Το 2023 αποτέλεσε μια δύσκολη χρονιά για την ελληνική βιομηχανία ένδυσης σε επίπεδο εξαγωγών και συνεπεία σειράς εξωγενών παραγόντων η ζήτηση επηρεάστηκε αρνητικά διεθνώς.

Στον αντίποδα, στην εγχώρια αγορά οι ελληνικές επιχειρήσεις σημείωσαν άνοδο στα οικονομικά τους μεγέθη, όπως επισημαίνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ), σε συνέχεια της επεξεργασίας των δημοσιευμένων ισολογισμών τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει σε σημερινή του ανακοίνωση ο ΣΕΠΕΕ, ο συνολικός κύκλος εργασιών όλων των επιχειρήσεων του δείγματος για το 2023 αυξήθηκε κατά 4% και διαμορφώθηκε στο 1,117,3 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2022, τα μικτά κέρδη ανήλθαν στα 479,4 εκατ. ευρώ (+ 9,6%) και το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 42,9%.

Τα συνολικά καθαρά κέρδη των 101 επιχειρήσεων που «έβαλε» στο μικροσκόπιο ο σύνδεσμος, αυξήθηκαν κατά 4,4% πέρυσι και σε σχέση με το 2022 και ανήλθαν σε 78,8 εκατ. ευρώ ενώ το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε στο 7,1%.

Ειδικότερα, όσον αφορά τις αμιγώς εξαγωγικές επιχειρήσεις, ο κύκλος εργασιών τους παρουσίασε μείωση κατά 16,9% το 2023 και υποχώρησε στα 165 εκατ. ευρώ, έναντι των 198,6 εκατ. ευρώ το 2022, τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 40,3 εκατ. ευρώ (-4%), με τα καθαρά κέρδη στον αντίποδα να παρουσιάζουν άνοδο κατά 7,4% στα 10,2 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 24,4% και του καθαρού κέρδους στο 6,2%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε ανοδική πορεία κινήθηκε ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εγχώρια αγορά και σύμφωνα με τον ΣΕΠΕΕ αυξήθηκε κατά 8,8% και διαμορφώθηκε στα 952,3 εκατ. ευρώ πέρυσι, έναντι του 2022, τα μικτά κέρδη σημείωσαν ανάκαμψη κατά 11,1% (439,2 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 68,6 εκατ. ευρώ. Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 46,1% και το περιθώριο καθαρού κέρδους στο 7,2%.

Αναφορικά με την κατηγοριοποίηση των αποτελεσμάτων ανά προϊόν, στην κατηγορία των γυναικείων ενδυμάτων, η οποία είναι η σημαντικότερη, καταγράφηκε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 7,9%, στα 490,4 εκατ. ευρώ, με τα μικτά κέρδη να «τρέχουν» κατά 11% στα 249 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη αυξημένα στα 32,1 εκατ. ευρώ.

Τα περιθώρια μικτού και καθαρού κέρδους διαμορφώθηκαν σε 50,8% και 6,5% αντίστοιχα. Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 0,2% και διαμορφώθηκαν στα 344 εκ. ευρώ (70,1% επί του κύκλου εργασιών).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην κατηγορία των ανδρικών ενδυμάτων ο κύκλος εργασιών του δείγματος των 101 επιχειρήσεων ένδυσης αυξήθηκε κατά 13,1%, στα 105,1 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη εμφάνισαν ανάκαμψη κατά 18,5% στα 58,9 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 5,2 εκατ. ευρώ.

Το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 56,0%. Τέλος, οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 21,1% στα 86,1 εκατ. ευρώ.

Μείωση κύκλου εργασιών σε ποσοστό 2,4%, καταγράφηκε το 2023 στην κατηγορία των παιδικών ενδυμάτων και υποχώρησε στα 105,7 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη όμως αυξήθηκαν κατά 5,8%, στα 34,8 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 6,6 εκατ. ευρώ, λιγότερα κατά 15,4%.

Το περιθώριο μικτού κέρδους διαμορφώθηκε στο 32,9% και του καθαρού κέρδους στο 6,2%. Τέλος, οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 2,8% και διαμορφώθηκαν συνολικά στα 66,6 εκατ. ευρώ.

Η κατηγορία των casual – αθλητικών παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 6,4%, στα 122,4 εκατ. ευρώ πέρυσι και έναντι του 2022, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 9,6% και διαμορφώθηκαν στα 66,5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν κατά 7%, στα 16 εκατ. ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις αυξήθηκαν στα 73,6 εκατ. ευρώ (23,7%).

Στην κατηγορία των εσωρούχων ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 3,9% και διαμορφώθηκε στα 89,8 εκατ. ευρώ, τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 4,5% (41,9 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 6,2 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 6,1%. Οι υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 3,1% και ανήλθαν στα 59,8 εκατ. ευρώ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης