Το παζάρι ήταν πάντα χαρακτηριστικό των αγορών της Ανατολής. Η παγκόσμια οικονομική κρίση όμως μετέφερε αυτό τον “ανατολίτικο” τρόπο εμπορικής συναλλαγής, στις αγορές της δύσης.

Οι λιανοπωλητές σε αρκετά καταστήματα των Ηνωμένων Πολιτειών αλλά και της Μεγάλης Βρετανίας, δεν αρκούνται μόνο στη μείωση των τιμών για να προσελκύσουν πελάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τους επιτρέπουν ακόμη και να διαμορφώσουν αυτοί τις τιμές, σε μια απελπισμένη προσπάθεια να καταγράψουν θετικό τζίρο.

Οι «επιτόπιες» εκπτώσεις φτάνουν πολλές φορές στα όρια του κόστους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με τις πωλήσεις να είναι ουσιαστικά σε πολύ βαθύ “χαμηλό βαρομετρικό”- και λόγω του πολικού χειμώνα στις ΗΠΑ-, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι το πλεονέκτημα το έχουν σαφώς οι πελάτες. Μπορούν να διαμορφώσουν την τιμή του αγαθού που επιθυμούν να αγοράσουν.

Στη μεγάλη Βρετανία ειδικότερα οι μεγάλες αγορές στους εμπορικούς δρόμους του Λονδίνου, που κάποτε θεωρούνταν απρόσιτες για τους μέσους καταναλωτές και δη για τους πολίτες εκτός Μεγάλης Βρετανίας έχουν μετατραπεί σε “Ελ Ντοράντο των αγορών”.

Οι δραστικές εκπτώσεις  αλλά και η κατρακύλα της στερλίνας έχει δημιουργήσει μεγάλες ευκαιρίες αγορών σε προϊόντα που μέχρι πρότινος ήταν απλησίαστα.

Το Λονδίνο κατακλύζεται από ευρωπαίους καταναλωτές που με το ευρώ στην τσέπη έχουν σαφώς μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη.

Οι Ιρλανδοί για παράδειγμα καταφτάνουν στην Μεγάλη Βρετανία, όχι μόνο για τις ακριβές αγορές, αλλά ακόμη και για τα ψώνια από το σούπερμάρκετ.

Αντιθέτως οι Βρετανοί περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα.

Κατά ένα περίεργο τρόπο οι καταναλωτές αυτά τα Χριστούγεννα- τα μαύρα Χριστούγεννα για τις αγορές- είναι περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι.

Στους δρόμους του Λονδίνου ίσως της πιο εμπορικής πρωτεύουσας στον ευρωπαϊκό χώρο, οι καταναλωτές είναι δύο ταχυτήτων.

Οι Βρετανοί κοιτούν αλλά δύσκολα αγοράζουν, οι τουρίστες από τις χώρες της ευρωζώνης, όμως, επωφελούνται από τις προσφορές μετά την πτώση της αξίας της λίρας έναντι του ευρώ, που φτάνει ακόμη και το 1 προς 1.

Νικητής αυτής της κρίσης στην Ευρώπη ανακηρύσσεται η Ελβετία.

Οι πολίτες και οι τουρίστες μπαινοβγαίνουν στα καταστήματα αγνοώντας το χρηματοπιστωτικό εφιάλτη, ενώ στα ακριβά εστιατόρια δεν είναι διαθέσιμο ούτε ένα τραπέζι.

Ακόμη πιο απαισιόδοξοι είναι οι Αμερικανοί, που περιμένουν τις χειρότερες πωλήσεις εδώ και δεκαετίες.

Οι εκπτώσεις έως 65% στα πολυκαταστήματα είναι το δέλεαρ, για να ανοίξουν οι καταναλωτές τα πορτοφόλια τους. 

Και στην Νέα Υόρκη τη διαφορά κάνουν οι Ευρωπαίοι, που με το ισχυρό ευρώ γεμίζουν τις τσάντες τους με ρούχα και ηλεκτρονικά είδη.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης