Το ποσό-μαμούθ των 100 εκατομμυρίων δολαρίων είναι έτοιμη να ρίξει η «ONEX» για την ανάσταση της ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Πάνος Ξενοκώστας από το βήμα του Ελληνο-Αμερικανικού Επιμελητηρίου «Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας».
Πρώτη προτεραιότητα της πρότασης (που έχει ήδη καταθέσει και συζητήσει με ανώτατα στελέχη των συναρμόδιων Υπουργείων) είναι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και η ανάπτυξη: «Εγγυημένες 900 θέσεις εργασίας σε μηχανικούς και τεχνικούς της υπερχρεωμένης με δισεκατομμύρια ευρώ ΕΑΒ με ορίζοντα τις 1.500 στην πρώτη πενταετία λειτουργίας» αναφέρει στην ομιλία του στην «Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας» ο επικεφαλής του επενδυτικού σχήματος Πάνος Ξενοκώστας.
Πιο συγκεκριμένα, η πρόταση αφορά στην ίδρυση κοινής εταιρείας, όπου το ελληνικό Δημόσιο θα έχει το 25-30% των μετοχών, κρατώντας τη «χρυσή μετοχή» για θέματα εθνικού συμφέροντος.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πάνος Ξενοκώστας, «η παρουσία του ελληνικού στοιχείου στο νέο
«Θέλουμε στο Δ.Σ. της εταιρείας, πρωθυπουργό, ΥΠΕΘΑ και ΥΠΕΘΟ, αυτοπροσώπως, σαν θέσεις. Όλα θα γίνονται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια υπηρετώντας πάντα το εθνικό συμφέρον. Ο διεθνής ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και απαιτεί ευελιξία, ταχύτητα και πρόσβαση σε πελάτες και επενδυτές. Η παρουσία μας εξασφαλίζει όλα τα παραπάνω και αυτό με τη σειρά του εγγυάται τις θέσεις εργασίας στην ΕΑΒ και την προοπτική για ένα καλύτερο μέλλον» τόνισε.
Κάποιες από τις καινοτομίες που εξήγγειλε ο κ. Ξενοκώστας είναι η δημιουργία διεθνούς κέντρου εκπαίδευσης στην Πελοπόννησο, επενδύσεις για κέντρο αναβάθμισης αεροσκαφών, κέντρο υποστήριξης αεροσκαφών και ελικοπτέρων, επανένταξη σε προγράμματα βιομηχανικών συμπαραγωγών, πιστοποίηση σε νέους κινητήρες, νέες καινοτόμες και προηγμένες υπηρεσίες υποστήριξης, όπου το ελληνικό κράτος θα εξοικονομήσει πάνω από 10-15% ετησίως στη συντήρηση και αναβάθμιση του στόλου, με γραφεία σε Νέα Υόρκη, Βρυξέλλες, Ουάσινγκτον, σε χώρες του Kόλπου και στην Αφρική.
Ποια είναι η επένδυση;
– ελάχιστη επένδυση για την πρώτη χρονιά τα $ 15,000,000
– πωλήσεις που στην πενταετία θα αγγίξουν τα $1,100,000,000
– εξαγωγές πλέον του 52%, δηλαδή $ 671,000,000
– θέσεις εργασίας που θα ξεκινήσουν από 900 και στην πενταετία θα φθάσουν τις 1.500.
Τα έσοδα από μερίσματα για το ελληνικό Δημόσιο αναμένονται να είναι $50,000,000, τα έσοδα ασφαλιστικών οργανισμών και έμμεσων/άμεσων φόρων θα φθάσουν τα 250,000,000 δολάρια και η αξία κτίσης των μετοχών της νέας εταιρείας για το Δημόσιο αναμένονται στα 240,000,000 δολάρια. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση σε βιομηχανικό τομέα τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Εάν αναλογιστεί δε κάποιος και την κατάσταση της ΕΑΒ, αυτήν τη στιγμή είναι πραγματικά μάννα εξ ουρανού για τη χώρα, αφού η ΕΑΒ έχει σωρευμένα χρέη πάνω από 2,5 δις δολάρια. Μόνο τα τελευταία δύο χρόνια οι λογιστικές ζημιές έχουν ξεπεράσει τα 120 εκατ. δολάρια. Περίπου 140 εκατομμύρια δολάρια υπολογίζεται πως «έχουν κάνει φτερά», ενώ ο τζίρος έχει μειωθεί μέσα σε δύο χρόνια στο μισό, συντηρούμενη από το ελληνικό Δημόσιο και μόνο…
Με λίγα λόγια, ο Πάνος Ξενοκώστας παρουσίασε επί της ουσίας μια επενδυτική και επιχειρηματική πρόταση που ενδεχομένως να ανοίξει την αυλαία των νέων επενδύσεων στη χώρα…
«Απανωτές επαφές τους τελευταίους 17 μήνες»
Σε διάστημα 17 μηνών οι επικεφαλής της Onex έχουν πραγματοποιήσει δεκάδες επαφές με στελέχη της κυβέρνησης και των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομικών, Άμυνας και Ανάπτυξης.
Ας σημειωθεί ότι η Onex δραστηριοποιείται σήμερα ως βασική υπεργολάβος της ΕΑΒ, εκτελώντας σημαντικού προϋπολογισμού συμβάσεις.
To who is who
Ο Πάνος Ξενοκώστας, γνωστός και ως «επίμονος… Αεροναυπηγός», διαθέτει μεταπτυχιακά σε διοίκηση επιχειρήσεων, είναι επενδυτής με
Είναι απόφοιτος της Σχολής Μηχανικών Αεροπορίας της Σχολής Ικάρων και κάτοχος ΜΒΑ με εξειδίκευση σε καινοτόμες επιχειρηματικές δραστηριότητες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Έχει εκπαιδευτεί σε βιομηχανική συντήρηση αεροσκαφών, διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων, προγραμματισμό κ.ά. Έχει συμμετάσχει σε πολλές ασκήσεις του ΝΑΤΟ, ενώ διετέλεσε αξιωματικός της Π.Α. για επτά χρόνια και με τον βαθμό του σμηναγού αποφασίζει να αποστρατευτεί. Πλήρωσε και από την «τσέπη» του για να αποδεσμευτεί και από εκεί ξεκινά την επιχειρηματική διαδρομή με επιτυχίες τόσο στην περιοχή της Μέσης Ανατολής όσο και στη Βόρεια Αφρική.
Υπολογίζεται πως μέσα σε εννέα χρόνια μια εταιρεία που ξεκίνησε με περίπου 80,000.00 δολάρια έχει αξία που αυτήν τη στιγμή ξεπερνά τα 15,000,000 δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί πως οι εταιρείες στις οποίες είναι επικεφαλής εκτελούν έναν πολύ μεγάλο όγκο έρευνας και ανάπτυξης με συνεργασίες σε 17 χώρες, 31 οργανισμούς, 11 πανεπιστήμια και 20 βιομηχανικούς συνεργάτες. Ρευστοποιώντας αυτήν την επιτυχία και με «διαβατήριο» τη στήριξη των Αμερικανικών Αεροπορικών Βιομηχανιών, πριν από έξι μήνες μετακόμισε με την οικογένειά του στη Νέα Υόρκη για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του Ομίλου αξιοποιώντας κεφάλαια στα οποία παραδοσιακά είχε πρόσβαση. Έχοντας τη στήριξη της ελληνοαμερικανικής κοινότητας αξιοποιεί την επαγγελματική εμπιστοσύνη και διασφαλίζει πρόσβαση σε κεφάλαια 200 εκατ. δολαρίων για επενδύσεις. Τα 100 εκατ. δολάρια μπορεί να τα «ρίξει» στην Ελλάδα, αφού οι Αμερικανοί τον «εμπιστεύονται».
Διαβάστε επίσης:
Η ώρα της ελληνικής οικονομίας: Ημέρα 2η, Πρώτη καταχώρηση: Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2013, 08:57