Η σημαντική πτώση του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει επιβραδύνει τον ρυθμό ανάπτυξης της γερμανικής οικονομίας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οικονομικού ινστιτούτου του Μονάχου ifo.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το ινστιτούτο, η αδυναμία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πιθανότατα θα περικόψει κατά 0,75% τον ρυθμό επέκτασης της γερμανικής οικονομίας το 2019, προσθέτοντας ότι στις εκτιμήσεις λαμβάνονται υπόψη και τα στοιχεία για τις προμήθειες και άλλων τομέα της γερμανικής βιομηχανίας.
Σύμφωνα με το ifo, οι δομικές αλλαγές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν αφήσει το σημάδι τους και στην αγορά εργασίας, καθώς από τις αρχές του 2019 το εργατικό δυναμικό του κλάδου έχει συρρικνωθεί κατά 1,3%, σε εποχικά προσαρμοσμένους όρους, πτώση σημαντικά υψηλότερη από αυτήν που καταγράφηκε σε άλλους μεταποιητικούς τομείς (-0,2%).
Επιπρόσθετα, έρευνα του ifo που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο, έδειξε ότι περίπου το 14% των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν εφαρμόσει ήδη μειωμένο ωράριο, ποσοστό σημαντικό υψηλότερο από τον μέσο όρο σε άλλους κλάδους, της τάξης του 7%, ενώ το ποσοστό αυτό αναμένεται να αγγίξει το 19% τους επόμενους τρεις μήνες, έναντι 15% στους υπόλοιπους κλάδους της βιομηχανίας.
Κι αυτό τη στιγμή, που σύμφωνα με το ifo, η ζήτηση οχημάτων στη Γερμανία αυξήθηκε το 2019, αύξηση όμως που δεν καλύφθηκε από την εγχώρια παραγωγή, η οποία πέρυσι υποχώρησε κατά 8,9%, μετά την πτώση κατά 9,3% το 2018.
Αντίθετα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν την παραγωγή γερμανικών brands στις εγκαταστάσεις που διατηρούν στο εξωτερικό και στη συνέχεια εισήγαγαν τα αυτοκίνητα αυτά στη Γερμανία.
Συγκεκριμένα, η παραγωγή των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες υπολογίζεται ότι αυξήθηκε κατά 2% πέρυσι, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία, αν και με πιο ήπιο ρυθμό, που είχε καταγραφεί το 2018 (+7,5%). Παράλληλα, οι γερμανικές εισαγωγές επιβατικών οχημάτων κατέγραψαν άλμα της τάξης του 16% το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, σε ετήσια βάση.
Σύμφωνα με το ifo, ένας πιθανός λόγος για την εξέλιξη αυτή είναι ότι οι γερμανικές βιομηχανίες στρέφουν την εγχώρια παραγωγή τους στην κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Σε αυτήν τη μεταβατική φάση είναι λογικό η παραγωγή συμβατικών οχημάτων στη Γερμανία να κινείται πτωτικά, σημειώνει το ινστιτούτο.