H Black Friday ήρθε για να μείνει. Η καταναλωτική μανία που έγινε θεσμός, έφτασε σαν κομήτης πέρυσι και στη χώρα μας πρώτα από τα Public για να αγγίξει τον υπερθετικό βαθμό φέτος και να αγκαλιάσουν όλοι οι καταναλωτές τη σωρεία προσφορών, που αναρτούν εδώ και μερικές ημέρες τα καταστήματα. Όπως λέει κι ο Κωτσόβολος, “Ναι, είχαμε Μπλακ Φράιντεϊ και στο χωριό μας”.

Για την ακρίβεια, δεν χρειάζεται συγκεκριμένος θεσμός για να αγκαλιάσει ο καταναλωτής τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Δεν χρειάζεται να αποφύγει κάποιος τα ξενόφερτα έθιμα που βοηθούν την τσέπη του, μόνο και μόνο επειδή είναι “αλλοδαπά”. Γι’ αυτό και οι Έλληνες καταναλωτές έδειξαν τέτοιο ενδιαφέρον και ψάχνουν εδώ και μέρες ήδη τις μεγαλύτερες εκπτώσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με την ειδική έρευνα του ΙΝΕΜΥ, η περυσινή δοκιμαστική εφαρμογή της Black Friday αποδείχθηκε επιτυχημένη, καθώς συνέβαλε στην αύξηση του τζίρου των συμμετεχουσών επιχειρήσεων και στην τόνωση της αγοράς, παρά την εγγύτητα που η συγκεκριμένη ημέρα έχει με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου.

Μια «ματιά» στα trends της Google αρκεί για να αποκαλύψει ότι οι καταναλωτές ήδη ξεκινούν το ψάξιμο μέρες νωρίτερα. Η διαδικασία για την εύρεση των καλύτερων προσφορών έχει ήδη κορυφωθεί ενώ πολλοί ήδη έχουν κάνει τις λίστες τους και ψάχνουν για να πετύχουν τις καλύτερες τιμές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πώς ξεκίνησε η Black Friday
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, Μαύρη Παρασκευή ονομάζεται η επομένη της της Ημέρας των Ευχαριστιών, που συμπίπτει με την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου και σηματοδοτεί την έναρξη της χριστουγεννιάτικης εμπορικής περιόδου.

Οι καταναλωτές επωφελούνται της τετραήμερης αργίας για να κάνουν τις αγορές τους σε προσιτές τιμές. Σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούνται φαινόμενα υστερίας, κυρίως στους καταναλωτές χαμηλής αγοραστικής δύναμης, που διεκδικούν μία δελεαστική «προσφορά» ή συνωστίζονται στις εισόδους των καταστημάτων, ώστε με το άνοιγμά τους να διεκδικήσουν τα φθηνότερα προϊόντα. Οι διαπληκτισμοί και τα ποδοπατήματα βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη.

Μην παρασυρθείτε από τη φρενίτιδα και καταλήξετε με προϊόντα που δεν χρειάζεστεΤα καταστήματα ανοίγουν παραδοσιακά στις 6 το πρωί και παραμένουν ανοιχτά μέχρι αργά το βράδυ. Τα τελευταία χρόνια, όμως, πολλές αλυσίδες ανοίγουν νωρίτερα και κάποιες άλλες αμέσως μετά μεσάνυχτα. Η εισβολή του μανιασμένου πλήθους, που περιμένει επί ώρες στην ουρά για το άνοιγμα των καταστημάτων, είναι ένα από τα αγαπημένα θέματα των δελτίων ειδήσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι ερμηνείες που έχουν προταθεί για την προέλευση της ονομασίας είναι πολλές. Η πιο πειστική φαίνεται αυτή που πρότεινε η αμερικανική εφημερίδα «Philadelphia Inquirer» στο φύλλο τής 28ης Νοεμβρίου 1981. Τη δεκαετία του ‘50, όταν οι εγγραφές στα λογιστικά βιβλία ήταν χειρόγραφες, οι λογιστές σημείωναν με κόκκινο μελάνι το παθητικό και με μαύρο τα κέρδη, που για τα εμπορικά μαγαζιά της εποχής εκείνης ξεκινούσαν από αυτή τη μέρα και συνεχίζονταν μέχρι τα Χριστούγεννα.

Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, ο όρος «Μαύρη Παρασκευή» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ, προκειμένου να περιγράψουν τη μεγάλη κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα και το φόρτο εργασίας για τους ίδιους, λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Μία νεότερη ερμηνεία που κυκλοφόρησε μέσω διαδικτύου το 2013, θέλει την ημέρα αυτή να γίνονταν αγοραπωλησίες δούλων, όταν στην Αμερική ίσχυε ο θεσμός της δουλείας, πριν από τον Εμφύλιο Πόλεμο. Η άποψη αυτή καταρρίφθηκε σχεδόν αμέσως από τους ιστορικούς.

Πάντως, η πρώτη γνώμη που διατυπώθηκε για την προέλευση της ονομασίας Μαύρη Παρασκευή εμφανίστηκε στο περιοδικό «Factory Management and Maintenance» το Νοέμβριο του 1951. Αναφερόταν στην πρακτική των υπαλλήλων να κάνουν κοπάνα από την εργασία τους την Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών, προφασιζόμενοι ασθένεια, προκειμένου να απολαύσουν την τετραήμερη αργία.

Τι έδειξαν οι έρευνες για το 2016
Το 2016 η Black Friday είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθεί σημαντικά ο τζίρος των καταστημάτων που συμμετείχαν στον θεσμό. Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), πραγματοποίησε αναλυτική έρευνα για την Black Friday 2016 συγκεντρώνοντας τη γνώμη των εκπροσώπων των εμπορικών συλλόγων. Η έρευνα κατέληξε ότι η γενική εικόνα της αγοράς ήταν θετική.

Τέτοιου είδους θεσμοί, και ειδικά όταν συνοδεύονται από σοβαρές εκπτώσεις και τίμιες προσφορές, όχι μόνο στηρίζουν την αγορά (της οποίας, ας μην ξεχνάμε πως είμαστε και οι ίδιοι μέλη), αλλά οικοδομούν ένα κλίμα εμπιστοσύνης, τόσο μεταξύ καταναλωτή και εμπόρων, όσο και συνολικότερα, συμβάλλοντας στην ανάταση της οικονομίας και τη βελτίωση της ψυχολογίας.

Άλλωστε, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε, πως ο τελικός κριτής κάθε προσφοράς, είμαστε εμείς οι ίδιοι, και επομένως, βάζοντας την κριτική μας σκέψη σε εφαρμογή, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα βγούμε κερδισμένοι μέσα από τέτοια πληθώρα προσφορών όπως η περυσινή, η οποία αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά εφέτος.

Μερικές Συμβουλές
Μην παρασυρθείτε από τη φρενίτιδα και καταλήξετε με προϊόντα που δεν χρειάζεστε. Φτιάξτε από τώρα τη λίστα σας. Τι είναι αυτό που ψάχνετε; Games; Τηλεοράσεις; Κινητά; Αξεσουάρ;

Να είστε προετοιμασμένοι για τα προϊόντα που επιθυμείτε. Αφού έχετε φτιάξει τη λίστα με τα ψώνια σας, ψάξτε τα καταστήματα και φτιάξτε συγκριτικό πίνακα. Βάλτε σε bookmarks τα προϊόντα που θέλετε να αγοράσετε.

Kαλό είναι να θυμάστε το γεγονός ότι το 56% των αναζητήσεων και των αγορών στην Ελλάδα την ημέρα του Black Friday πραγματοποιούνται μέσα από κινητά τηλέφωνα, οπότε μην ξεχάσετε να έχετε τη μπαταρία του smartphone σας πλήρως φορτισμένη εκείνη την ημέρα. Σίγουρα, δεν θέλετε να χάσετε τις προσφορές που τόσο καιρό περιμένετε.

Προτιμήστε πιστωτικές κάρτες, έναντι χρεωστικών. Αφενός θα μπορέσετε να βάλετε και δόσεις, εάν υπάρχει η δυνατότητα από το κατάστημα, αφετέρου έχετε μεγαλύτερο όριο αγορών. Ελέγξτε από τώρα τι υπόλοιπο έχετε στην κάρτα σας και όχι την τελευταία στιγμή, για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Αγοράστε μόνο ό,τι χρειάζεστε. Αποτελεί χρυσό κανόνα γενικότερα του καταναλωτισμού, αλλά έχει μεγαλύτερη αξία κατά τη συγκεκριμένη ημέρα.

Πού μπορείτε να βρείτε προσφορές Black Friday;
Σημαντική αύξηση σημειώθηκε φέτος στον αριθμό των επιχειρήσεων που συμμετέχουν στην Black Friday. Φέτος βλέπουμε πιο καλά δομημένες προσφορές, ενώ μάλιστα ο θεσμός ξεφεύγει από απλή ημέρα και να γίνεται περίοδος εκπτώσεων. Συγκεκριμένα, το Πλαίσιο, ο Κωτσόβολος, ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ και άλλες αλυσίδες καταστημάτων ξεκίνησαν τις προσφορές τους από την Τετάρτη, 22 Νοεμβρίου, ενώ τα Public πιστά στο ραντεβού τους “ανοίγουν τις πόρτες” την Παρασκευή. Παρακάτω θα βρείτε μερικές από τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν:

Public

Τα Public ξεκίνησαν τις προσφορές τους στις 00:00, Παρασκευή 24 Νοεμβρίου. Οι εκπτώσεις θα ισχύουν για μία ημέρα… κυρίως. Κάποιες θα μείνουν έως και το Σάββατο ή τις αρχές τις επόμενης εβδομάδας, ενώ φυσικά εξαρτώνται και από τα αποθέματα.

Ενδεικτικά:
Sony Mirrorless Camera a5100 – Από 599€, στα 399€
HP Deskjet Ink Advantage 3835 – Από 88,99€, στα 49€

Πλαίσιο

Το Πλαίσιο ξεκίνησε τις προσφορές του ήδη από την Τετάρτη το βράδυ, ενώ τα προϊόντα που είναι σε έκπτωση συνεχώς εμπλουτίζονται.

Ενδεικτικά:
Kodak Ektra – Από 499€, στα 159€
LG 55″ OLED55C7V – Από 2.399€, στα 1.699€

Κωτσόβολος

Τα καταστήματα Κωτσόβολος ήδη έχουν ξεκινήσει τις προσφορές από την Τετάρτη το απόγευμα.

Ενδεικτικά:
Όλες οι λευκές συσκευές με όφελος έως 50%
Samsung 4K Smart QLED TV QE55Q6F – Από 1999€, στα 1299€

ΓΕΡΜΑΝΟΣ

Ήδη έχει ξεκινήσει τις προσφορές από την Τετάρτη.

Ενδεικτικά:
Laptop HP 250 15.6″ – Από 499€, στα 349€
Smartphone WIKO Freddy 5” 4G – Από 109€, στα 49€

IKEA

Οι προσφορές θα ισχύουν από τις 23/11 έως και τις 25/11, ενώ στο ikea e-shop θα ισχύουν και την Κυριακή, 26/11.

JYSK

Φέτος η BLACK FRIDAY στη JYSK θα διαρκέσει από την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου μέχρι και το Σάββατο 25 Νοεμβρίου ενώ οι μεγάλες προσφορές θα είναι ενεργές και την Κυριακή 26 Νοεμβρίου για αγορές μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα JYSK.gr.

CANDIA

Η CANDIA για την Παρασκευή, 24 Νοεμβρίου θα έχει 50% έκπτωση σε όλα τα κρεβάτια, στην premium συλλογή ανατομικών στρωμάτων HYPERION, στην συλλογή ανατομικών στρωμάτων ONAR, αλλά και σε μαξιλάρια & προστατευτικά.

Bed & Bath

Επισκεφθείτε τα καταστήματα για μοναδικές προσφορές σε στρώματα, πετσέτες, κουβέρτες και άλλα πολλά.

Peugeot

Φέτος τον Νοέμβριο, η Peugeot κάνει επανάσταση και φέρνει πρώτη το θεσμό Black Friday στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα με μοναδικές προσφορές!

Για αυστηρά περιορισμένο αριθμό καινούριων αυτοκινήτων και σε ευρεία γκάμα εκδόσεων – κινητήρων και επιπέδων εξοπλισμού – ισχύουν τιμές έκπληξη για όλα τα επιβατικά μοντέλα Peugeot 108, 208, 301 και 308! Oι μοναδικές Black Friday προσφορές ισχύουν και για όλη την οικογένεια των SUVs, 2008, 3008 και 5008!

Καλές αγορές!

Επιμέλεια: Παύλος Κρούστης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης