Ειδική ομάδα της ΑΑΔΕ έχει αναλάβει να ελέγχει όλες τις αναρτήσεις των influencers στα social media (κυρίως Instagram, Facebook και TikTok) με στόχο τον εντοπισμό φαινομένων φοροδιαφυγής.

Ήδη, έχει διαπιστώσει μεγάλη αναντιστοιχία ανάμεσα στα έσοδα που δηλώνουν διάφοροι επαγγελματίες και τις εικόνες πολυτελούς διαβίωσης που αποτυπώνεται σε αναρτήσεις.

Παράλληλα, υπάρχουν και τα αναγκαία ψηφιακά εργαλεία που επιτρέπουν γρήγορες διασταυρώσεις. Με τον τρόπο αυτό, οι φορολογικές αρχές έφτασαν στον εντοπισμό του πάρτι φοροδιαφυγής στον γάμο της Ελίζαμπεθ Ελέτσι.

Ερωτηθείς σχετικά με τα μέσα που έχει στη διάθεσή της η ΑΑΔΕ, ο διοικητής της υπηρεσίας, Γιώργος Πιτσιλής, σημείωσε ότι «παρακολουθούμε τα πάντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουμε ειδικά ψηφιακά εργαλεία. Υπάρχει ειδική ομάδα η οποία εντοπίζει και στη συνέχεια γίνεται η επαλήθευση και ο έλεγχος. Το γενικό μου σχόλιο είναι πως υπάρχει μια αναντιστοιχία εικόνων στα social media με εικόνες πολυτελείας και τη φορολογική εικόνα με πολύ χαμηλά δηλούμενα εισοδήματα ή μεγάλες ζημιές».

Πιο αναλυτικά, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο κ. Πιτσιλής δήλωσε τα εξής για τον γάμο της Ελέτσι: «Δύο σημεία σε σχέση με τον επίμαχο γάμο. Πρώτον, παρακολουθούμε τα πάντα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχουμε ειδικά ψηφιακά εργαλεία. Δεύτερον, εντοπίζουμε την αναντιστοιχία της εικόνας στα social media με την οικονομική εικόνα».

Στη συνέχεια, τόνισε πως υπάρχει μια ειδική ομάδα κρούσης 7 ατόμων, που λειτουργεί στο Επιχειρησιακό Κέντρο της ΑΑΔΕ, εντοπίζει τις υποθέσεις και στη συνέχεια προχωρούν σε επαλήθευση και έλεγχο.

Σε ό,τι αφορά στην υπόθεση του γάμου, μετά τις ψηφιακές διασταυρώσεις, η φορολογική εικόνα όλων των συντελεστών ήταν πάνω, κάτω η ίδια: Σχεδόν όλοι έχουν πολλές αναρτήσεις από τις κάθε είδους πολυτελείς δεξιώσεις στις οποίες έχουν συμμετάσχει επαγγελματικά, αλλά είτε εμφανίζουν πολύ χαμηλά ετήσια εισοδήματα, είτε εμφανίζουν μεγάλες ζημιές. Σχεδόν για κανέναν από τους συντελεστές δεν προέκυψε η έκδοση παραστατικού για τις υπηρεσίες τους στον γάμο.

Η ειδική Ομάδα Κρούσης, πέρα από την υπόθεση με τον πολύκροτο γάμο, έχει εξιχνιάσει και άλλες υποθέσεις: Πέρυσι, εντόπισε αδήλωτα εισοδήματα γνωστής influencer, καθώς και ενοικιάσεις βιλών πολυτελείας, που διαφημίζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σημειώνεται ότι οι «ράμπο» των social media ακτινογραφούν το φορολογικό προφίλ για τον καθένα από τους εμπλεκομένους και στη συνέχεια, με την αρωγή ελεγκτών, ζητούν εξηγήσεις.