Τα στοιχεία απόδοσης των ξενοδοχείων στην Αθήνα και την Αττική για το οκτάμηνο του 2022 έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ), κάνοντας λόγο για «ιδιαίτερα ιδιόμορφη τουριστική χρονιά για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία».

Σύμφωνα με την ανακοίνωση τον περασμένο Απρίλιο παρατηρήθηκε εξισορρόπηση στη μέση πληρότητα για τα ξενοδοχεία της Αθήνας -για πρώτη φορά μετά από τα δύο έτη της πανδημίας- με την τότε καλή πληρότητα Ιουλίου 2019 της τάξης του 89+%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Αύγουστος, όμως, με μέση πληρότητα 82.1%, έδωσε εκ νέου αρνητικό πρόσημο στην πληρότητα των μονάδων, της τάξης του -2.7% έναντι του 2019. Αυτό, αναμενόταν, αφού παραδοσιακά, ο Αύγουστος είναι ένας μήνας που παρουσιάζει χαμηλότερες επιδόσεις στα ξενοδοχεία της Αθήνας.

Σε σύνολο 8μήνου

Σε σύνολο 8μήνου, εξακολουθούν να καταγράφονται απώλειες τόσο στη πληρότητα των ξενοδοχείων της τάξης του (-)15.8%, όσο και στο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar) της τάξης του (-) 4.9%, αν και η μέση τιμή δωματίου (ADR), σημείωσε θετική πρόοδο (κατά +12.9%) – αλλά όπως πάντα όχι ανάλογη των ανταγωνιστών της Αθήνας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πιο συγκεκριμένα, η όποια θετική μεταβολή 8μήνου παρατηρείται για την Αθήνα έναντι των ανταγωνιστών της αλλά και έναντι της προηγούμενης χρονιάς, είτε σε επίπεδο μέσης πληρότητας (27,1%), είτε σε επίπεδο μέσης τιμής (ADR / 21,85 %), είτε εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPar / 54,8%), όπως αποδεικνύεται, υστερεί σημαντικά της εντυπωσιακής αντίστοιχης μεταβολής των λοιπών ανταγωνιστών της Αθήνας. Η Αθήνα, εξακολουθεί να έχει την πλέον αργή εξέλιξη σε απόλυτα νούμερα και σε επιδόσεις -σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές που βλέπουν τριψήφιες μεταβολές.

Προκλήσεις

Η ΕΞΑΑ επισημαίνει ότι δε Σεπτέμβριος, πιο θετικός, σχεδόν ολοκληρώνεται και μαζί του ξεκινά ένα πολύ δύσκολο, θολό, «χειμωνιάτικο» καθ’ όλα τοπίο για το επόμενο εξάμηνο στην Αθήνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ο περασμένος χειμώνας έφερε ήδη τις μονάδες αντιμέτωπες με τις μεγάλες αυξήσεις στα λειτουργικά έξοδα. Αυτό, σε συνδυασμό με την χαμηλή κίνηση στα ξενοδοχεία, μας προβληματίζει ιδιαίτερα για τους επόμενους μήνες, αλλά και μας εμποδίζει να πανηγυρίσουμε για τους θετικούς μήνες.

Έχουμε αναφέρει πολλές φορές τις προτάσεις μας και ενδεικτικά, επιγραμματικά, επαναλαμβάνουμε: Συνεδριακό Κέντρο, ‘βραχυχρόνια μίσθωση’, αθέμιτος ανταγωνισμός, υποδομές… Για όλα όσα είναι αναγκαίο να επιλυθούν αλλά και για όλα όσα πρέπει να δημιουργηθούν, απαιτείται χρόνος, σταθερότητα και προγραμματισμός» αναφέρουν.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης