«Παρόλη την αύξηση του κόστους ενέργειας, μεταφορικών και πρώτων υλών, φαίνεται εκ του αποτελέσματος, ότι το λιανεμπόριο και κλάδοι όπως παραδείγματος χάριν η ένδυση και η υπόδηση, που κατέγραψαν άνοδο τιμών μόνο 1,6% ετησίως, απορρόφησαν το μεγαλύτερο ποσοστό των αυξήσεων και δεν μετέφεραν το κόστος στον καταναλωτή».

Αυτό υπογραμμίζει ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών σε ανακοίνωσή του και προσθέτει ότι: «η πρόσφατη ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ, αναδεικνύει ότι η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Απριλίου 2021-2022 αγγίζει το 10,2%, ενώ οι κύριοι κλάδοι του λιανεμπορίου εκτός τροφίμων, αυτοκινήτων και καυσίμων δεν ξεπερνούν το 4,2%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρόλη την αύξηση του κόστους ενέργειας, μεταφορικών και πρώτων υλών, φαίνεται εκ του αποτελέσματος, ότι το λιανεμπόριο και κλάδοι όπως παραδείγματος χάριν η ένδυση και η υπόδηση, που κατέγραψαν άνοδο τιμών μόνο 1,6% ετησίως, απορρόφησαν το μεγαλύτερο ποσοστό των αυξήσεων και δεν μετέφεραν το κόστος στον καταναλωτή. O ισχυρότερος κλάδος της ελληνικής οικονομίας για άλλη μια φορά «βάζει πλάτη» στα δύσκολα».

Ταυτόχρονα, ο σύλλογος προσθέτει: «όπως αναφέρεται σε πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ, η τάση του 75% των καταναλωτών να αναβάλουν την αγορά προσωπικών αντικειμένων, ρούχων ή ειδών οικιακής χρήσης λόγω μη διαθέσιμου εισοδήματος και η απόφαση του 41% να αποφύγει να κάνει αγορές προκειμένου να δημιουργήσει ένα ταμείο έκτακτης ανάγκης, έχει ως αποτέλεσμα να καταγράφονται πτωτικοί τζίροι, ενισχύοντας την αβεβαιότητα και την αγωνία των συναδέλφων να συγκρατήσουν τις τιμές σε ανταγωνιστικά επίπεδα.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών με τεκμηριωμένες προτάσεις, θα διεκδικήσει παρεμβάσεις που θα αντιμετωπίζουν το εκρηκτικό μείγμα που δημιουργεί ο συνδυασμός μειωμένων πωλήσεων και αυξημένου κόστους λειτουργίας, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης