Η δραστηριότητα των επιχειρήσεων της Ευρωζώνης αυξήθηκε με ταχύτερο ρυθμό τον Ιανουάριο, σύμφωνα με έρευνα της IHS Markit που ανακοινώθηκε σήμερα και αποτελεί μία ακόμη ένδειξη ότι τα χειρότερα μπορεί να έχουν περάσει για την οικονομία της περιοχής.

Ο σύνθετος Δείκτης Υπευθύνων Αγορών (PMI) της IHS Markit για την Ευρωζώνη, ο οποίος αποτελεί έναν καλό δείκτη της κατάστασης της οικονομίας της, αυξήθηκε από τις 50,9 μονάδες τον Δεκέμβριο στις 51,3 μονάδες τον Ιανουάριο, καταγράφοντας υψηλό επίπεδο πέντε μηνών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τιμή του δείκτη είναι υψηλότερη σε σχέση με την πρώτη εκτίμηση που είχε γίνει (50,9 μονάδες), αλλά παραμένει κοντά στο όριο των 50 μονάδων που είναι το μεταίχμιο μεταξύ της ανάπτυξης και της συρρίκνωσης της δραστηριότητας.

«Η περαιτέρω αύξηση του PMI στο υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Αύγουστο προστίθεται στις ενδείξεις ότι μπορεί να αλλάζει το ρεύμα για την οικονομία της Ευρωζώνης», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της IHS Markit Κρις Γουίλιαμσον.

Ο ίδιος σημείωσε ότι ο PMI υποδηλώνει μία τριμηνιαία αύξηση του ΑΕΠ της Ευρωζώνης κατά 0,2%, αντίστοιχα με την πρόβλεψη στην τελευταία έρευνα του Reuters. Ωστόσο, τα στοιχεία έχουν συλλεχθεί σε μεγάλο βαθμό πριν τη μετάδοση του κοροναϊού πέρα από τα σύνορα της Κίνας, η οποία αύξησε τους κινδύνους για την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ζήτηση ενισχύθηκε τον Ιανουάριο. Ο δείκτης για νέες εργασίες αυξήθηκε στις 51,3 από τις 50,6 μονάδες, οδηγώντας τις εταιρείες να προσλάβουν προσωπικό με ταχύτερο ρυθμό από τον Δεκέμβριο. Μία αντίστοιχη έρευνα, που ανακοινώθηκε τη Δευτέρα, έδειξε ότι μπορεί να έχουν περάσει τα χειρότερα και για τις βιομηχανίες της Ευρωζώνης.

Ωστόσο, πιθανόν να αποτελεί πηγή ανησυχίας για τους υπεύθυνους πολιτικής το γεγονός ότι ο PMI για τον – κυρίαρχο στην Ευρωζώνη – κλάδο των υπηρεσιών υποχώρησε στις 52,5 από τις 52,8 μονάδες. Οι εταιρείες υπηρεσιών εξέφρασαν, πάντως, τη μεγαλύτερη αισιοδοξία από τον περασμένο Απρίλιο, καθώς ο δείκτης προσδοκιών τους αυξήθηκε στις 61,9 από τις 60,7 μονάδες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης