«Αισιόδοξα μηνύματα για τη σύναψη νέων συμφωνιών και την αύξηση των εξαγωγικών τους μεγεθών σε τέσσερις σημαντικές ασιατικές αγορές, άφησαν οι 405 συναντήσεις που είχαν 12 ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών, στο πλαίσιο Επιχειρηματικής Αποστολής που διοργάνωσε το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο από 11 μέχρι 21 Νοεμβρίου».

Αυτό σημειώνεται σε σημερινή ανακοίνωση σχετικά με τον απολογισμό της ελληνικής αποστολής που επισκέφθηκε Τόκυο, Σεούλ, Πεκίνο και Χόνγκ Κόνγκ, προκειμένου οι επιχειρηματίες να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους σε τοπικούς εισαγωγείς, διανομείς και αντιπροσώπους, να διαμορφώσουν τη στρατηγική τους και να σχεδιάσουν επιχειρησιακά την εξαγωγική προσέγγισης τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην αποστολή μετείχαν από τη Βόρεια Ελλάδα η ΔΩΔΩΝΗ με φυτικά επιδόρπια και snacks, oι ΜΕΒΓΑΛ και EVROFARMA με γαλακτοκομικά, η EURIMAC με ζυμαρικά, η ΖΑΝΑΕ με κονσέρβες ντομάτας, έτοιμα γεύματα-ορεκτικά, ελιές και η ALMI με antipasti, η κονσερβοποιία φρούτων ELBAK από τη Θεσσαλία, από τον κλάδο ελαιολάδου οι Mitira Lesvos από την Μυτιλήνη, η Sparta Spirit από την Λακωνία και η Ariston Hellas από τους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας μαζί με άλλα είδη, και από τον κλάδο ποτών η Μονή Χιλανδαρίου από το ‘Αγιο Όρος με δική της παραγωγή κρασιών και η Ποτοποιία Κατσάρος από τον Τύρναβο με παραδοσιακό ούζο και τσίπουρο, λικέρ μαστίχα και κρασιά.

Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, με την υποστήριξη των γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του υπουργείου Εξωτερικών στις τρεις χώρες και του Εμπορικού Επιμελητηρίου στο Χόνγκ Κόνγκ πραγματοποιήθηκαν πολυάριθμες συναντήσεις – περισσότερες από 30 για κάθε εταιρεία – και φάνηκε ότι υπάρχουν δυνατότητες, ώστε τα ελληνικά προϊόντα να αποκτήσουν μερίδιο σε αγορές μεγάλης κατανάλωσης με σταθερά αυξανόμενη ζήτηση σε τρόφιμα υψηλής γευστικής και διατροφικής αξίας.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι αγορές της Ιαπωνίας και Κορέας όπου οι καταναλωτές αναζητούν προϊόντα ποιοτικά, υγιεινά και vegan, αλλά, όπως υπογραμμίζεται «απαιτείται μακροχρόνια στόχευση, επιμονή και συνέπεια, κατάλληλη προετοιμασία και χτίσιμο εμπιστοσύνης, αφιέρωση πόρων, κατανόηση τοπικής κουλτούρας και συνηθειών, σειρά επισκέψεων και επαφών, έγκαιρη διεκπεραίωση διατυπώσεων».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ό,τι αφορά στην αγορά της Κίνας αναφέρεται ότι: «μετά την πανδημία διαμορφώνει νέο πλαίσιο ζήτησης και ανταγωνισμού σε μία δύσκολη αλλά τεράστια αγορά όπου οι ελληνικές εταιρίες μπορούν να ενισχύσουν το εξαγωγικό αποτύπωμά τους με παραδοσιακά και νέα προϊόντα, ενώ το Χόνγκ Κόνγκ θεωρείται εμπορική γέφυρα για πρόσβαση σε πολλές άλλες Ασιατικές περιοχές».

Οι δηλώσεις

Σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Ελληνο-Ασιατικού Επιχειρηματικού Συμβουλίου Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος τόνισε ότι «η καρδιά του παγκόσμιου εμπορίου ολοένα και περισσότερο στο μέλλον θα χτυπάει στην Ασία, η ζήτηση θα αυξάνεται, το ηλεκτρονικό εμπόριο θα επεκτείνεται, η συνεισφορά του ασιατικού παράγοντα στην εξέλιξη της τεχνολογίας θα γίνεται εμφανέστερος.

Οι ελληνικές εταιρίες αξίζει να έχουν στο ραντάρ τους την Ασιατική Ήπειρο, να στοχεύσουν σε συγκεκριμένες αγορές, να επιμείνουν με ποιοτικά και ανταγωνιστικά προϊόντα, και να διεκδικήσουν το μερίδιο που μπορούν σε «πίτα» που σταθερά διευρύνεται».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

O γενικός διευθυντής και μέλος Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης σχολίασε ότι «μεθοδικά οργανωμένες επισκέψεις σε αγορές – στόχους μεγάλων καταναλωτικών πληθυσμών, υψηλής ζήτησης και ανόδου της μεσαίας τάξης, ανοίγουν δρόμους και διευκολύνουν επιχειρήσεις να βρουν πιο εύκολο βηματισμό στο διεθνή εξαγωγικό στίβο, να εντοπίσουν εταίρους και συνεργάτες, να διοχετεύσουν την παραγωγή τους ενισχύοντας τα εξαγωγικά μεγέθη τους.

Η υπηρεσία αυτή του επιμελητηρίου, γέφυρα προς τις αγορές του κόσμου ως μέλος του παγκόσμιου δικτύου διμερών γερμανικών επιμελητηρίων, είναι πρακτική, βρίσκει ανταπόκριση και αποδίδει».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης