Παιδιά όλων των ηλικιών,
καλήν Δευτέρα 16 Απριλίου και καλήν εβδομάδα να έχουμε…

Να ’μαστε πάλι μαζί, με την αγαπημένη σας στήλη «Τουϊτέρατα»,
την οποία διαβάζετε μανιωδώς καθημερινά
και νοσταλγείτε μανιωδώς τα Σαββατοκύριακα…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αείμνηστος Βασίλης Δημητρίου,
δημιουργός τού υπέροχου τραγουδιού «Το Πεπρωμένο»
(το οποίο ερμήνευσε ο Γιώργος Νταλάρας),
έχει περιγράψει τον Αγώνα τής Ζωής
με έναν στίχο που αποτελεί Κοινωνική Ηθογραφία..:
Ο καθένας το παλεύει όπως ξέρει και μπορεί.

Αυτό αποδείχθηκε περίτρανα
και στο «Dancing With The Stars» τής Παρασκευής,
όπου ο Γιώργος Λιάγκας κλήθηκε να απεφάσιζε
αν θα παρέμενε στον διαγωνισμό η Μυριέλλα Κουρεντή ή η Μαρία Κορινθίου.

Πάμε να αναγνώσουμε τι είπε (σάς παραθέτω την τοποθέτησή του αυτολεξεί):
«Επιτρέψτε μου…,
ξέρω ότι ο τηλεοπτικός χρόνος οφείλει να είναι πολύ σύντομος…
Επιτρέψτε μου όμως κάποια δευτερόλεπτα παραπάνω,
για να αιτιολογήσω την άποψή μου…
Λοιπόν…
Στον τελικό -αν τον ονομάσουμε «τελικό»- κατέβηκε το φαβορί,
που ήταν η Μυριέλλα,
που πήρε 9άρια-10άρια απ’ όλους,
και η Μαρία που ήταν το αουτσάϊντερ,
που σήμερα δεν χόρεψε καλά στην πρώτη της εμφάνιση παίρνοντας 7-8.
Το φαβορί δεν χόρεψε τόσο καλά στον τελικό,
το αουτσάϊντερ χόρεψε καλύτερα.
Πάλι όμως, το χάντικαπ, η απόσταση μεταξύ τους, είναι μεγάλη,
παραμένει μεγάλη• κατά τη δική μου ταπεινή άποψη.
Για μένα, δηλαδή,
η Μυριέλλα είναι πολύ καλύτερη χορεύτρια από τη Μαρία.
Κλείνω τώρα το πρώτο μέρος• πάμε στο δεύτερο μέρος…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

…Επειδή, τώρα, στη ζωή μας μπαίνουν και τα Μαθηματικά,
έχει συμβεί το εξής σήμερα..:
Η Μυριέλλα ήταν πρώτη στη βαθμολογία ή δεύτερη.
Η Μαρία ήταν ή τελευταία ή προτελευταία.
Πράγμα το οποίο με το ταπεινό μου μυαλό σημαίνει,
ότι, Μυριέλλα, πρέπει να ’σουν τελευταία στην ψηφοφορία τού κόσμου.
Δεν βγαίνει διαφορετικά•
δηλαδή, για να είσ’ εδώ προτεινόμενη,
με τη λογική ότι ήσουν πρώτη-δεύτερη από εμάς τούς κριτές,
πάει να πει ότι δεν σε ψήφισε ο κόσμος.
Άρα λοιπόν υπάρχει μία θεωρία που λέει,
ότι μπορεί εγώ να είμαι ο καλύτερος παρουσιαστής τού κόσμου
και οι τηλεκριτικοί να λέν’ τα καλύτερα για μένα•
-δεν συμβαίνει, αλλά λέμε τώρα, δανείζομαι-
όμως, να μη με βλέπει ο κόσμος.
Εγώ προτιμώ να με βλέπει ο κόσμος
και να μη μού λέν’ καλά οι τηλεκριτικοί•
πράγμα που συμβαίνει.
Άρα λοιπόν, εγώ,
κάνοντας την ανατροπή παρ’ ότι είσαι η αγαπημένη μου,
θα πω ότι στον επόμενο γύρο για μένα πρέπει να περάσει η Μαρία.».

Το λογύδριο που μόλις διαβάσατε,
είναι ό,τι αποκρουστικότερο και χυδαιότερο έχω ακούσει
εδώ και πολύν καιρό στην Ελληνική Τηλεόραση.
Πριν αναπτύξω τις απόψεις μου,
θα σάς παραθέσω τη σημερινή στατιστική έρευνα•
μία έρευνα που είχε ως εφαλτήριό της τη φράση τού Γιώργου Λιάγκα
«Εγώ προτιμώ να με βλέπει ο κόσμος
και να μη μού λέν’ καλά οι τηλεκριτικοί•
πράγμα που συμβαίνει.».

Ποια είναι άραγε η γνώμη τού κόσμου για τον Λιάγκα;
Ποια είναι άραγε η γνώμη τού κόσμου που βλέπει τις εκπομπές τού Λιάγκα;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ποιοτικά Στοιχεία Στατιστικής Έρευνας
Τα 100 πιο πρόσφατα tweets
που δύναται να βρει ο οποιοσδήποτε επισκέπτης τού Διαδικτύου,
βάζοντας στην αναζήτηση το επώνυμο «Λιάγκας»
είτε στην Ονομαστική, είτε στη Γενική-Αιτιατική-Κλητική.
Στην έρευνα προσμετρήθηκαν
μόνο όσα είχαν θετικό ή αρνητικό πρόσημο για τον Γιώργο Λιάγκα,
ενώ δεν συμπεριλήφθηκαν όσα μηνύματα είχαν ουδέτερο περιεχόμενο
ή εξεδήλωναν στιγμιαία τοποθέτηση
(επί παραδείγματι, καποια συμφωνία ή διαφωνία με την ψήφο του).
Επίσης,
προκειμένου να διασφαλιστεί η φερεγγυότητα τού στατιστικού δείγματος,
δεν προσμετρήθηκαν πολλαπλά μηνύματα ιδίων σχολιαστών.

Σ.Σ. Τα στοιχεία είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.

Το Αποτέλεσμα τής Στατιστικής
100 tweets
Θετικά: 11
Αρνητικά: 89

Στατιστικό Bonus:
Στα 20 πιο πρόσφατα tweets
που αναφέρονταν στον παρουσιαστή
μέσα από το hashtag τής διακοπείσας εκπομπής «Late Night»,
τα αρνητικά σχόλια ήταν 19 και μόλις ένα ήταν θετικό•
σημειωτέον,
ότι πολλά από τα αρνητικά σχόλια έχουν άκρως υποτιμητικό
και απαξιωτικό ύφος,
ενώ -αφού μιλάμε για μιντιακή δυναμική-
τα αρνητικά σχόλια για τον Γιώργο Λιάγκα
χαίρουν συντριπτικά μεγαλύτερης αποδοχής,
καθώς έχουν διαδοθεί σε υπερπολλαπλάσιο βαθμό συγκριτικώς με τα θετικά.

Θα ξεκινήσω την τοποθέτησή μου
με τη διακριτική αναφορά μου σε ένα σόκιν ανέκδοτο
που εμπεριέχει την τηλεοπτική περσόνα τού Γιώργου Λιάγκα
και την εμμονή του στα «νούμερα»:
Είναι ο πατέρας τού Τοτού
και αποφασίζει να ντυθεί «Αδάμ» τις Απόκριες.
Στέλνει, λοιπόν, τον Τοτό,
να ζητήσει από τον κυρ-Κώστα τον μανάβη ένα φύλλο συκής.
Πάει ο Τοτός και λέει στον μανάβη
«Κυρ-Κώστα, είπε ο μπαμπάς μου να μού δώσεις ένα φύλλο συκής,
επειδή θέλει τις Απόκριες να ντυθεί “Αδάμ”.».
Σταυροκοπιέται ο μανάβης, αλλά τού δίνει το φύλλο.
Το πάει ο Τοτός στον μπαμπά του,
το παίρνει αυτός,
το βάζει στην επίμαχη περιοχή
και διαπιστώνει ότι είναι πολύ μικρό για το δικό του μέγεθος.
Για να μην το πολυλογήσουμε,
στέλνει και ξαναστέλνει τον Τοτό στον κυρ-Κώστα,
αλλά το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο.
Οπότε, αγανακτισμένος ο μανάβης,
δίνει στον Τοτό μία οδηγία που προορίζεται για τον μπαμπά του,
βάσει τής οποίας τού προτείνει αντί για «Αδάμ» να ντυθεί βατραχάνθρωπος
(φανταστείτε μία σόκιν εικονοπλασία και ίσως καταλάβετε•
ειδάλλως,
αναζητήστε το ανέκδοτο στο Διαδίκτυο
ή σε ενημερωμένους ανεκδοτολόγους φίλους σας).

Εν’ κατακλείδι,
αν κάποιος ντυθεί «βατραχάνθρωπος» και εμφανιστεί στο Σύνταγμα,
θα κάνει «νούμερα».
Οπότε, το θέμα είναι πώς καταφέρνει ένας άνθρωπος να κάνει «νούμερα».

Προσωπικώς,
απεχθάνομαι τον όρο «νούμερα»
και τον χρησιμοποιώ
μόνο και μόνο για να καταδείξω το διαρκές ζητούμενο τού Λιάγκα•
ένα ζητούμενο που γαλουχήθηκε
στο πάλαι ποτέ «δελτίο ειδήσεων» τού «Star»•
τότε που ο Λιάγκας επαρουσίαζε σε «παράθυρο» τη Τζένη Χειλουδάκη
να τσιτσιδώνεται και να μένει γυμνόστηθη σε πανελλήνια μετάδοση
(το επαναλαμβάνω: αυτό συνέβαινε σε… δελτίο ειδήσεων).

Αυτό το παρελθόν του
ο Λιάγκας ουδέποτε βρήκε το σθένος να το απεμπολήσει,
να το αποτινάξει και να το αποκληρώσει σε επίπεδο νοοτροπίας•
απλά, πλέον το εκδηλώνει πιο συγκαλυμμένα.

Μετά τη σύντομη αλλά ουσιαστική ρετροσπεκτίβα,
επανέρχομαι στο λογύδριό του…

Δύο φορές επικαλείται,
ιδιοποιείται και καπηλεύεται την έννοια τής Ταπεινότητας
(«κατά τη δική μου ταπεινή άποψη» και «με το ταπεινό μου μυαλό»).
Βρίσκω αυτές τις διατυπώσεις απολύτως υποκριτικές
και θα τις αποδομήσω με ένα προσωπικό απόφθεγμά μου..:
Η Αυτοσύσταση τής Ταπεινότητας είναι η Ύψιστη Μορφή Αμετροέπειας.

Ετούτη η φράση σημαίνει,
ότι είναι απαράδεκτο να συστηνόμαστε ως «ταπεινοί»•
μόνο οι συνάνθρωποί μας δύνανται να κρίνουν
αν πράγματι διαθέτουμε ταπεινότητα,
διότι αυτοί είναι που γίνονται μάρτυρες των λόγων και των έργων μας.

Εκτός αυτού,
πόσο ταπεινός είναι κάποιος
που μετά από λίγα δευτερόλεπτα δηλώνει
ότι θεωρεί ως πανάκεια να τον βλέπει ο κόσμος;

Το θέμα δεν είναι μόνο να σε βλέπει ο κόσμος, αλλά και να σε εκτιμά•
εννοείται ότι η Απολυτότητα τής Αποδοχής δεν είναι επιτεύξιμη,
αλλά όταν η συντριπτική πλειοψηφία των τηλεθεατριών και των τηλεθεατών
έχει εξαιρετικά αρνητική άποψη για εσένα,
μήπως εν’ τέλει είσαι ο «βατραχάνθρωπος» τού ανεκδότου;

Σ’ αυτό το σημείο να τονίσω ότι δεν είμαι δογματικός,
ούτε ένας συμπλεγματικός πολέμιος τής Εμπορικότητας•
όσοι εκτιθέμεθα δημοσίως,
όσοι διαθέτουμε δημόσιο βήμα,
όσοι κάνουμε εκπομπές σε Τηλεόραση ή Ραδιόφωνο,
όσοι γράφουμε σε εφημερίδες, περιοδικά, ιστοσελίδες,
γουστάρουμε να είμαστε (και) εμπορικοί.
Το Ζήτημα είναι ο Τρόπος!

Στο ξεκίνημα τής άποψής μου,
χρησιμοποίησα τη φράση
«Το λογύδριο που μόλις διαβάσατε,
είναι ό,τι αποκρουστικότερο και χυδαιότερο έχω ακούσει
εδώ και πολύν καιρό στην Ελληνική Τηλεόραση.».

Γιατί είναι αποκρουστική και χυδαία η οπτική που εξέφρασε ο Λιάγκας;
Διότι εκπέμπει θλιβερά μηνύματα προς την Κοινωνία
και κυρίως προς τη Νεολαία.
Διότι βυσσοδομεί προς το Ταλέντο και την Αξιοκρατία.
Για μένα Ανδρισμός και Μαγκιά είναι να τα βάλεις με όλον τον κόσμο
προκειμένου να υπερασπιστείς τον Ταλαντούχο, τον Άξιο.
Για μένα.

Βεβαίως,
για τον καθέναν ο Ανδρισμός και η Μαγκιά
είναι ζητήματα προσωπικής ηθικής, οπτικής, αντίληψης.
Όχι, δεν είναι αυτοσκοπός να τα βάζεις με τον κόσμο,
ούτε όμως αυτοσκοπός να πηγαίνεις με τα νερά τού κόσμου.

Ο Λιάγκας υποδύεται τον αντισυμβατικό και αντικομφορμιστή χιουμορίστα,
αλλά στην πραγματικότητα
είναι ενσαρκωτής τής παλαιομοδίτικης και οξειδωμένης νοοτροπίας
που συμπυκνώνεται στην κλασική φράση «Τι θα πει ο κόσμος;».
Αυτό είναι ο Λιάγκας.

Ουδόλως με ενδιαφέρει τι προσωπικές θυσίες και εκπτώσεις
είναι διατεθειμένος να κάνει ο κάθε «Λιάγκας»
προκειμένου να επιβιώνει στον έτσι κι αλλιώς αδυσώπητο κόσμο των Media.
Όμως,
με ενδιαφέρει σε απόλυτο βαθμό τι μηνύματα στέλνει στους πιτσιρικάδες.

Τρομάζω στη σκέψη πόσοι «Νουρέγιεφ» και «Χοακίν Κορτές»,
πόσες «Μαργκότ Φοντέϊν» και «Μάγια Πλισέτσκαγια»
είδαν τα όνειρά τους να δολοφονούνται και να καταστρέφονται
επειδή είχαν τη δυστυχία να πέσουν πάνω σε έναν «Λιάγκα».
Ε, λοιπόν,
το σημερινό πόνημά μου
είναι η ελάχιστη υποχρέωσή μου προς όλους αυτούς τούς ανθρώπους•
θα το είχα ισόβιο βάρος στη συνείδησή μου
αν δεν έγραφα τις λέξεις που διαβάζετε…

Ο Λιάγκας επιδόθηκε σε μνημειώδη κολακεία προς τον κόσμο
και σε «δημόσιες σχέσεις» αισχίστου είδους.
Εκεί που οι Ειδήμονες, οι Απόλυτοι Γνώστες,
ο Αλέξης Κωστάλας και η Γκαλένα Βελίκοβα,
επέλεξαν το Ταλέντο και την Αξία,
ο Λιάγκας επροσκύνησε τα Τηλεθεατικά Ένστικτα.
Ο Λιάγκας είναι καραμπινάτο δείγμα των εκκωφαντικών συμπερασμάτων
που εξήγαγε ο Αμερικανός ψυχολόγος Solomon Asch,
όταν στη δεκαετία τού ’50 εφήρμοσε το περίφημο «Πείραμα Συμμόρφωσης»
(όσες και όσοι ενδιαφέρεστε περί τίνος πρόκειται,
αξίζει να αφιερώσετε 4 λεπτά και 11 δευτερόλεπτα απ’ τον χρόνο σας
και να το δείτε εδώ:
https://www.youtube.com/watch?v=P7tVy88FTJE).

Επιμύθιο:
Μάγκας είναι αυτός που είτε φιλοσοφεί, είτε σατιρίζει,
είτε κάνει πλάκα, είτε αποδομεί,
δύναται να συνδυάσει την Ποιότητα και την Εμπορικότητα.
Μάγκας είναι αυτός που όταν απομακρύνεσαι από την επήρειά του,
αισθάνεσαι ότι σού προσέφερε κάτι θετικό.
Μάγκας είναι αυτός που νοιώθεις ότι ανεβάζει τον πήχυ τής ζωής σου.
Η συντριπτική πλειοψηφία των τηλεθεατριών και των τηλεθεατών
θεωρούν ότι ο Μάγκας που περιγράφω και ο Λιάγκας
είναι εκ’ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες.
Τυχαίο;

ΥστερόΓιωργο..:
Θα μοιραστώ μαζί σας έναν στίχο μου,
ο οποίος συνδέει την Άνοιξη με την Επανάσταση:
Ανθίσταμαι
για να μπορώ ν’ ανθίζω…

Οπότε, αυτό που έχω να σάς προτρέψω,
είναι να ανθίστασθε, να αντιστέκεστε•
έτσι ανθίζει η Ζωή!

Όμως, για μία ακόμη φορά φτάσαμε στην Αρχή Μας,
που για όλους τούς υπόλοιπους είναι το «τέλος».

Και το μόνο που απομένει,
είναι η στερεότυπη και -πάνω απ’ όλα- αγαπημένη προτροπή..:
Φωτίστε το βλέμμα σας με την πόλη που φλέγεται.
Γεια Χαρά…

Γιώργος Μιχάλακας
Αλήτης -αλλά όχι ρουφιάνος- Δημοσιογράφος

(Twitter: @GeorgeMihalakas)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης