Σημαντικές αλλαγές στα επώνυμα προϊόντα προβλέπει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ). Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Νίκος Καραγεωργίου από το βήμα της 29ης γενικής συνέλευσης του ΕΣΒΕΠ που πραγματοποιήθηκε εχθές, «τα τελευταία χρόνια έχουμε δει δραματικές αλλαγές στο χώρο των μαρκών και της επωνυμίας.

Οι τεράστιες αλλαγές στην ψηφιακή τεχνολογία, στις τηλεπικοινωνίες και κινητά τηλέφωνα, στα social media και στα big data έχουν επηρεάσει θεμελιωδώς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Η τεχνολογία έχει κινηθεί συχνά ταχύτερα από ό,τι οι εταιρείες μπορούν να προσαρμοστούν και ο αριθμός των επιλογών για τον καταναλωτή έχει εκτιναχθεί στα ύψη. Πολλές βιομηχανίες έχουν αλλάξει και νέες μάρκες δημιουργούνται όλο και ταχύτερα. Ο τρόπος με τον οποίο οι μάρκες επηρεάζουν τη ζωή μας μπορεί να μην έχει αλλάξει, αλλά το εύρος και η επιρροή τους έχει αυξηθεί σημαντικά».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο Γιώργος Μαρκοπουλιώτης, Επικεφαλής της Αντιπροσωπίας της ΕΕ στην Ελλάδα αναφέρθηκε στις σημαντικές αλλαγές στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον και τόνισε: «Είναι σαφές ότι στην ψηφιακή εποχή μας πρέπει να αξιοποιούμε τους πόρους μας με πιο έξυπνο και πιο βιώσιμο τρόπο. Το μοντέλο της οικονομικής ανάπτυξης στο οποίο βασιστήκαμε κατά το παρελθόν δεν είναι πλέον κατάλληλο για τις σημερινές ανάγκες των σύγχρονων κοινωνιών σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο. Για το λόγο αυτό πρέπει να εισέλθουμε σε ένα μοντέλο κυκλικής οικονομίας, στο οποίο η αξία των προϊόντων και υλών διατηρείται για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο.

Δηλαδή, όταν ένα προϊόν έχει φθάσει στο τέλος ενός κύκλου ζωής του, τα απόβλητα ελαχιστοποιούνται και οι πόροι διατηρούνται εντός της οικονομίας, μιας και το προϊόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά και ξανά ώστε να δημιουργηθεί περαιτέρω αξία. Το μοντέλο αυτό μπορεί να δημιουργήσει ασφαλείς θέσεις απασχόλησης στην Ευρώπη, να προωθήσει καινοτομίες που προσδίδουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να παρέχει ένα επίπεδο προστασίας για τον άνθρωπο και το περιβάλλον για τα οποία η Ευρώπη είναι υπερήφανη. Μπορεί επίσης να παρέχει στους καταναλωτές καινοτόμα και μεγαλύτερης διάρκειας προϊόντα, τα οποία παρέχουν εξοικονόμηση χρημάτων και βελτίωση της ποιότητας ζωής».

Από την πλευρά του, ο Πίτερ Οικονομίδης, Brand Strategy Consultant, Owner and founder of Felix BNI, αναφέρθηκε στις βαθιές αλλαγές που σημαδεύουν την εποχή μας και έδωσε μεγάλη έμφαση στις μεταβολές της συμπεριφοράς 2 δισ. νέων καταναλωτών, ηλικίας 21-37 ετών, οι οποίοι μεταβάλλουν το κοινωνικό περιβάλλον σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και τους μελλοντικούς όρους ανάπτυξης της οικονομίας. «Σε σχέση με το παρελθόν αυτά τα 2 δισ. νέων καταναλωτών, στη ζωή τους αναζητούν ευτυχία, πάθος, διαφορετικότητα, ανακαλύψεις και μοιρασιά νέων τρόπων ζωής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με άλλα λόγια, αυτοί οι νέοι διαμορφωτές συλλογικής γνώμης αλλά και νέων συμπεριφορών δεν θέλουν περισσότερα λεφτά στη ζωή τους αλλά επιθυμούν μια άνετη πλούσια ζωή, όπου η έννοια του πλούτου δεν είναι ίδια με την αντίστοιχη πριν 60 ή 70 χρόνια… Στο πλαίσιο αυτό η μάρκα δεν είναι πλέον η επωνυμία ενός προϊόντος αλλά είναι μια νέα κουλτούρα. Μια νέα κουλτούρα, η οποία διαμορφώνει διαρκώς μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συμπεριφορές στο πλαίσιο των οποίων η διαρκής αλλαγή παίρνει μόνιμο χαρακτήρα… Υπό αυτήν την έννοια, η αλλαγή εξελίσσεται σε μόνιμο τρόπο ζωής και θα πρέπει στη σταδιοδρομία μας και στην επιχειρηματική μας δραστηριότητα να γνωρίζουμε ότι αν εμείς δεν κάνουμε κάτι, θα το κάνει κάποιος άλλος».

Για τις μεταμορφώσεις στο σύγχρονο επιχειρείν μίλησε και ο Ιάκωβος Καργαρώτος, Αντιπρόεδρος της Παπαστράτος ΑΒΕΣ, ο οποίος χαρακτηριστικά υπογράμμισε τόσο τις βαθιές αλλαγές σε αυτή την ίδια την επιχειρηματική κουλτούρα, όσο και τις επιπτώσεις τους στο χώρο της εργασίας. Ο κ. Καργαρώτος ανέφερε ότι στη σημερινή μεταβαλλόμενη οι χώρες που δεν θα μπορούν και δεν θα θέλουν να παρακολουθήσουν τις μεταβολές θα εξελιχθούν σε «χώρες σκλάβους».

Τόνισε επίσης, ότι η γνώση παράγεται γρήγορα αλλά και χάνεται με την ίδια ταχύτητα, με αποτέλεσμα να έχουμε ανανέωσή της κάθε τρία χρόνια. «Το γεγονός αυτό θα με οδηγήσει ενδεχομένως στο να αλλάξω επαγγελματικό προσανατολισμό τουλάχιστον 4 φορές στα χρόνια που έρχονται»πρόσθεσε και συνέχισε: «Ίσως για αυτό στις μέρες μας παρατηρούνται αντιδράσεις από το γεγονός ότι δεν γνωρίζουμε τα μέλλοντα, τα φοβόμαστε και ο φόβος δεν είναι καλός σύμβουλος».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης