Πεσμένη παραμένει η διάθεση των καταναλωτών στη γερμανική αγορά, σχεδόν έναν μήνα μετά την άρση των πρώτων μέτρων περιορισμού για την πανδημία του κορωνοϊού, ενώ περισσότεροι από 7,3 εκατομμύρια εργαζόμενοι βρίσκονται ακόμη σε καθεστώς εργασίας περιορισμένης διάρκειας.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Ένωση Λιανικού Εμπορίου (HDE), η καταναλωτική συμπεριφορά των Γερμανών είναι ακόμη εξαιρετικά περιορισμένη, παρά τη βελτίωσή της από τον περασμένο μήνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Όπως και οι περιορισμοί της δημόσιας ζωής χαλαρώνουν με μικρά βήματα από εβδομάδα σε εβδομάδα, έτσι εξελίσσεται και η διάθεση των καταναλωτών» επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Ένωσης και διευκρινίζεται ότι τουλάχιστον έχει σταματήσει η καθοδική τάση των προηγούμενων μηνών.

Η HDE σημειώνει ακόμα ότι δεν προβλέπεται θεαματική αύξηση της κατανάλωσης τους επόμενους μήνες, ενώ οι προοπτικές και για τις προσεχείς εβδομάδες χαρακτηρίζονται από μεγάλες αβεβαιότητες: «Οι αρνητικές διακυμάνσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν και πάλι γρήγορα σε πιο απαισιόδοξη διάθεση των καταναλωτών» προειδοποιεί ο κλάδος.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Ένωση Γερμανικών Συνδικάτων (DGB) ζητά από την κυβέρνηση να φροντίσει ώστε το πακέτο ενίσχυσης της οικονομίας που σχεδιάζεται να εστιάζει ιδιαίτερα στην τόνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και στη διασφάλιση της απασχόλησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η δυσμενής εικόνα της αγοράς αποτυπώνεται και στους αριθμούς-ρεκόρ των εργαζόμενων οι οποίοι έχουν πλέον τεθεί σε καθεστώς εργασίας περιορισμένου χρόνου. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου, τον Μάιο αυτοί οι εργαζόμενοι ανέρχονταν σε περίπου 7,3 εκατομμύρια. «Αυτός ο αριθμός δεν ήταν ποτέ τόσο μεγάλος» δηλώνει σχετικά ο ειδικός του Ifo στα θέματα αγοράς εργασίας Σεμπάστιαν Λινκ και παραπέμπει στα δεδομένα της κρίσης του 2009, όταν ο αντίστοιχος αριθμός έφθανε «μόλις» το 1,5 εκατομμύριο. Σήμερα πάντως, διευκρινίζει το Ινστιτούτο, αυτή η κατηγορία αριθμεί πολύ λιγότερους από τους 10,1 εκατομμύρια εργαζόμενους που είχαν αναφερθεί για πρώτη φορά τον Απρίλιο.

Οι κλάδοι που κάνουν κυρίως χρήση αυτής της δυνατότητας είναι αυτοί της μεταποίησης, του λιανικού εμπορίου και των κατασκευών.

Από τη γενικότερη τάση στην αγορά εργασίας πλήττονται ασφαλώς και οι εργαζόμενοι φοιτητές, με τέσσερις στους δέκα να έχουν χάσει τη θέση τους, σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας διαχείρισης προσωπικού «Zenjob» σε συνεργασία με τον Όμιλο ΜΜΕ «Funke» .

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Επιπλέον, το 22% των φοιτητών που εργάζονται δηλώνουν ότι δεν είναι πλέον σε θέση να πληρώσουν το ενοίκιο και τους λογαριασμούς τους και είναι αναγκασμένοι να συντηρούνται από την οικογένειά τους. Στον αντίποδα, σε ποσοστό 40% οι εργαζόμενοι φοιτητές δηλώνουν αισιόδοξοι ότι θα βρουν νέα θέση εργασίας μετά την κρίση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης