Συνεχίζει, έστω και οριακά, να μειώνεται ο πληθωρισμός στην Ελλάδα, καθώς η κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών παραμένει ασθενική, συνεπεία της κρίσης, που εδώ και δέκα χρόνια μαστίζει τη χώρα.

Σε αρνητικό έδαφος βρέθηκε και τον Σεπτέμβριο εφέτος ο πληθωρισμός, καθώς μειώθηκε 0,1%, ενώ είχε μειωθεί και κατά 0,2% τον Αύγουστο εφέτος. Το ανησυχητικό για την οικονομία είναι ότι πέρσι ο πληθωρισμός είχε αυξηθεί τον ίδιο μήνα κατά 1,1% .

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Παρά τη, εφετινή μείωση σε ετήσια βάση, υπήρξαν ανατιμήσεις σε αρκετά προϊόντα και υπηρεσίες, με τις κυριότερες να καταγράφονται στα φαρμακευτικά προϊόντα (1,8%) και στις τηλεφωνικές υπηρεσίες (2,8%).

Ενώ, σε μηνιαία σύγκριση ξεχωρίζουν οι αυξήσεις τιμών κατά 41,3% στην ένδυση και υπόδηση, λόγω επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις θερινές εκπτώσεις και κατά 1,6% στη στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η μείωση τον Σεπτέμβριο του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

*2,1% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, νωπά ψάρια, τυριά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, πατάτες, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ- κακάο- τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: κρέατα (γενικά), γάλα νωπό πλήρες, γιαούρτι.

*2,3% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

*1,7% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές.

*0,2% στην «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

*0,3% στα «’Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

*0,6% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.

*0,8% στη «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο.

*1,8% στην «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

*1% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.

*2,8% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

*0,3% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.

Σε μηνιαία σύγκριση, ο γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 2,1% τον Σεπτέμβριο 2019 σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2019, έναντι αύξησης 2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός παρουσίασε αύξηση 0,2% τον Σεπτέμβριο 2019 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου του 2018, από αύξηση 0,1% τον Αύγουστο εφέτος και έναντι αύξησης 1,1% που σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο 2018 σε σχέση με το 2017.

Σε μηνιαία σύγκριση, ο εναρμονισμένος δείκτης παρουσίασε αύξηση 1,5% τον Σεπτέμβριο 2019 σε σύγκριση με τον Αύγουστο 2019, έναντι αύξησης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης