Με πολλούς από τους υψηλά αμειβόμενους υπαλλήλους να μην προβλέπεται να επιστρέφουν στο γραφείο τους σε καθεστώς πλήρους απασχόλησης μετά την πανδημία, η τηλεργασία που προέκυψε ως ανάγκη αναμένεται να συνεχιστεί οδηγώντας σε διαρκή έξοδα για τη μετατροπή χώρων του σπιτιού σε γραφείο, για την αγορά εξοπλισμού γυμναστηρίου και για ανακαινίσεις, όπως διαπιστώνει μια νέα έκθεση της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων McKinsey.

Οι διαδικτυακές αγορές ειδών σούπερ μάρκετ και τα ηλεκτρονικά ιατρικά ραντεβού επίσης αναμένεται να αυξηθούν παρ΄ ότι η πανδημία σταδιακά θα υποχωρεί, ενώ θα μειώνονται οι δαπάνες για την τηλεκπαίδευση και για την ψηφιακή ψυχαγωγία, σύμφωνα με την έκθεση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από το Παγκόσμιο Ινστιτούτο McKinsey.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έκθεση, η οποία βασίστηκε σε έρευνες καταναλωτών που διενεργήθηκαν στην Κίνα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ, ανέλυσε μια σειρά από καταναλωτικές συμπεριφορές που έχει προκαλέσει η πανδημία για να προβλέψει ποιες από αυτές θα επικρατήσουν και μετά την κρίση.

Δύο ομάδες η συμπεριφορά των οποίων, όπως προβλέπει η McKinsey, θα έχει τεράστιο αντίκτυπο για το πώς θα λειτουργήσει η οικονομία μετά την πανδημία είναι οι υψηλά αμειβόμενες μεσήλικες γυναίκες, οι οποίες τον περασμένο χρόνο ισορρόπησαν την εργασία τους με τις οικιακές υποχρεώσεις τους και οι νεότεροι υψηλά αμειβόμενοι, οι οποίοι αποταμίευσαν σημαντικά ποσά αλλά πιθανόν να αποφύγουν τις σπατάλες μέχρι να σταθεροποιηθεί η κατάσταση.

Aκολουθούν ορισμένες από τις βασικές τάσεις που επισημαίνονται στην έκθεση:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ

Οι ηλεκτρονικές ιατρικές επισκέψεις δεκαπλασιάστηκαν στη Γερμανία, εικοσιπενταπλασιάστηκαν στις ΗΠΑ και πενηνταπλασιάστηκαν στη Γαλλία στη διάρκεια της πανδημίας, σύμφωνα με την έκθεση.

Αν αυτό θα συνεχιστεί θα εξαρτηθεί από τον βαθμό στον οποίο οι ρυθμιστικές αρχές και οι ασφαλιστικές εταιρείες προτίθενται να καταστήσουν μόνιμη την προσωρινή χαλάρωση των κανονισμών που διέπουν αυτού του είδους τις «επισκέψεις», σημειώνεται στην έκθεση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι γιατροί επενδύουν σε αυτό και η ζήτηση για ηλεκτρονική παροχή ιατρικών υπηρεσιών αυξάνεται, δημιουργώντας τις συνθήκες για την καθιέρωσή του μετά την πανδημία.

Ο δρ Βιράζ Λακνταουάλα, διευθυντής στο τμήμα ηλεκτρονικών επειγόντων περιστατικών του νοσοκομείου της Νέας Υόρκης NYU Langone Health, λέει ότι τα ηλεκτρονικά ραντεβού του για περιστατικά που δεν αφορούν τον κορωνοϊό αυξήθηκαν κατά 200% τον περασμένο χρόνο και αναμένει ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

Το διαδικτυακό μερίδιο της αγοράς για τις συνολικές δαπάνες σε σούπερ μάρκετ διπλασιάστηκε σε κάποιες χώρες τον περασμένο χρόνο και στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο έφθασε περίπου στο 10%, σύμφωνα με την έκθεση.

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι πρόκειται για μια μη αναστρέψιμη, θεμελιώδη μεταστροφή στις συνήθειες αγοράς τροφίμων των καταναλωτών» λέει ο Ντόμινικ Ρίχτερ, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της HelloFresh, μιας γερμανικής εταιρείας έτοιμων γευμάτων.

Οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές, που κάποτε δίσταζαν να αγοράσουν τα τρόφιμά τους από το διαδίκτυο, υποχρεώθηκαν να το κάνουν λόγω της πανδημίας και είναι πιθανό να το συνεχίσουν και μετά.

«Aυτή η κατηγορία θα μπορούσε να ζήσει το υπόλοιπο της ζωής της χωρίς να χρησιμοποιήσει ποτέ το συνολικό εύρος των ψηφιακών εργαλείων» λέει η Γιάνα Ρεμς τoυ Παγκόσμιου Ινστιτούτου.

«Ήταν πολύ δυνατή ώθηση προς εκείνους για να το κάνουν και στους περισσότερους άρεσαν οι υπηρεσίες» σημειώνει.

ΟΙΚΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ

Ποσοστό μεγαλύτερο του 60% των καταναλωτών στις πέντε χώρες που εξετάστηκαν απάντησε ότι σκοπεύει να διατηρήσει τμήμα των υπηρεσιών ψυχαγωγίας στο σπίτι, στις οποίες έγινε συνδρομητής, γεγονός που προμηνύει μια πιο μακροπρόθεσμη μείωση της ζήτησης για τους κινηματογράφους και τα θέατρα.

Η Μπόνι Κόμλεϊ, μια παραγωγός βραβευμένη με Τόνι και συνιδρύτρια της διαδικτυακής υπηρεσίας θεατρικών παραστάσεων BroadwayHD, εκτιμά ότι η συνδρομητική της υπηρεσία θα παραμείνει δημοφιλής και μετά την πανδημία κυρίως ανάμεσα σε εκείνους που δεν έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν ένα κανονικό εισιτήριο.

«Θεωρώ ότι το ζωντανό θέατρο και οι ζωντανές εμπειρίες θα επιστρέψουν, αλλά δεν νομίζω αμέσως… Θα γίνει σταδιακά» δήλωσε στο Reuters.

ΤΑΞΙΔΙΑ

Πάνω από ένας στους πέντε καταναλωτές που συμμετείχε στην έρευνα της McKinsey απάντησε ότι τα ταξίδια αναψυχής είναι μια από τις πρώτες δραστηριότητες που ανυπομονεί να κάνει ξανά μετά την πανδημία, αλλά είναι άγνωστο αν οι προορισμοί και οι τιμές στις οποίες είχε συνηθίσει θα παραμένουν διαθέσιμες.

Η McKinsey αναμένει μείωση κατά 20% στα επαγγελματικά ταξίδια μετά την πανδημία, κάτι που θα ασκήσει οικονομική πίεση στις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες παλαιότερα αντιστάθμιζαν τις κρατήσεις για ταξίδια αναψυχής με τα έσοδα από τις κρατήσεις για επαγγελματικά ταξίδια.

Μόλις το 10% της ζήτησης για κράτηση θέσης συνεισέφερε στο 55-75% των κερδών πριν από την πανδημία, λέει η McKinsey.

Όμως με την τηλεδιάσκεψη και την τηλεργασία να έχουν γίνει ευρύτερα αποδεκτές οι επιχειρήσεις είναι πιθανό να έχουν λιγότερη ανάγκη για δια ζώσης επαγγελματικές συναντήσεις.

Παρόλο που η ζήτηση για τα ταξίδια αναψυχής δεν θα μειωθεί, οι αεροπορικές εταιρείες πιθανόν να υποχρεωθούν να προσφέρουν λιγότερες απευθείας πτήσεις και να αυξήσουν τις τιμές για να καλύψουν τα ελλείμματα.

«Πολλές επιχειρήσεις αναζητούν τρόπους να μειώσουν τα ταξίδια τόσο λόγω κόστους όσο και λόγω της κλιματικής αλλαγής. Είναι μια αποκαλυπτική εμπειρία πόσα μπορούν να επιτύχουν χωρίς ταξίδια» εκτιμά η Ρεμς.

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η τηλεκπαίδευση έδωσε μια προσωρινή λύση στα 1,6 δισεκατομμύριο παιδιά που απείχαν από τα μαθήματα στο σχολείο λόγω της πανδημίας, αλλά οι αρνητικές εμπειρίες τις οποίες ανέφεραν μαθητές και καθηγητές, καθώς και το χάσμα που δημιουργήθηκε ανάμεσα στους μαθητές από οικογένειες χαμηλού εισοδήματος και σε εκείνους από οικογένειες υψηλού εισοδήματος δείχνουν ότι η πρακτική αυτή δεν αναμένεται να καθιερωθεί, σημειώνει η έκθεση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης