Ως ευκαιρία ανάπτυξης αντιμετωπίζουν την πανδημική κρίση οι 6 στις 10 εταιρείες-μέλη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, οι οποίες, τοποθετούμενες σε νέα έρευνα του φορέα, «εξηγούν» με ποιες αποφάσεις κέρδισαν το στοίχημα της επόμενης μέρας, αναβαθμίζοντας τη θέση τους στην αγορά.

Ειδικότερα, από τους συμμετέχοντες, στο πρώτο σκέλος της έρευνας, το 58,82% δήλωσε ότι αξιοποίησε την κρίση του Covid-19 ως ευκαιρία έντασης της επιχειρηματικής δράσης και για τον σκοπό αυτόν:
    -Το 51,52% επαναπροσδιόρισε τη στρατηγική του.
    -Το 27,27% διεύρυνε τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, στρέφοντας την προσοχή σε αγορές, οι οποίες παρουσίασαν υψηλότερη ζήτηση εν μέσω πανδημίας.
    -Το 9,09% επιδίωξε συνέργειες-συνεργασίες με τρίτες εταιρείες.
    -Το 6,06% έδωσε έμφαση στις εξαγωγές.
    -Το 6,06% προχώρησε σε νέες επενδυτικές κινήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από την ίδια έρευνα προέκυψε επίσης ότι, προκειμένου οι εταιρείες να προσαρμοστούν καλύτερα στα έκτακτα δεδομένα που επέβαλε η πανδημική κρίση στην οικονομία, προχώρησαν σε μια σειρά από ενέργειες, άμεσης εφαρμογής. Ειδικότερα:
    -To 40% αξιοποίησε το μέτρο της τηλεργασίας.
    -Το 22% έδωσε έμφαση στην ψηφιοποίηση των υποδομών και διαδικασιών.
    -Το 12% προέβη σε μείωση των λειτουργικών εξόδων.
    -Το 12% αξιοποίησε τα μέτρα «Συν-Εργασία» και Αναστολή Σύμβασης Εργασίας.
    -Το 10% έκανε χρήση κάποιων εκ των μέτρων-εργαλείων τόνωσης της ρευστότητας.
    -Το 2% αξιοποίησε το μέτρο περί μείωσης των ενοικίων.
    -Το 2% έδωσε έμφαση στη μερική απασχόληση.

Σημειώνεται ότι, στο σύνολό τους οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα, δεν προέβησαν σε μείωση του προσωπικού, προκειμένου να περιορίσουν τα κόστη τους.

Ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, υπογράμμισε ότι «η μετατροπή της οποιασδήποτε κρίσης σε ευκαιρία ανάπτυξης πάντα θα αποτελεί υγιή αντίδραση για κάθε επιχείρηση, η οποία επιμένει να στρέφει την προσοχή της στο μέλλον, έχοντας νωρίτερα μεριμνήσει για τη διαμόρφωση ισχυρών δομών λειτουργίας και ευέλικτων διαδικασιών προσαρμογής σε κάθε έκτακτη συνθήκη».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως ο ίδιος σημειώνει, «η αναζήτηση ευκαιριών εν μέσω κρίσης αποτελεί άσκηση με υψηλό βαθμό δυσκολίας, ιδιαίτερα όταν η επιχειρηματική κοινότητα καλείται, εξερχόμενη από μια βαριά μακροοικονομική κρίση, να αντιμετωπίσει μια νέα, αυτή τη φορά υγειονομική κρίση, που δεν έχει προηγούμενο. Ωστόσο, με ψύχραιμη σκέψη, καινοτόμες ιδέες, διάθεση για μεγαλύτερα ρίσκα και τη στήριξη της πολιτείας, κάθε εμπόδιο μπορεί να καμφθεί».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης