Για τους οδηγούς που ενδιαφέρονται να περιορίσουν τις εκπομπές ρύπων και να είναι περισσότερο φιλικοί προς το περιβάλλον, η αγορά ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού αυτοκινήτου αποτελεί πρώτη επιλογή.
Οι μισοί (51%) καταναλωτές σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες (Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Νορβηγία, Ισπανία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο) πιστεύουν ότι με την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δίνουν λύση στο πρόβλημα.
Τρεις στους δέκα (31%) καταναλωτές συμφωνούν ότι το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας είναι ένας καλός λόγος για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ το ένα τέταρτο (27%) πιστεύει ότι οι φορολογικές απαλλαγές των κυβερνήσεων στέκονται αφορμή για την αγορά ενός αυτοκινήτου της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ερευνητικής ομάδας yougov ένας στους εννέα (11%) συμφωνεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βοηθούν στην καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής από ό,τι τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ το 7% πιστεύει ότι έχουν υψηλότερη αξία μεταπώλησης. Το ένα πέμπτο (20%) των Ευρωπαίων που ερωτήθηκαν δείχνουν ότι τα οφέλη στάθμευσης αποτελούν επίσης ισχυρό κίνητρο για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Πέρα από τα οικονομικά οφέλη, τρεις στους δέκα (29%) καταναλωτές συμφωνούν ότι στο μέλλον θα επιλέξουν την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, άσχετα αν ακόμη κυκλοφορούν βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα και είναι φθηνότερα. Περίπου το 7% πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις από τα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ και το 13% δηλώνει ότι η ανυπαρξία θορύβου αποτελεί σοβαρό κίνητρο αγοράς.
Οι καταναλωτές που επέλεξαν την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έχουν μείνει ικανοποιημένοι με την απόφασή τους σε ποσοστό 84%, με το 51% από το προηγούμενο ποσοστό να δηλώνει απόλυτα ικανοποιημένο.
Το 49% των καταναλωτών αναφέρουν ότι η συντήρηση του ηλεκτρικού τους αυτοκινήτου είναι φθηνότερη και λιγότερο ενοχλητική. Οι ικανοποιημένοι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ποσοστό 40% απολαμβάνουν κατά τη διάρκεια της οδήγησης την επιτάχυνση και την ταχύτητα του αυτοκινήτου τους, ενώ το ίδιο ποσοστό (40%) εκτιμά ότι επέλεξαν σωστά ως προς τον τομέα της εσωτερικής και εξωτερικής σχεδίασης. Το 29% τονίζει ότι απολαμβάνει την άνεση των καθισμάτων, με το 25% να δηλώνει ότι οι χώροι του είναι ικανοποιητικοί ακόμη και στα πίσω καθίσματα.
Τέλος, αναλύοντας κάποιους άλλους λόγους που τους οδήγησαν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναφέρει το 13% ότι δεν γνώριζε κάποιον σημαντικό λόγο για να επιλέξει κάποιο ηλεκτροκίνητο όχημα, με το 12% να δηλώνει ότι η αγορά του απλά προέκυψε από άλλους εξωγενείς παράγοντες.