Όταν μία εκπομπή πεθαίνει άδοξα.

Η θυμόσοφη ρήση λέει «Τα σιγανά ποταμάκια να φοβάσαι…»·

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

και ναι μεν ο Στάθης Παναγιωτόπουλος δεν παράγει αρχέγονο φόβο με το φυζίκ του,

αλλά μία προσεκτική παρατήρηση τής περσόνας του

έφτανε για να (μάς) οδηγήσει στην Επιφύλαξη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Προσωπικώς, καθαρά σε επίπεδο τηλεοπτικής κριτικής,

τον εθεωρούσα εδώ και χρόνια ως παντελώς άχρηστο στοιχείο για το «Ράδιο-Αρβύλα»·

ένα παράσιτο χωρίς λόγο ύπαρξης στην εκπομπή,

καθώς η εκάστοτε παρέμβασή του σπανίως προσέφερε στη ροή της

και στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων επέφερε το «κρέμασμά» της.

 

Το «Κρύο Ανέκδοτο» ήταν μεν ένα πρωτογενώς πετυχημένο μάρκετινγκ

μέσω τής τεχνικής που συμπυκνώνεται στον όρο «Αντίστροφη Ψυχολογία»

(ήτοι, ελαχιστοποιείς τις προσδοκίες και δημιουργείς μία «WinWin Situation»),

αλλά κι αυτή η ενότητα είχε πλέον ξεφτίσει υπό το βάρος ενός χαρακτήρα

που στην πραγματικότητα ήταν εμφανές ότι βρισκόταν στον (θλιβερό) κόσμο του.

Εχθές, λοιπόν, απεδείχθη με οδυνηρό τρόπο ότι,

το «Κρύο Ανέκδοτο» ήταν μόνον η «Κορυφή τού Παγόβουνου».

Ο Στάθης Παναγιωτόπουλος έχει διαπράξει «Εκδικητική Πορνογραφία» («Revenge Porn»).

 

Δικαίως χρησιμοποιείται -κοινωνικά και νομικά- ο συγκεκριμένος προσδιορισμός.

Όμως, αν εισχωρήσουμε έτι περαιτέρω στην Ουσία,

θα συνειδητοποιήσουμε ότι η συγκεκριμένη περίπτωση είναι άκρως επικίνδυνη

επειδή έχει ως αφετηρία του μία παράμετρο που δεν είναι ποινικώς κολάσιμη.

Ο Στάθης Παναγιωτόπουλος διέπραξε το έγκλημά του,

υπό την επήρεια τού χαμερπούς ναρκωτικού που λέγεται «Λιγούρα».

 

Μιλάμε για «Λιγούρικη Πορνογραφία»,

που βεβαίως και είναι εκδικητική στον πυρήνα της.

Η Λιγούρα είναι η Ουραγός Βαθμίδα τής Θρασυδειλίας.

Ο Λιγούρης δεν είναι -φαινομενικά- τόσο επικίνδυνος και τόσο βίαιος,

όχι επειδή δεν θέλει, αλλά επειδή δεν μπορεί.

Έτσι,

κάθε φορά που τού παρουσιάζεται ευκαιρία να εκτονώσει το στερητικό σύνδρομό του,

γίνεται επιδειξιομανής.

 

Εξ ου και ο θρασύδειλος-άνανδρος Στάθης Παναγιωτόπουλος

ανήρτησε εν αγνοία τής πάλαι ποτέ συντρόφου του -και ενώ η σχέση τους υφίστατο-

βίντεο και φωτογραφίες με στιγμές τής σεξουαλικής ιδιωτικότητάς τους.

Ένας idiot ασέλγησε στην Ιδιωτικότητα.

 

Εν τέλει,

το «σιγανό ποταμάκι» ήταν τοξικό τέλμα.

Εν τέλει,

το «σιγανό ποταμάκι» έμελλε να μετατραπεί σε χείμαρρο(ς)

που συμπαρασύρει στο διάβα του

μία από τις μακροβιότερες και πιο πετυχημένες εκπομπές στην Ιστορία τής Ελληνικής Τηλεόρασης.

 

Ο Αντώνης Κανάκης, ο Γιάννης Σερβετάς, ο Χρήστος Κιούσης,

εμφανίστηκαν μουδιασμένοι, σοκαρισμένοι, αποσβολωμένοι στη χθεσινή εκπομπή.

Απολογία, συγγνώμες, ψελλίσματα, λόγια που ήταν ταυτόσημα με τη βουβαμάρα.

Τι να πεις μετά από μία τέτοια απρόσμενη εξέλιξη;

 

«Απρόσμενη» είπα(ν);

Μμμ, εδώ χωράει πάααααρα πολύ μεγάλη κουβέντα.

 

Η άμεση απομάκρυνση τού Στάθη Παναγιωτόπουλου ήταν μονόδρομος·

ο επί κεφαλής, Αντώνης Κανάκης, προέβη στη σχετική ανακοίνωση,

η οποία συνοδευόταν από τη διαρκώς επαναλαμβανόμενη επωδό «Δεν ξέραμε.».

 

Οι εναπομείναντες τρεις τού «Ράδιο-Αρβύλα» ήξεραν ή δεν ήξεραν;

Αν αντιμετωπίσω ως «tabula rasa» όσα ανέφεραν χθες,

θα πω καλή τη πίστει ότι δεν το ήξεραν.

Όμως, η υπόθεση εκκρεμεί για χρόνια στα δικαστήρια,

ενώ συνάμα η Θεσσαλονίκη βοά επί πολλά έτη 

για σχέσεις τού εξοστρακισθέντος συνεργάτη τους

με κορίτσια που -για να το θέσω όσο πιο διακριτικά γίνεται-

ενδεχομένως βρίσκονταν κάτω από το όριο τής Ενηλικίωσης.

Ουδέν από αυτά είχαν φτάσει στ’ αφτιά τους;

Με βάση το Συναίσθημα, θέλω να πιστεύω ότι δεν ήξεραν.

Με βάση τη Λογική, πιστεύω ότι ίσως το ήξεραν. 

 

«Ήξεραν ή Δεν Ήξεραν;».

Εδώ είναι που έρχεται να μετατραπεί σε αμείλικτο μπούμερανγκ ο «Ανύποπτος Χρόνος».

Ας δούμε τι έλεγε σε ανύποπτο χρόνο ο Αντώνης Κανάκης,

εκτοξεύοντας από καθέδρας τον -τότε αξιοσέβαστο- ηθικολογικό δικανικό του

για την υπόθεση Λιγνάδη και για τις ευθύνες που έφερε η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη..:

«Κυρία Μενδώνη μου,

αλήθεια, βαριόμαστε πάρα πολύ όλα αυτά τα πράγματα,

αλλά πρέπει να πούμε το εξής..:

Κατ’ αρχήν, αυτό που θα ήθελα να πω,

είναι να μην το κάνουμε αυτό το θέμα ΄“ΣΥ.ΡΙΖ.Α.”-“Νέα Δημοκρατία”΄.

Δεν είναι ΄“ΣΥ.ΡΙΖ.Α.”-“Νέα Δημοκρατία”΄ για δύο λόγους:

Πρώτα απ’ όλα,

γιατί δυστυχώς όλοι οι “πολιτικοί εξουσίας”, όλα τα χρόνια στην Ελλάδα,

έτσι μάς έχουν συνηθίσει σε τέτοια θέματα·

αυτά είναι τα αντανακλαστικά τους.

Και δεύτερον,

γιατί από τη στιγμή που κάποιο κόμμα γίνεται κυβέρνηση, παύει να είναι αυτό το κόμμα.

Ο “ΣΥ.ΡΙΖ.Α.”, όταν έγινε κυβέρνηση, δεν ήταν πλέον ο “ΣΥ.ΡΙΖ.Α.”·

ήταν η κυβέρνηση τής χώρας μας και ολωνών μας.

Το ίδιο και η “Νέα Δημοκρατία”·

όταν γίνεται κυβέρνηση, δεν είναι πλέον η “Νέα Δημοκρατία”·

είναι κυβέρνησή μας, ολωνών μας.

Οπότε μην το κάνουμε ΄“Νέα Δημοκρατία”-“ΣΥ.ΡΙΖ.Α.”΄,

(διότι) πραγματικά είναι το χειρότερο πράγμα που μπορούμε να κάνουμε.

Από ’κεί και πέρα…

Ούτε τούς ντετέκτιβ θα κάνουμε·

αν ήξερε-αν δεν ήξερε, αν γνώριζε-αν δεν γνώριζε,

αν ήταν φίλος εκείνου, γνωστός τού άλλου.

Όχι, δεν θα κάνουμε τίποτ’ απ’ όλ’ αυτά· θα τα δεχτούμε όλα.

Δεν γνώριζε τίποτα. Κανένας δεν ήξερε τίποτα.

Αν και αυτό θέλει πολλή συζήτηση,

γιατί εδώ -απ’ ό,τι φαίνεται- όλοι ήξεραν, εκτός από αυτήν που τον διόρισε, πρώτον,

και δεύτερον, είναι και λίγο υποχρέωσή της να ξέρει·

εδώ εμείς έναν συνεργάτη παίρνουμε καινούργιο

και τσεκάρουμε να δούμε τι καπνό φουμάρει αυτός ο άνθρωπος

πριν τον βάλουμε μέσα στο “μαγαζί” μας· 

πόσω μάλλον, καλλιτεχνικό διευθυντή στο “Εθνικό (Θέατρο)” τής χώρας.

Τέλος πάντων, όμως, θα δεχθούμε (ότι) δεν ήξεραν τίποτα, εντάξει; Καμία αντίρρηση.

Κυρία Μενδώνη μου, ο λόγος που πρέπει να παραιτηθείτε, ακούει στο όνομα “Ευθιξία”.

Αυτός είν’ ο λόγος.

Και σήμερα που έκανα αυτό το σχόλιο στο διαδίκτυο…

(αναφέρεται σε αυτό το σχόλιο)

 

…από κάτω έρχονταν τα σχόλια των ανθρώπων, άπειρα σχόλια, που λέγαν’ το εξής:

“Βρε Αντώνη, τι είν’ αυτά που λες;

Είναι άγνωστη λέξη η Ευθιξία για τούς πολιτικούς μας.”.

Αυτήν την εντύπωση έχετε δώσει

και γι’ αυτόν τον λόγο η παραίτηση για λόγους ευθιξίας

δεν είναι κάτι μόνο συμβολικό ή κάτι άχρηστο σε πρακτικό επίπεδο·

(αντιθέτως) είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Κι είναι πάρα πολύ σημαντικό,

γιατί στέλνει το μήνυμα στους πολίτες

ότι η πολιτική μας ηγεσία έχει αντανακλαστικά Ηθικής, έχει υψηλά ηθικά στάνταρντς,

και αυτό το χρειαζόμαστε, ειδικά στην εποχή μας:

να νιώθουμε ότι οι άνθρωποι, ακόμα κι αν δεν έχουν σχέση με τα γεγονότα,

μόνο και μόνο επειδή στη βάρδια τους

-όσο, δηλαδή, εσείς ήσασταν υπουργός Πολιτισμού και εσείς διορίσατε έναν άνθρωπο,

που απ’ ό,τι φαίνεται μάλλον είναι βιαστής και παιδεραστής-

ε, τι άλλο θέλετε, κυρία Μενδώνη μου, για να παραιτηθείτε για λόγους ευθιξίας..;

Δηλαδή, τι άλλο πρέπει να γίνει;

Δηλώστε εσείς την παραίτησή σας, κατ’ ευθείαν, την πρώτη στιγμή,

κι ας μην την κάνει δεκτή ο Πρωθυπουργός μετά.

Αλλά να βγαίνετε και να μάς πουλάτε τρελίτσα από την πρώτη στιγμή,

προσπαθώντας να περάσετε την εικόνα ότι “Δεν τρέχει και τίποτα. Δεν έχει γίνει καμιά καταγγελία. ”.

Και είστε η Εξαπατημένη; Η Εξαπατημένη; Θα τρελαθούμε;».

Κι όμως, ακόμη και εντός τής χθεσινής απολογίας διεπράχθη μέγιστο σφάλμα,

καθώς η «Ψυχολογία τής Καθέδρας» ελειτούργησε ως ακούσια αμετροέπεια·

ο Αντώνης Κανάκης έκανε αρνητική αναφορά σε χρήστες τού Διαδικτύου,

επειδή ασκήθηκε άκρως επιθετική κριτική στην εκπομπή και συνολικώς στα πρόσωπά της.

 

Όμως, όταν εσύ ο ίδιος, ο συνεργάτης σου, η εκπομπή σου, δίνετε δικαίωμα

-και μάλιστα, τέτοιας φύσεως-

οφείλεις να υπομείνεις αγόγγυστα την Κριτική, την Καχυποψία, ακόμα και την Ύβρι.

Ναι, οφείλεις να υπομείνεις αγόγγυστα

οποιονδήποτε απαιτεί να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας.

 

Χωρίς την παραμικρή όρεξη και χωρίς ουσιαστική συμμετοχή,

ο Κανάκης, ο Σερβετάς, ο Κιούσης, αφέθηκαν στο «Top-20» που ήταν έτοιμο·  

κατά την άποψή μου, ΚΑΙ αυτή ήταν λανθασμένη επιλογή.

Προσωπικώς, αν βρισκόμουν στη θέση τους,

θα παραμέριζα εντελώς τη δρομολογημένη ροή τής εκπομπής

και θα αξιοποιούσα τον χρόνο τοποθετούμενος για το μείζον ζήτημα που είχε προκύψει,

βάζοντας στην κουβέντα και τούς συμπολίτες-τηλεθεατές

που είχαν πλημμυρίσει το hashtag τού «Ράδιο-Αρβύλα» με τα σχόλιά τους.

Θα παρείχα βήμα στις επικρίσεις τους (όσο σκληρές κι αν ήταν),

θα έσκυβα το κεφάλι μπροστά στους προβληματισμούς τους,  

θα ανεγίγνωσκα -ως ελάχιστη προσωπική και ομαδική κάθαρση- τα tweets

που εκείνη την ώρα στέλνοντας κατά εκατοντάδες ανά λεπτό

και θα έδινα απαντήσεις με ταπεινότητα.

 

Αντ’ αυτών παρηκολουθήσαμε μία απολογία,

όπου οι πάλαι ποτέ δίκαιοι αμφισβητίες τής Μενδώνη,

οι προσδιορίζοντες τη Μενδώνη με τον ειρωνικό προσδιορισμό «Εξαπατημένη»,

εδήλωσαν «Εξαπατημένοι»

και εν απολύτω ελλείψει ευθιξίας ΔΕΝ εδήλωσαν την παραίτησή τους.

Συνελόντι ειπείν, το «Ράδιο-Αρβύλα» απέθανε χθες.

 

Ο Υπο-Κοσμικός

(Twitter: @Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης