Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε σήμερα να εξετάζει την πιθανή παράταση των δασμών αντιντάμπινγκ σε κινεζικά ποδήλατα, μετά τους φόβους που εξέφρασαν Ευρωπαίοι κατασκευαστές ότι η εισροή ασιατικών εισαγωγών μπορεί να ζημιώσει τη βιομηχανία τους.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές ζήτησαν τον Μάρτιο μια πενταετή παράταση στους δασμούς της ΕΕ στα ποδήλατα που αναμένεται να λήξουν την Τετάρτη.
Μια σειρά από υποθέσεις αντιντάμπινγκ έχει κλιμακώσει την εμπορική ένταση μεταξύ των Βρυξελλών και του Πεκίνου σε μια περίοδο κατά την οποία και οι δύο πλευρές βρίσκονται αντιμέτωπες με μέτρα προστατευτισμού από την Ουάσινγκτον.
Οι δασμοί στα ποδήλατα – που ισχύουν από το 1993 και φθάνουν σήμερα στο 48,5% – καλύπτουν επίσης την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες και άλλα κράτη, καθώς υπάρχουν υπόνοιες ότι τα κινεζικά ποδήλατα μεταφέρονται στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω αυτών.
Τώρα θα παραμείνουν σε ισχύ έως ότου η ΕΕ ολοκληρώσει την επανεξέτασή της, μια διαδικασία που θα διαρκέσει έως 15 μήνες, σύμφωνα με την επίσημη εφημερίδα της ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Ποδηλάτων (EBMA) κάλεσε τους αξιωματούχους της Κομισιόν να αναλάβουν δράση, λέγοντας ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές θα αυξήσουν μαζικά τις εισαγωγές τους στην ένωση, εάν αρθούν οι περιορισμοί. Υποστήριξαν ότι παρόμοιες κινήσεις είχαν ήδη πλήξει σοβαρά τοπικές κατασκευαστικές εταιρίες ποδηλάτων στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία.
Η Ένωση υποστηρίζει ότι οι κινεζικές τιμές για την ενέργεια, τα μέταλλα και τα χημικά είναι στρεβλές και ότι θα πρέπει να χρησιμοποιούνται οι διεθνείς δείκτες αναφοράς για τον υπολογισμό μιας δίκαιης τιμής για τα κινεζικά ποδήλατα.
Υπογραμμίζει επίσης τα κινεζικά στοιχεία που δείχνουν ότι οι εξαγωγές κινεζικών ποδηλάτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 15% πέρυσι στο 1,66 εκατ. τεμάχια παρά τους δασμούς, ενώ οι πωλήσεις ευρωπαϊκών ποδηλάτων μειώθηκαν κατά 6%.