Συνεχίζεται, εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, η αύξηση των εσόδων στα σούπερ μάρκετ με χαμηλότερο όμως ρυθμό όπως αναμενόταν. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, η ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία στα σούπερ μάρκετ (Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών) τρέχει με 30,4% για την περίοδο που έχει εμφανιστεί ο κορονοϊός στην Ελλάδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (24/02/2020-29/03/2020 σε σχέση με 25/02/2019-31/03/2019).

Χαμηλότερα από το μέσο όρο της περιόδου από την εμφάνιση κρούσματος κορονοϊού στη χώρα, κινείται η εβδομάδα που τελειώνει στις 29/03/2020, όπου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (31/03/2019), αγγίζει το 11,5%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, από την αρχή του 2020 μέχρι τις 29 Μαρτίου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανέρχεται σε 13,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από αρχή του 2019 μέχρι 31 Μαρτίου 2019.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι κατηγορίες προϊόντων νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι αυτές που αυξάνονται εντονότερα, λόγω της εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού, με την δεύτερη να παρoυσιάζει μικρή πτώση πωλήσεων (-2,7%) την εβδομάδα που τελειώνει στις 29 Μαρτίου.

Αναλυτικότερα, την περίοδο 24/02/2020-29/03/2020, οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθε σε 739 εκατ. ευρώ έναντι 566 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (25/02/2019-31/03/2019), σημειώνοντας αύξηση 30,4%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επί του συνολικού τζίρου η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 54,3% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 10,7%.

Σημειώνεται ότι στις 340 προϊοντικές κατηγορίες, 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 27,5%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (52,7% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (44,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (2,7% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία).

Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τα προϊόντα νοικοκυριού και προσωπικής υγιεινής είναι οι κατηγορίες που αυξάνονται περισσότερο τη συγκεκριμένη περίοδο. Στη βασική τετράδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 393%. Ακολουθεί το οινόπνευμα με άνοδο 377%, τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 361% και τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 357%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 29/03/2020, η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (31/03/2019), αγγίζει το 11,5%. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, την συγκεκριμένη εβδομάδα οι πωλήσεις σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) ανήλθε σε 124 εκατ. ευρώ έναντι 111 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή. Επί του συνολικού τζίρου, η συμμετοχή της Αθήνας ανέρχεται σε 52,6% ενώ της Θεσσαλονίκης σε 11%.

Σημειώνεται ότι στις 340 κατηγορίες προϊόντων, 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 16%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (6,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (πτώση πωλήσεων σε αξία -2,7%) και 86 όλα τα άλλα (πτώση πωλήσεων σε αξία -1,9%).

Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσιάζουν τα αντισηπτικά τζελ, όπου τζίρος εμφανίζει άνοδο 424,7%, τα συμπληρώματα διατροφής, με αύξηση 267% και τα γάντια με αύξηση 250%.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης