκαν τα ασφαλισμένα οχήματα από τις αρχές Ιουνίου μέχρι και την περασμένη Παρασκευή, ημέρα που έληξε η προθεσμία που είχε δώσει το υπουργείο Οικονομικών για την ασφαλιστική κάλυψη των οχημάτων που εντοπίστηκαν ως ανασφάλιστα από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Πηγές, πάντως, του υπουργείου Οικονομικών διευκρινίζουν ότι παρά τη λήξη της προθεσμίας, η νέα διασταύρωση των οχημάτων που είναι ασφαλισμένα με αυτά που φέρουν πινακίδες και κυκλοφορούν, δεν θα γίνει πριν επικαιροποιηθεί η λίστα του υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου αυτή τη φορά να μην υπάρξουν λάθη. Να σημειωθεί ότι εξαιτίας της μη επικαιροποίησης της λίστας του υπουργείου Οικονομικών με όσα αυτοκίνητα είχαν κλαπεί, καταστραφεί, ή είχαν αποσυρθεί, υπήρξε πλήθος λαθών, που ανέβασε τον αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων στο 1,1 εκατομμύριο.
Εκτός από την παραπάνω κατηγορία, σημαντικός ήταν επίσης και ο αριθμός των οχημάτων που ενώ ήταν ασφαλισμένα, υπήρχαν λάθη στην αποτύπωση των ακριβών στοιχείων είτε του κατόχου είτε του οχήματος. Ο εντοπισμός αυτών των λαθών ήταν και η αιτία για τη χορήγηση παράτασης, προκειμένου να δοθεί χρόνος στους ενδιαφερόμενους να προσκομίσουν τα απαραίτητα στοιχεία, που να πιστοποιούν ότι είτε το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον στην κατοχή τους είτε ότι διαθέτει ασφαλιστική κάλυψη.
Παρά το αλαλούμ που δημιουργήθηκε, η αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων κατά μισό εκατομμύριο περίπου μέσα σε περίπου ενάμιση μήνα δείχνει ότι η επιβολή του προστίμου από την αρμόδια αρχή λειτούργησε σωφρονιστικά. Να σημειωθεί ότι από την αρχή του χρόνου, η αύξηση των ασφαλισμένων οχημάτων προσεγγίζει τις 600.000 και αποδίδεται επίσης στην κινητοποίηση των κατόχων ανασφάλιστων οχημάτων ενόψει της απειλής για την επιβολή του προστίμου.
Σε κάθε περίπτωση, τα ασφαλισμένα οχήματα με βάση πλέον τα στοιχεία από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες, φθάνουν τα 6,2 εκατ. έναντι 5,6 εκατ. που ήταν στα τέλη του 2016. Πρόκειται για το υψηλότερο νούμερο ασφαλισμένων οχημάτων που έχει καταγραφεί τα τελευταία χρόνια, επιβεβαιώνοντας ότι ο αριθμός των ανασφάλιστων ήταν σημαντικός και ότι το πρόβλημα της απώλειας εσόδων από την πλευρά των εταιρειών και των επιπτώσεων που προκαλούνταν από την τυχόν εμπλοκή αυτών των οχημάτων σε ατυχήματα, ήταν επίσης σοβαρό.
Στοιχεία από την ασφαλιστική αγορά δείχνουν ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες ανταποκρίθηκαν στην αυξημένη ζήτηση για ασφαλιστική κάλυψη, προσφέροντας μειωμένα τιμολόγια που ενσωμάτωναν εκπτώσεις της τάξεως του 10% ή μεγαλύτερες.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μεγάλο μέρος της ζήτησης προκλήθηκε από δίκυκλα οχήματα (με βάση κάποιες εκτιμήσεις πάνω από τα μισά οχήματα που ασφαλίστηκαν ήταν δίκυκλα), οι κάτοχοι των οποίων έσπευσαν να ασφαλιστούν προκειμένου να αποφύγουν το πρόστιμο.