Τα 2 ευρώ ξεπέρασε η μέση τιμή της βενζίνης, με το ράλι ανόδου να συνεχίζεται και μετά το καλοκαίρι.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το σημερινό δελτίο του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης στην Ελλάδα έχει φτάσει στα 2,006 ευρώ/λίτρο.

Όπως αναφέρει το δελτίο επισκόπησης, το Diesel Κίνησης σκαρφάλωσε στα 1,796 ευρώ το λίτρο και το υγραέριο κίνησης στα 0,876 ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η ακριβότερη βενζίνη πωλείται στα Δωδεκάνησα (2,167 ευρώ/λίτρο μέση τιμή), ενώ τη φθηνότερη βενζίνη αυτή την περίοδο την έχουν η Αττική και η Θεσσαλονίκη με 1,971 ευρώ το λίτρο.

Την ίδια στιγμή, η μέση τιμή του ντίζελ κίνησης άγγιξε τα στα 1,789 ευρώ ανά λίτρο.

Το πρατήριο στην Αθήνα με την αμόλυβδη στα… 2,299!!!

Συνέβη κι αυτό. Εντοπίστηκε στην Αθήνα και πιο συγκεκριμένα στο Μεταξουργείο πρατήριο που θεώρησε καλό να πουλά την αμόλυβδη στα 2,299 ευρώ το λίτρο!!!!!!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τώρα ποιος αγοράζει καύσιμο σε αυτή την τιμή και τι γίνεται με τα περιθώριο κέρδους ουδείς γνωρίζει και ούτε μπορεί να καταλάβει.

Τι παιχνίδι παίζεται με το πετρέλαιο και τις περικοπές της παραγωγής

Στα 91,3 δολάρια το βαρέλι η τιμή του μπρεντ και η τάση παραμένει σαφώς ανοδική.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι περικοπές στις εξαγωγές πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία θα δημιουργήσουν «σημαντικό έλλειμμα εφοδιασμού» ενισχύοντας την αστάθεια στις τιμές, προειδοποίησε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας.

Σύμφωνα με τον διεθνή οργανισμό, οι παγκόσμιες αγορές πετρελαίου αντιμετωπίζουν έλλειμμα 1,2 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2023 μετά τις ανακοινώσεις της περασμένης εβδομάδας από τους ηγέτες του ΟΠΕΚ+ ότι θα παρατείνουν τις περικοπές μέχρι το τέλος του έτους.

Η έκθεση της ΙΕΑ αποτελεί εμμέσως πλην σαφώς μια σαφή κριτική για τη συνεργασία Σαουδικής Αραβίας-Ρωσίας, η οποία εστιάζει στην ενεργειακή διαταραχή και την πληθωριστική άνοδο που πυροδότησε ο πόλεμος της Μόσχας κατά της Ουκρανίας.

«Η συμμαχία Σαουδικής Αραβίας – Ρωσίας αποδεικνύεται μια τρομερή πρόκληση για τις αγορές πετρελαίου», ανέφερε η IEA που εδρεύει στο Παρίσι στη μηνιαία έκθεσή της την Τετάρτη. «Η παράταση των περικοπών της παραγωγής από τη Σαουδική Αραβία και τη Ρωσία μέχρι το τέλος του έτους θα κλειδώσει σε ένα σημαντικό έλλειμμα της αγοράς μέχρι το τέταρτο τρίμηνο».

Οι εντάσεις μεταξύ του οργανισμού και της ομάδας παραγωγών έχουν φουντώσει τα τελευταία χρόνια, καθώς ο ΔΟΕ επέκρινε τον ΟΠΕΚ+ για πιέσεις στους καταναλωτές και το Ριάντ περιφρόνησε τις προβλέψεις του οργανισμού για τη μετάβαση από τα ορυκτά καύσιμα.

Τα σενάρια του χειμώνα για καύσιμα και θέρμανση

Κάτω από αυτές τις συνθήκες τίποτα δεν προοιωνίζεται καλό όσον αφορά το κόστος των καυσίμων. Τα σενάρια είναι αρνητικά και αυτή τη στιγμή τουλάχιστον φαίνεται ότι ο χειμώνας θα είναι βαρύς για τις μετακινήσεις, τις μεταφορές και βεβαίως τη θέρμανση.

Ειδικά για την τελευταία το τελικό κόστος θα κριθεί από την επιδότηση του πετρελαίου που θα προκρίνει η κυβέρνηση. Αν η επιδότηση δεν είναι «γενναία» τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις θα δυσκολευθούν να… ζεσταθούν.

Αν χαλαρώσουν οι παραγωγικοί περιορισμοί από τον ΟΠΕΚ μπορεί να καταγραφεί μια μικρή αποκλιμάκωση των τιμών αλλά όχι τόση που να κάνει κάποια διαφορά. Στην καλύτερη περίπτωση θα πρέπει να αναμένεται σταθεροποίηση των τιμών γύρω από τα τρέχοντα επίπεδα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης