Οι προσδοκίες για αύξηση των λιανικών πωλήσεων στην Ευρωζώνη τον Ιούλιο διαψεύστηκαν, καθώς αυτές μειώθηκαν σε σχέση με τον Ιούνιο παρά την άρση περιορισμών που είχαν επιβληθεί λόγω της COVID-19, με τα είδη ένδυσης και υπόδησης να μειώνονται με διψήφιο ποσοστό.

Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat), οι λιανικές πωλήσεις στην Ευρωζώνη μειώθηκαν κατά 1,3% σε σχέση με τον Ιούνιο, ενώ σημείωσαν αύξηση 0,4% σε ετήσια βάση (σύγκριση με τον Ιούλιο 2019).

Οικονομολόγοι που είχαν ερωτηθεί από το Reuters ανέμεναν αύξηση 1,5% και 3,5% σε μηνιαία και ετήσια βάση αντίστοιχα.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι οι πωλήσεις τροφίμων, ποτών και τσιγάρων παρέμειναν σταθερές σε μηνιαία βάση και αυξήθηκαν 1,5% σε ετήσια βάση, αλλά οι πωλήσεις άλλων προϊόντων, εκτός των τροφίμων, μειώθηκαν 2,9% σε μηνιαία βάση, ενώ αυξήθηκαν 0,5% σε ετήσια βάση.

Οι πωλήσεις υφασμάτων, ρούχων και παπουτσιών έκαναν βουτιά 10,6% και 25,8% σε μηνιαία και ετήσια βάση αντίστοιχα.

Οι πωλήσεις βενζίνης στα πρατήρια καυσίμων, οι οποίες είχαν αυξηθεί με διψήφια ποσοστά σε μηνιαία βάση τον Μάιο και τον Ιούνιο, σημείωσαν αύξηση μόνο 4,3% τον Ιούλιο και παρουσίαζαν πτώση 10,8% σε ετήσια βάση, παρά την έναρξη της περιόδου των διακοπών.