Μείωση του βάρους των φορτίων/εμπορευμάτων που διακινήθηκαν με φορτηγά οχήματα ταξινομημένα στην Ελλάδα παρατηρήθηκε το έτος 2020 σε  σχέση με το 2019 σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

 Συγκεκριμένα, το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν το έτος 2020 με φορτηγά  ιδιωτικής χρήσεως ανήλθε σε 201.184,1 χιλιάδες τόνους σημειώνοντας μείωση 22,4% σε σύγκριση με  το 2019 και τα τονοχιλιόμετρα σε 5.507.114,5 χιλ., σημειώνοντας μείωση σε σχέση με το 2019 κατά  11,3%.

Το βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με φορτηγά δημοσίας χρήσεως ανήλθε σε 88.170,4  χιλ. τόνους σημειώνοντας μείωση 6,9% και τα τονοχιλιόμετρα σε 19.879.422,9 χιλ. σημειώνοντας  μείωση 9,6% σε σχέση με το 2019.  

Σε ό,τι αφορά στον τύπο φορτίου (είδος συσκευασίας μεταφοράς εμπορευμάτων) το έτος 2020 έναντι  του έτους 2019 η μεγαλύτερη μείωση 34,4% παρατηρείται στην κατηγορία “Υγρά χύμα” και ακολουθεί  η κατηγορία “Εμπορευματοκιβώτια ” κατά 29,5%.

Οι Πίνακες 3 και 4 εμφανίζουν τα περιφερειακά στοιχεία φορτώσεων και εκφορτώσεων, που  πραγματοποιήθηκαν με φορτηγά εθνικών και διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, σε τόνους και  τονοχιλιόμετρα.

Από την άποψη του βάρους των φορτωθέντων και εκφορτωθέντων αγαθών, στις  εθνικές μεταφορές, παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις  πραγματοποιήθηκαν στην Δυτική Μακεδονία και ακολουθούν κατά φθίνουσα σειρά, η Αττική και η  Κεντρική Μακεδονία.

Σε ό,τι αφορά στο βάρος των φορτίων που διακινήθηκαν με οχήματα διεθνών  μεταφορών παρατηρείται ότι οι περισσότερες φορτώσεις και εκφορτώσεις εμπορευμάτων  πραγματοποιήθηκαν στην Κεντρική Μακεδονία και ακολουθεί η Αττική.  

Τα γραφήματα 5 και 6 παρουσιάζουν την εξέλιξη του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών  στην Ελλάδα, για τα έτη 2011 – 2020, από την άποψη του βάρους των μεταφερθέντων εμπορευμάτων  και των πραγματοποιηθέντων τονοχιλιομέτρων.