Οι διοικήσεις των δημοσίων επιχειρήσεων αναμένεται να καταθέσουν σήμερα στο υπουργείο Οικονομικών τα τριετή επιχειρησιακά τους σχέδια, τα οποία προβλέπουν αυξήσεις – σοκ που σε ποσοστό που φθάνουν το 25% στις τιμές εισιτηρίων των Μ.Μ.Μ και του ΟΣΕ από το 2013.
 Αναλυτικότερα, τα εισιτήρια σε Μετρό, τραμ, λεωφορεία και στο τρένα (ΗΣΑΠ) αυξάνονται στο 1,75 ευρώ από 1,4 ευρώ που είναι σήμερα.

Σε αυτά θα προβλέπονται ακόμη και σημαντικές εξοικονομήσεις δαπανών κυρίως μέσα από νέες μισθολογικές περικοπές και περιορισμό του λειτουργικού κόστους. Μέσα στα επόμενα τρία χρόνια οι ΔΕΚΟ θα πρέπει σύμφωνα με το δεύτερο Μνημόνιο να περιορίσουν αυτές τις δαπάνες κατά 362 εκατ. ευρώ..

Ειδικότερα τα τριετή επιχειρησιακά πλάνα για την εξυγίανση των ΔΕΚΟ σύμφωνα με πληροφορίες θα προβλέπουν:

1. Αύξηση κατά 25% στις τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες και στα τρένα της χώρας. Ο ΟΑΣΑ από τον Ιανουάριο του 2013 θα προχωρήσει σε αύξηση της τιμής του εισιτηρίου των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) σε 1,75 ευρώ. Το μειωμένο εισιτήριο των 1,20 ευρώ θα αυξηθεί σε 1,50 ευρώ. Ανάλογες αυξήσεις αναμένεται να γίνουν στα μειωμένα εισιτήρια, που ισχύουν για πολύτεκνους, φοιτητές και άλλες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Οι τιμές των εισιτηρίων αυτών αναμένεται να διαμορφωθούν σε 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα, από 0,70 και0,60 που ανέρχονται σήμερα. Στο ίδιο πλαίσιο, κάθε επιβίβαση στον προαστιακό σιδηρόδρομο και τα τρένα του ΟΣΕ θα κοστίζει ακριβότερα τουλάχιστον κατά 25%.

2. Αναπροσαρμογή των τιμολογίων των ΔΕΚΟ. Το νέο Μνημόνιο προβλέπει ότι τα τιμολόγια παροχής ηλεκτρικού ρεύματος σε νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να προσεγγίσουν το αργότερο μέχρι και το 2013, το επίπεδο των (υψηλότερων κατά περίπου 65%)τιμολογίων της χονδρικής, με εξαίρεση μόνο των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Απαιτεί επίσης να επιβληθούν αυξήσεις και στα τιμολόγια για τις υπηρεσίες ύδρευσης και αποχέτευσης, οι οποίες αναμένεται να αποκρατικοποιηθούν περαιτέρω μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2012.

3. Ενίσχυση των εσόδων των ΔΕΚΟ κατά 240 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία (κυρίως από αυξήσεις εισιτηρίων και τιμολογίων ) ενώ παράλληλα θα πρέπει να εξοικονομηθούν επιπλέον 362 εκατ. ευρώ μέσα από μισθολογικές περικοπές, λειτουργικές δαπάνες, αναδιοργάνωση των επιχειρησιακών μονάδων.

4. Νέα δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα για τις ΔΕΚΟ που έχουν μπει σε τροχιά αποκρατικοποίησης. Δεν αποκλείεται στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προβλέπεται επιτάχυνση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης έως το τέλος του χρόνου, παρά το γεγονός ότι αρχικώς αυτή είχε οριστεί για το2013. Βέβαια η πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ξένους αποτελεί μία δύσκολη αποκρατικοποίηση για την νέα κυβέρνηση εξαιτίας των τεράστιων ελλειμμάτων της εταιρίας. Στο παρελθόν, επί υπουργίας Γ. Παπακωνσταντίνου είχαν γίνει ανάλογες προσπάθειες οι οποίες όμως απέβησαν άκαρπες.