Κατά 4% αναμένεται να αυξηθεί μέχρι το 2030 η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας εξαιτίας της διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης εάν επιτευχθεί ο στόχος για 350.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Όπως ανέφερε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του ΔΕΔΔΗΕ μέχρι τον Μάιο αναμένεται να έχουν θεσπιστεί τα κίνητρα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Στην ίδια εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Αναστάσιος Μάνος ανέφερε ότι θα απαιτηθούν δημόσιες εγκαταστάσεις ημιταχείας φόρτισης από 1.078 έως 3.057 ανάλογα με το βαθμό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης με επικρατέστερο σενάριο τις 1.448 εγκαταστάσεις.
Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης αναμένεται να τοποθετηθούν κατά προτεραιότητα σε οδικούς άξονες, λιμάνια και αεροδρόμια (από 296 έως 338).
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή ανάπτυξης και διαχείρισης δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ Ηρακλή Μενεγάτο ακόμα και σε ώρες αιχμής θα υπάρχει επάρκεια ώστε να μπορέσει να καλύψει το φορτίο των 350.000 αυτοκινήτων. Η ετήσια ενέργεια που θα χρειαστεί για τη φόρτισή τους εκτιμάται σε 1,75 twh(Τερραβατώρες) όταν η συνολική κατανάλωση είναι στις 45 twh.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως οι εταιρείες προμήθειας ρεύματος αναμένεται να εφαρμόσουν ειδικά τιμολόγια ενώ η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι οι μεγαλύτερες ανάγκες φόρτισης θα παρουσιάζονται κατά τις νυχτερινές ώρες.
Τέλος ο κ. Μενεγάτος αναφέρθηκε στα έργα που προωθεί ο ΔΕΔΔΗΕ για την ενίσχυση της επάρκειας του δικτύου με έμφαση στην Αττική.
Πρόκειται για τα κέντρα διαμονής σε Αμπελόκηπους, Ίλιον, Κερατέα την αναβάθμιση του υποσταθμού της Νέας Σμύρνης, την κατασκευή νέο κέντρου διανομής στη Γλυφάδα και τέλος στην αναβάθμιση των υφιστάμενων κέντρων διανομής και καλωδιακών γραμμών.