Γκάφα ολκής ή σκάνδαλο άνευ προηγουμένου στην Ισπανία με… φαρδιά τραίνα που στοίχισαν 260 εκατ ευρώ και δεν χωρούσαν να περάσουν από τις σήραγγες της χώρας.

Το αποτέλεσμα ωστόσο ήταν δύο κορυφαίοι ισπανοί αξιωματούχοι των μεταφορών να παραιτηθούν λόγω κακής παραγγελίας νέων προαστιακών τρένων, τα οποία δεν μπορούσαν να χωρέσουν σε μη τυποποιημένες σήραγγες στις βόρειες περιοχές της Αστούριας και της Κανταβρίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο επικεφαλής της ισπανικής σιδηροδρομικής εταιρείας Renfe, Ισαΐας Τάμποας, και η υπουργός Μεταφορών, Ιζαμπέλ Πάρδο ντε Βέρα, έχουν πλέον εγκαταλείψει τους ρόλους τους.

Το σφάλμα σχεδιασμού δημοσιοποιήθηκε νωρίτερα αυτόν το μήνα.

Η ισπανική κυβέρνηση λέει ότι το λάθος εντοπίστηκε αρκετά νωρίς για να αποφευχθεί η οικονομική ζημία. Ωστόσο, η περιοχή της Κανταβρίας ζήτησε αποζημίωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Renfe παρήγγειλε τα τρένα το 2020, αλλά τον επόμενο χρόνο ο κατασκευαστής CAF συνειδητοποίησε ότι οι διαστάσεις που του είχαν δοθεί για τα τρένα ήταν ανακριβείς και σταμάτησε την κατασκευή.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο στη βόρεια Ισπανία κατασκευάστηκε τον 19ο αιώνα και έχει σήραγγες κάτω από το ορεινό τοπίο που δεν ταιριάζουν με τις τυπικές σύγχρονες διαστάσεις της σήραγγας.

Το λάθος σημαίνει ότι τα τρένα θα παραδοθούν το 2026, με δύο χρόνια καθυστέρηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Renfe και η εταιρεία υποδομής Adif ξεκίνησαν κοινή έρευνα για να μάθουν πώς θα μπορούσε να συμβεί το σφάλμα. Νωρίτερα αυτό το μήνα, το υπουργείο Μεταφορών της Ισπανίας απέλυσε έναν διευθυντή της Renfe και τον επικεφαλής τεχνολογίας γραμμών της Adif για τη γκάφα.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης