Δύο εταιρείες ηλεκτρονικών πωλήσεων έχει παραπέμψει ο Συνήγορος του Καταναλωτή στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου για επιβολή προστίμων.
Η ανεξάρτητη αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή», όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της, μετά από αναφορές που δέχθηκε από καταναλωτές εις βάρος δύο εταιρειών διαφορετικών συμφερόντων που έχουν αμφότερες ως αντικείμενο την εμπορία αγαθών μέσω διαδικτύου (e-shops) και μετά από ενδελεχή έρευνα διαπίστωσε ότι:
Οι καταναλωτές (200 στην πρώτη εταιρεία και 187 στη δεύτερη) παρήγγειλαν διάφορα αγαθά, τα οποία προπλήρωσαν δεδομένου ότι τα συγκεκριμένα e-shops δεν δέχονταν πληρωμή με αντικαταβολή. Τα προϊόντα ουδέποτε παραδόθηκαν, ενώ, παρά και τη διαμεσολάβηση από την Αρχή, τα χρήματα που είχαν καταβάλει οι καταναλωτές ουδέποτε τους επεστράφησαν.
Κατόπιν των ανωτέρω αθέμιτων και παραπλανητικών εμπορικών πρακτικών και της συστηματικής παραβίασης της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή κατά την προμήθεια προϊόντων μέσω διαδικτύου (ν. 2251/1994) ο Συνήγορος του Καταναλωτή, με τα υπ.αριθμ. πρωτ. 18396/14-4-2020 και 18764 /16-4-2020 έγγραφά του, διαβίβασε στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή τις υποθέσεις για την επιβολή των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων και προστίμων.
Επιπλέον, ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα προχωρήσει κατά των δύο εταιρειών και των κατά νόμο εκπροσώπων τους στην, κατ΄ άρθρον 37 παρ. 2 & 3 ΚποινΔ, ανακοίνωση αξιόποινων πράξεων ενώπιον της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών.
Σημειώνεται ότι οι δύο εταιρείες μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους διέθεταν προς πώληση σε προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό προϊόντα υψηλής τεχνολογίας (κινητά τηλέφωνα, φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τάμπλετ κ.λπ.
Υπενθυμίζεται τέλος από την Ανεξάρτητη Αρχή ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί όταν πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου.