Στο επενδυτικό «στόχαστρο» διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων, αλλά και funds, παραμένουν η Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Βόρεια Ελλάδα, τόσο για την εξαγορά ήδη υφιστάμενων ξενοδοχείων, όσο και για την απόκτηση κτηρίων άλλων κατηγοριών, που θα μπορούσαν να μετατραπούν σε ξενοδοχειακές μονάδες. Τα παραπάνω προέκυψαν από τις ομιλίες ανθρώπων του κλάδου των ξενοδοχειακών ακινήτων και του τουρισμού στην 6η Prodexpo North, στη Θεσσαλονίκη.

Κατά τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της συμβουλευτικής εταιρείας ξενοδοχειακών επενδύσεων «HotelEffect», Νίκο Χάντζο, το άνοιγμα του πεντάστερου «MonΑsty» υπό την ομπρέλα της «Marriott International», αποτέλεσε το έναυσμα για να στρέψουν το βλέμμα τους στην πόλη περισσότερες διεθνείς αλυσίδες, οι οποίες ενδιαφέρονται κυρίως για υφιστάμενα ξενοδοχεία, καθώς το αυξημένο κατασκευαστικό κόστος αποθαρρύνει την κατασκευή νέων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιπλέον, υπενθύμισε, η «Brown Hotels» ετοιμάζει δύο ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη (σ.σ. στο διατηρητέο κτήριο του πρώην ξενοδοχείου «Βιέννη» και στα κτήρια των πρώην καπναποθηκών Μιχαηλίδη), ενώ η εξαγορά τριών μονάδων από την Goldman Sachs στη Χαλκιδική (σ.σ. πρόκειται για ξενοδοχεία “Pallini”, “Athos” και “Theofano” της G- Hotels), θα εμπλουτίσει σημαντικά την προσφορά ποιοτικών ξενοδοχειακών κλινών στην περιοχή, ενώ πιθανώς δεν θα σταματήσει εκεί, παρά αναμένεται να «φέρει» περισσότερες επενδύσεις στη Βόρεια Ελλάδα.

Ο κ.Χάντζος επισήμανε πάντως ότι η Θεσσαλονίκη παρουσιάζει ένα σύμπλεγμα παθογενειών, σε ό, τι αφορά κυρίως γραφειοκρατικές διαδικασίες, που «κρατάνε πίσω» την προσέλκυση επενδυτών. Πρόσθεσε ότι η πόλη -αλλά και γενικά η Ελλάδα- δεν χρειάζεται να επενδύει μονοδιάστατα στα πεντάστερα ξενοδοχεία, καθώς μερικές από τις πιο επιτυχημένες και κερδοφόρες μονάδες ανήκουν στην κατηγορία των δύο ή τριών αστέρων: «θα πας σε ένα “Moxy” ή σε ένα “Ibis” και εκεί θα υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές που θα κάνουν το ξενοδοχείο “value for money” (να “αξίζει τα λεφτά του”)».

Τις αγορές της Κίνας και της Ινδίας, με τους μεγάλους αριθμούς ταξιδιωτών και τη μέση διάρκεια διαμονής των δέκα ημερών στον προορισμό, θα πρέπει να αξιοποιήσει η Βόρεια Ελλάδα, σύμφωνα με τον Πίτερ Παπαδάκο, επικεφαλής ευρωπαϊκής έρευνας της «Green Street». Πρόσθεσε ότι το 2023 τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο αναμένεται να είναι έως και κατά 10% υψηλότερα, σε σχέση με εκείνα του 2022, το οποίο ήταν ήδη μια πολύ δυνατή χρονιά για τον ελληνικό ξενοδοχειακό κλάδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι τιμές των ξενοδοχειακών ακινήτων «αντέχουν»

Ο κ.Παπαδάκος σημείωσε ακόμα ότι η αγορά των ακινήτων ξενοδοχείων στην Ευρώπη «αντέχει», σε μια περίοδο που οι τιμές των περισσότερων τομέων στο real estate πέφτουν σε διψήφιο ποσοστό. Στους χώρους γραφείων, είπε, η πτώση των τιμών είναι σήμερα 20%-30%, σε σχέση με τα μέσα του 2022, στα βιομηχανικά ακίνητα και τα logistics επίσης γύρω στο 25%, αλλά ο χώρος των ξενοδοχείων δεν πέφτει -«κι αυτό κάτι λέει».

Κατά τον Σπύρο Πέγκα, τέλος, ιδρυτή και CEO της εταιρείας Wise Ram, χρειάζεται συνένωση δυνάμεων και πολιτική υποστήριξη, ώστε περιοχές με προοπτική, όπως η Θεσσαλονίκη, η Αλεξανδρούπολη και τα Ιωάννινα να προχωρήσουν πιο δυναμικά, να ωριμάσουν περισσότερο ως προορισμοί και να προσελκύσουν ακόμα περισσότερες μεγάλες επενδύσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης