Η Βρετανία δημοσιοποίησε σήμερα συμβουλές προς τις επιχειρήσεις και τους πολίτες για το πώς να διαχειριστούν τα όποια προβλήματα θα προκαλέσει η έξοδος από την Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς μια συμφωνία σε μια σειρά από τομείς, από τις χρεώσεις περιαγωγής έως τις προδιαγραφές για τα αυτοκίνητα.
Πρόσφατες ενδείξεις από τις Βρυξέλες έχουν ενισχύσει τις ελπίδες ότι το Ηνωμένο Βασίλειο και η ΕΕ μπορούν να καταλήξουν και να εγκρίνουν μια κανονική συμφωνία διαζυγίου πριν το Ηνωμένο Βασίλειο αποχωρήσει στις 29 Μαρτίου, αν και οι δύο πλευρές διαφωνούν ακόμα περίπου για το ένα πέμπτο των λεπτομερειών που περιλαμβάνονται σε μία συμφωνία.
Η Βρετανία έχει εντείνει τον σχεδιασμό για τις επιπτώσεις από μία έξοδο χωρίς μια συμφωνία και σήμερα δημοσιοποίησε 28 τεχνικού χαρακτήρα σημειώματα για τον αντίκτυπο σε τομείς όπως το πετρέλαιο και το αέριο, τα περιβαλλοντικά πρότυπα και η προστασία των δεδομένων.
Ο υπουργός για το Brexit Ντόμινικ Ράαμπ δήλωσε ότι είναι απίθανο ένα Brexit χωρίς μια συμφωνία αλλά πρόσθεσε ότι σε κάθε περίπτωση το Ηνωμένο Βασίλειο θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και εν τέλει θα ευημερήσει.
«Ενώ μένουν έξι μήνες έως ότου το Ηνωμένο Βασίλειο αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εντείνουμε τις προετοιμασίες μας για την περίπτωση ‘μη συμφωνίας’ προκειμένου η Βρετανία να μπορεί να συνεχίσει να ευημερεί, ανεξάρτητα από την έκβαση των διαπραγματεύσεων», δήλωσε ο Ράαμπ.
Οι σημερινές ανακοινώσεις καλύπτουν καθημερινά ζητήματα, όπως η οδήγηση στην ΕΕ και τα ταξίδια στην ΕΕ με βρετανικό διαβατήριο. Η κυβέρνηση ανέφερε ότι οι Βρετανοί οδηγοί ίσως χρειαστούν να αποκτήσουν διεθνή άδεια οδήγησης για να οδηγούν στην ΕΕ.
Και οι δύο πλευρές χρειάζονται μια συμφωνία για να συνεχιστούν οι εμπορικές ροές μεταξύ της μεγαλύτερης παγκοσμίως εμπορικής ένωσης και του Ηνωμένου Βασιλείου. «Η εξασφάλιση μιας συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να είναι μακράν το πιο πιθανό αποτέλεσμα» δήλωσε ο Ράαμπ.
Ωστόσο, ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Moody’s Investor Service ανέφερε νωρίτερα ότι η πιθανότητα μιας αποχώρησης «χωρίς συμφωνία» έχει αυξηθεί και ότι ένα τέτοιο σενάριο θα πλήξει την οικονομία, ιδιαίτερα την αυτοκινητοβιομηχανία, την αεροπορική βιομηχανία, τις αερομεταφορές και τον κλάδο των χημικών προϊόντων.