Θετικά τα ευρήματα για τις επιδόσεις των μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση για τις Ευρωπαϊκές ΜΜΕ, που παρουσιάστηκε στη γενική συνέλευση/συνδιάσκεψη ΜΜΕ 2019 της ΕΕ (25-27 Νοεμβρίου, SME Assembly 2019) στο Ελσίνκι και η οποία περιλαμβάνει στοιχεία και αναλύσεις για την περίοδο 2018-2019, ενώ παράλληλα επιχειρεί και μια πρόγνωση των πιο αξιοσημείωτων μακροοικονομικών και μικροοικονομικών τάσεων που θα ακολουθήσουν.

Στο ειδικό τεύχος για την ελληνική οικονομία και τη συμβολή των μικρών επιχειρήσεων, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος, η Έκθεση επισημαίνει ως θετικά στοιχεία την σημαντική αύξηση του δείκτη προστιθέμενης αξίας (11,8%), η οποία οφείλεται κυριότερα στις επιδόσεις των μικρών επιχειρήσεων (δηλαδή με πάνω από 5 απασχολούμενους, 25,7% αύξηση).

Η συμβολή αντίθετα των πολύ μικρών επιχειρήσεων φαίνεται να υποχωρεί σε όρους αξίας (-11,9%).  Στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις εμφανίζεται το παράδοξο της σημαντικής αύξηση προστιθέμενης αξίας κατά 20,6%, η οποία συνοδεύεται από μείωση της απασχόλησης κατά 15,6%, ένδειξη ασθενούς ανάκαμψης που ίσως σχετίζεται με διαρθρωτικά και ρυθμιστικά ζητήματα της αγοράς εργασίας. Η συμμετοχή του κλάδου τροφίμων και του τουρισμού στις θετικές επιδόσεις του οικοσυστήματος των ΜΜΕ είναι κυρίαρχη.

Στους επιμέρους δείκτες αξιολόγησης της πράξης για τις ΜΜΕ (Small Business Act), η Ελλάδα εξακολουθεί να αξιολογείται θετικά στους τομείς των δημοσίων συμβάσεων και των κρατικών ενισχύσεων, και να καλύπτει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στους τομείς της υπεύθυνης διακυβέρνησης και της ανάπτυξης δεξιοτήτων και καινοτομίας. Ωστόσο, παραμένουν σημαντικές αποκλίσεις από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο σκέλος της δεύτερης ευκαιρίας, στην πρόσβαση των ΜΜΕ στη χρηματοδότηση και στις δυνατότητες διεθνοποίησης (εξωστρέφειας) των επιχειρήσεων.

Η Έκθεση για την Ελλάδα αναφέρει τις θετικές επιπτώσεις από την εισαγωγή νέας πρωτογενούς και δευτερογενούς νομοθεσίας τα 2 τελευταία χρόνια σε μια σειρά από πεδία υλοποίησης πολιτικών για τις ΜμΕ, όπως είναι η Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική, και τα προγράμματα πρώην ΕΤΕΑΝ/ Αναπτυξιακής Τράπεζας, ο πτωχευτικός κώδικας, η λειτουργία υπηρεσιών μιας στάσης, το νέο πλαίσιο για τις εταιρικές μορφές επιχειρήσεων, η βελτιστοποίηση του εξωδικαστικού μηχανισμού επίλυσης διαφορών.

Η ΓΣΕΒΕΕ εκπροσωπήθηκε στο Ελσίνκι, από τον πρόεδρο Γιώργο Καββαθά. Μετά το πέρας των εργασιών, ο κ. Καββαθάς  αναφέρθηκε στη σημασία ενσωμάτωσης επιτυχημένων παραδειγμάτων διεθνών συνεργασιών στις εθνικές πολιτικές και επανέλαβε τον νευραλγικό ρόλο που έχουν οι ΜΜΕ  ως μοχλός ανάπτυξης, εισαγωγής καινοτομίας, αλλά και συνοχής των ευρωπαϊκών τοπικών οικονομιών.

Επίσης, εξέφρασε την ικανοποίηση του κάνοντας ειδική μνεία στην επιτυχή διεθνή παρουσία του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ και στη συμμετοχή του Ινστιτούτου σε ένα καινοτόμο ευρωπαϊκό πρόγραμμα που έχει γίνει σημείο αναφοράς για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές κυβερνήσεις.