Ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη «κατά πάσα πιθανότητα» θα μειωθεί το επόμενο έτος, αλλά η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα είναι έτοιμη να λάβει μέτρα στην αντίθετη περίπτωση, δήλωσε η Ιζαμπελ Σνάμπελ που εκπροσωπεί τη Γερμανία στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΚΤ.

Ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη αυξήθηκε 3% σε ετήσια βάση τον Αύγουστο, σύμφωνα με προσωρινές εκτιμήσεις – πολύ πάνω από τον στόχο της ΕΚΤ που είναι 2% – για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ΕΚΤ, ωστόσο, αναμένει ότι ο ρυθμός αύξησης των τιμών θα μειωθεί στο 3% το 2022 και στο 1,5% το 2023 καθώς εμμένει στη θέση της ότι η φετινή έξαρση είναι προσωρινή λόγω των υψηλότερων τιμών πετρελαίου και των πρώτων υλών καθώς και των ελλείψεων εξαρτημάτων, όπως τα μικροτσίπ, που προκάλεσε η πανδημία.

Η Σνάμπελ έσπευσε να κατευνάσει τις ανησυχίες ότι μπορεί να έχουμε μία επανάληψη της δεκαετίας του ’70, όταν ο πληθωρισμός ανήλθε σχεδόν στο 8% στη χώρα της.

«Σήμερα, στο πλαίσιο της αύξηση των ποσοστών του πληθωρισμού, ιδιαίτερα στη Γερμανία, το θέμα που με απασχολούσε ήταν να κατευνάσω την ανησυχία των ανθρώπων ότι ο πληθωρισμός μπορεί να διατηρηθεί σε διάρκεια πολύ υψηλός ή ακόμη και να εκτιναχθεί ανεξέλεγκτα», είπε η Σνάμπελ σε ένα ακροατήριο Γερμανών επιχειρηματιών. «Κατά πάσα πιθανότητα, ο πληθωρισμός θα μειωθεί σημαντικά το επόμενο έτος», πρόσθεσε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Σνάμπελ επεσήμανε ότι η ΕΚΤ, η οποία ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη ότι θα μειώσει τις αγορές ομολόγων στο τρέχον τρίμηνο, δεν βιάζεται να συσφίξει την πολιτική της εφόσον ο πληθωρισμός δεν φθάσει στον στόχο της νωρίτερα από το αναμενόμενο.

«Θα αρχίσουμε τη διαδικασία εξομάλυνσης μόνο όταν έχουμε την πεποίθηση ότι θα επιτύχουμε τον στόχο μας για τον πληθωρισμό. Αν, όμως, ο πληθωρισμός φθάσει με διατηρήσιμο τρόπο τον στόχο μας του 2% απρόσμενα νωρίτερα, θα δράσουμε το ίδιο γρήγορα και αποφασιστικά», σημείωσε.

Η αξιωματούχος της ΕΚΤ ανέφερε τρεις λόγους που αυτό θα μπορούσε να συμβεί: διαρκείς διαταραχές στην προσφορά, διαρθρωτικές αλλαγές όπως η πράσινη μετάβαση και μεγαλύτερη αισιοδοξία των καταναλωτών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης