Οι πολίτες της Ευρωζώνης όχι μόνο μείωσαν τη δαπάνη αγοράς τροφίμων επιλέγοντας φθηνότερα και χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα, αλλά περιέκοψαν και τις ποσότητες φαγητού που καταναλώνουν για να αντιμετωπίσουν την εκτόξευση των τιμών, που τροφοδοτεί τον πληθωρισμό.

Ειδικότερα, μείωσαν τις δαπάνες για τρόφιμα, ποτά και καπνό για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Μάιο, σύμφωνα με εκτιμήσεις της στατιστικής υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Eurostat, που δημοσιεύτηκαν την Τετάρτη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πτώση στις αγορές βασικών αγαθών καταγράφεται την ώρα που οι συνολικές λιανικές πωλήσεις στο νομισματικό μπλοκ των 19 χωρών αυξήθηκαν ελαφρώς τον Μάιο σε μηνιαία βάση.

Ειδικότερα, η Eurostat ανέφερε ότι οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 0,2% τον Μάιο σε μηνιαία βάση, αφού υποχώρησαν κατά 1,4% τον Απρίλιο.
Οικονομολόγοι που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση του Reuters ανέμεναν άνοδο 0,4%.

Σε σύγκριση με πέρυσι, οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν τον Μάιο κατά 0,2%, ξεπερνώντας τις προσδοκίες της αγοράς για πτώση 0,4%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά την οριακή συνολική αύξηση των δαπανών λιανικής, οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού μειώθηκαν κατά 0,3%, επιδεινώνοντας την πτώση 2,3% που καταγράφηκε τον Απρίλιο, η οποία ήταν η χειρότερη πτώση από τον Ιούνιο του 2020.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Eurostat αναθεώρησε ελαφρώς προς τα πάνω την προκαταρκτική της εκτίμηση για την πτώση των λιανικών πωλήσεων τον Απρίλιο, την οποία αρχικά είχε υπολογίσει ότι ήταν 2,6%.

Σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και καπνού μειώθηκαν κατά 3,6% τον Μάιο, ανάλογη με αυτή που είχε καταγραφεί ένα μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με την πτωτική τάση που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η πτώση στις αγορές βασικών αγαθών συνέπεσε με την άνοδο ρεκόρ των τιμών, με τον πληθωρισμό να τρέχει με ρυθμό 8,1% τον Μάιο και να εκτιμάται οτι θα ανέλθει στο 8,6% τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Eurostat, οι τιμές τροφίμων, αλκοόλ και καπνού εκτιμάται αυξήθηκαν κατά 7,5% τον Μάιο σε ετήσια βάση και 8,9% τον περασμένο μήνα.

Οι καταναλωτές της ευρωζώνης μείωσαν επίσης τις δαπάνες τους για καύσιμα και ηλεκτρονικές αγορές κατά 0,2% τον μήνα και στις δύο περιπτώσεις.

Η συνολική άνοδος στις λιανικές πωλήσεις οφειλόταν στην αύξηση 1,2% στα μη εδώδιμα προϊόντα, μια τεράστια κατηγορία που περιλαμβάνει είδη ένδυσης, φάρμακα και καλλυντικά.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης