Βελτίωση εμφάνισε η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, επιβεβαιώνοντας την ανοδική τάση που καταγράφηκε ήδη στις αρχές του μήνα.

Σύμφωνα με την τελική μέτρηση του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον προηγούμενο μήνα σημείωσε άνοδο στις 80,4 μονάδες, ξεπερνώντας τις αρχικές εκτιμήσεις που πριν από δύο εβδομάδες “έβλεπαν” τον δείκτη στις 78,9 μονάδες, αλλά και αρκετά υψηλότερα από τις 74,1 μονάδες του Αυγούστου. Η τελική μέτρηση ξεπέρασε επίσης τις εκτιμήσεις των οικονομολόγοι, οι οποίοι σε δημοσκόπηση της Wall Street Journal ανέμεναν άνοδο του δείκτη στις 79 μονάδες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρότι βέβαια η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει ανέλθει στο υψηλότερο επίπεδο από τότε που η πανδημία του κορονοϊού έπληξε στις ΗΠΑ, ο δείκτης εξακολουθεί να βρίσκεται 13,7% χαμηλότερα σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία του πανεπιστημίου.

Η βελτίωση αυτή, σύμφωνα με τον Richard Curtin, επικεφαλής οικονομολόγο της έρευνας, οφείλονται στην αυξημένη αισιοδοξία για τις προοπτικές της αμερικανικής οικονομίας, με τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου να καταδεικνύουν σημαντική αύξηση του ποσοστού των Αμερικανών που αναμένουν ανάκαμψη της συνολικής οικονομία.

«Η πρόσφατη βελτίωση είναι ενθαρρυντική, παρ’ όλο που καταγράφεται κυρίως σε νοικοκυριά με υψηλό εισόδημα», αναφέρει ο Curtin, προσθέτοντας ότι «τα στοιχεία δείχνουν ότι τα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα εξακολουθούν να βλέπουν τα εισοδήματά τους να μειώνονται και χάνουν θέσεις εργασίας».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βελτίωση σημείωσε επίσης και ο υποδείκτης για τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, ο οποίος ενισχύθηκε στις 87,8 μονάδες τον Σεπτέμβριο από τις 82,9 μονάδες που ήταν τον Αύγουστο, ξεπερνώντας την αρχική πρόβλεψη για διαμόρφωση στις 87,5 μονάδες.

Άνοδο σημείωσε και υποδείκτης των μελλοντικών προσδοκιών -που αποτελεί πρόδρομη ένδειξη για τους επόμενους έξι μήνες- ο οποίος ανήλθε στις 75,6 μονάδες από τις 68,5 μονάδες που ήταν τον Αύγουστο. Η αρχική εκτίμηση για τον δείκτη ήταν στις 73,3 μονάδες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης