«Οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι υπάρχει διάθεση για αλλαγή. Όμως, η εφαρμογή των κανόνων δεν είναι πάντα εύκολη, καθώς οι μεγάλες εταιρείες βρίσκουν τρόπους να συνεχίζουν τις πρακτικές τους. Όπως φαίνεται, η μάχη για έναν πιο ισορροπημένο ανταγωνισμό μόλις ξεκίνησε.».

Αυτό δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου με αφορμή ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε πρόσφατα ένα ακόμα παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες βρίσκουν «έξυπνους» τρόπους να κυριαρχούν στην αγορά. Αυτή τη φορά στο επίκεντρο βρέθηκε η Meta, η οποία δέχθηκε πρόστιμο σχεδόν 800 εκατομμυρίων ευρώ για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η υπόθεση αφορά το Facebook Marketplace, την υπηρεσία διαδικτυακών αγγελιών της Meta, η οποία χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του Facebook για να διαφημίζει τα προϊόντα της.

Ποιο είναι όμως το πρόβλημα; Αναφέρει ο κ. Χατζηθεοδοσίου, ότι οι χρήστες εκτίθενται αυτόματα σε αυτή την υπηρεσία «είτε το θέλουν είτε όχι», ενώ οι ανταγωνιστές αποκλείονται από την αγορά.

Με άλλα λόγια, προσθέτει ο ίδιος, η Meta αξιοποιεί τη δύναμη της πλατφόρμας της για να κατακτήσει άδικα τον χώρο των διαδικτυακών αγγελιών, δημιουργώντας ανισότητες στην αγορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως τονίζει ο κ. Χατζηθεοδοσίου, αυτές οι πρακτικές επηρεάζουν άμεσα τις ελληνικές επιχειρήσεις. «Μια μικρή επιχείρηση στο Χαλάνδρι, που απασχολεί εργαζόμενους και πληρώνει φόρους, πρέπει να ανταγωνιστεί επιχειρηματικούς κολοσσούς όπως η Meta, που όχι μόνο ελέγχει την πληροφόρηση αλλά αποσπά κεφάλαια από την εγχώρια οικονομία».

Η Meta, όπως και άλλες μεγάλες πλατφόρμες, πρόσθεσε ο ίδιος, καταφέρνει να παρακάμπτει τον δίκαιο ανταγωνισμό, απομακρύνοντας εκατομμύρια ευρώ από την τοπική αγορά. Αυτό συμβαίνει σε μια περίοδο που οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις παλεύουν να επιβιώσουν εν μέσω ακρίβειας, υψηλών φορολογικών επιβαρύνσεων και ανισορροπιών στον διεθνή ανταγωνισμό.

Η υπόθεση της Meta είναι μόνο ένα νέο, σύγχρονο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες, συνεχίζει ο κ. Χατζηθεοδοσίου και προσθέτει ότι, οι πιέσεις είναι πανταχού παρούσες: από τις τράπεζες, που σημείωσαν αύξηση κερδοφορίας 22,5% το πρώτο ενιάμηνο του 2024, μέχρι τις επιχειρήσεις ενέργειας, όπως η ΔΕΗ, που αύξησε τα κέρδη της κατά 44% την ίδια περίοδο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ίδια στιγμή, προσθέτει ο ίδιος, η κεντρική διοίκηση έχει τόσο αυξημένο ενδιαφέρον για την υπερφορολόγηση που φτάνουν στο σημείο να επιβάλλονται φόροι ακόμα και στο φιλοδώρημα των εργαζομένων στον χώρο της εστίασης.

«Η πραγματικότητα είναι πως ο μέσος επιχειρηματίας δεν ξέρει από πού να προφυλαχθεί», σημειώνει και τονίζει: «οι κανόνες της αγοράς στρεβλώνονται, οι μικρές επιχειρήσεις υποφέρουν, ενώ οι μεγάλες πολυεθνικές συνεχίζουν ακάθεκτες».

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου τονίζει:

«Η απάντηση βρίσκεται σε μια πιο δίκαιη και διαφανή αγορά. Οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν ότι υπάρχει διάθεση για αλλαγή. Όμως, η εφαρμογή των κανόνων δεν είναι πάντα εύκολη, καθώς οι μεγάλες εταιρείες βρίσκουν τρόπους να συνεχίζουν τις πρακτικές τους. Όπως φαίνεται, η μάχη για έναν πιο ισορροπημένο ανταγωνισμό μόλις ξεκίνησε».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης