Ανοίξανε αλλά… περιμένουν. Υποτονική η κίνηση στην αγορά, καθώς ο τζίρος στα εμπορικά καταστήματα την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων και της επαναλειτουργίας της αγοράς είναι εξαιρετικά χαμηλός και σε κάθε περίπτωση η κίνηση δεν ανταποκρίνεται ούτε στις προσδοκίες, ούτε στις ανάγκες του εμπορικού κόσμου. Τα στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα από έρευνες που «έτρεξαν» ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών (ΕΣΑ) και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (Ε.Β.Ε.Π.) δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας.

Από την έρευνα του ΕΣΑ προκύπτει πως για 4 στις 10 εμπορικές επιχειρήσεις (ποσοστό 39%) οι πωλήσεις την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας των καταστημάτων, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, ήταν μειωμένες. Αύξηση πωλήσεων καταγράφηκε στο 31% του δείγματος, ενώ για το 30% οι πωλήσεις κινήθηκαν στα περσινά επίπεδα. Στους κερδισμένους βρίσκονται οι κλάδοι ένδυσης και υπόδησης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στο ερώτημα «σε περίπτωση ενός νέου lockdown, θα μπορέσετε να επαναλειτουργήσετε την επιχείρησή σας;», το 49%, δηλαδή 1 στις 2 επιχειρήσεις, απάντησε «όχι». Αναφορικά με τους εργαζόμενους το 80% των επιχειρήσεων επανέφερε πάνω από το 50% των υπαλλήλων που είχε θέσει σε αναστολή.

Σύμφωνα με την έρευνα του ΕΣΑ, το 32% των καταστημάτων επανέφερε το 75% των εργαζομένων, το 26% τους επανέφερε όλους και το 22% διέκοψε την αναστολή των συμβάσεων στο 50% και άνω. Αξιοσημείωτο είναι ένα ακόμη στοιχείο της έρευνας, μόλις 3 στις 10 επιχειρήσεις (ποσοστό 31%) είναι σε θέση να καλύψουν δανειακές, ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις, με το 69% να δηλώνει πλήρη αδυναμία.

Στο ίδιο μήκος κύματος και τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποίησε το  ΕΒΕΠ σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής & Νήσων (ΟΕΣΑΟΝΑ), για λογαριασμό του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (Π.Ε.Σ.Α.).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από τα στοιχεία της συγκεκριμένης έρευνας προκύπτουν τα εξής:
Τα επίπεδα των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι κινήθηκαν ικανοποιητικά για το 35% του δείγματος, πολύ χαμηλότερα για το 33%, στα ίδια επίπεδα για το 15%, ενώ ποσοστό 17% δεν απάντησε.

Τα ποσοστά των εκπτώσεων στο 70% των καταστημάτων λιανικής κυμαίνονται μεταξύ 30-50%, στο 13% κυμαίνονται μεταξύ 10-30% και στο 17% των εμπορικών καταστημάτων άνω του 50%.

Η ημερήσια είσπραξη, σε σχέση με τις αντίστοιχες μέρες των εκπτώσεων πέρυσι, εκτιμάται για το 16% άνω του 80%, για το 55% μεταξύ 50-70%, για το 38% μεταξύ 30-50% και για το 11% λιγότερο του 30%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα είδη που κινούνται περισσότερο κατά σειρά προτίμησης των καταναλωτών είναι η ένδυση με 88%, η υπόδηση με 83%, τα καλλυντικά με 27%, τα είδη σπιτιού-έπιπλα με 22%, τα αθλητικά είδη με 17% και τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά με 11%.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης