ΟΛΑ ΑΚΡΙΒΑΙΝΟΥΝ… ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, ΠΟΥ ΟΣΟ ΠΑΕΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΠΙΟ ΦΤΗΝΗ. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Περαστικά σε όλους μας και από το χτύπημα της φτήνιας και από τις ιώσεις που σέρνονται . Το “μπικουτί  έβρασε στα  δέκατα” το Σαββατοκύριακο, ενώ πονάνε τα πλευράκια μου… Χαρά θεού έξω το Σάββατο κι εγώ με τρία παπλώματα και μια θερμοφόρα να τρρρρέμω. Ευτυχώς δεν είμαι εξαίρεση, το σύμπαν – άπαν την βγάζει με αντιπυρετικά. 

Η “ΦΟΥΣΚΑ” ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΣΚΑΕΙ!

Το Σάββατο μίλησα τηλεφωνικώς με έναν πολύ γνωστό και μεγάλο παραγωγό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Συζητώντας τις εξελίξεις στα κανάλια, μου είπε κάτι που βρήκα ότι αποδίδει ακριβώς την τηλεοπτική πραγματικότητα σήμερα.

Η Τηλεόραση, μου είπε, έχει πάθει… ό,τι το Χρηματιστήριο το 1999!

ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΜΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ

ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Αφορμή στην κουβέντα αποτέλεσε η παρακμή του “καφέ” του ΑΝΤ1. Ποτέ άλλοτε, ίσως, δεν χρειάστηκαν τόσες πολλές και συντονισμένες προσπάθειες για να καταστραφεί ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα πρωινάδικου. Η συνέντευξη της Ζαρίφη ανέδειξε ακόμη περισσότερο το πρόβλημα της κρίσης στην τηλεόραση.

Δεν θα κατηγορήσω την Κατερίνα, ούτε τον Μουτσινά . Αυτά τα παιδιά κάποιοι τα επέλεξαν. Ο καταιγισμός πληροφοριών γύρω από την ζωή των συγκεκριμένων -καταιγισμός που ξεκίνησε από τα μέσα της προηγούμενης σαιζόν- φανέρωσε και φανερώνει ότι το σύστημα αργοπεθαίνει, παρασύροντας στο βύθισμά του πολλούς , ταλαντούχους και ατάλαντους. Φυσικά και δεν εννοώ μόνο τον ΑΝΤ1. Εννοώ ΌΛΑ τα κανάλια και ΌΛΑ τα περιοδικά life style, που μοιάζουν εγκλωβισμένα στην αναπαραγωγή ειδήσεων για άτομα που η παρουσία τους στο μίντια είναι από μέτρια έως αδιάφορη.

Η ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΗΣ ΠΤΩΣΗΣ  

Τα τελευταία δέκα χρόνια, η τηλεόραση, ή καλλίτερα εκείνοι που λαμβάνουν αποφάσεις, επέλεξε να επενδύσει  κυρίως  σε… μετριότατους ανθρώπους.

Το περίφημο “ΓΚΕΛ” στον φακό γνωρίζω ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί . Οι άνθρωποι που το διέθεταν είναι και παραμένουν μετρημένοι στα δάχτυλα, μοναδικοί. Αναρωτιέμαι, όμως: γιατί τα δύο κυρίαρχα στοιχεία της τηλεόρασης να είναι σήμερα η συρρίκνωση του ενημερωτικού τομέα και η αισθητική παρακμή της ψυχαγωγίας;

Όσον αφορά στην ενημέρωση, πονηρή είμαι, μπορώ να το αντιληφθώ. Στην ψυχαγωγία όμως έχουν υπερεκτιμηθεί άτομα σε σημείο πρόκλησης για τους εργαζόμενους των καναλιών. Οι άνθρωποι που εργάζονται ουσιαστικά  στα κανάλια (υπάρχουν και τέτοιοι, ω ναι!) είναι βαθειά πληγωμένοι και απογοητευμένοι. Γνωρίζουνε τις τεράστιες αμοιβές που δίνονται σε τόσο απίστευτα μέτριους ανθρώπους, βλέπουν την αδικία γενικότερα, βλέπουν και αναγνωρίζουν ότι η Έφη Θώδη και το αρνί της δεν μπορούν να αποτελούν σημείο αναφοράς στην ψυχαγωγία του τηλεθεατή, βλέπουν ότι η αγωνία του Σάκη Ρουβά για το σε ποιον μοιάζει το παιδί που έκανε δεν δικαιολογεί “χτύπημα” στην πρώτη σελίδα εντύπου, και νοιώθουν ότι θα τους άξιζε… λιγότερη κακοποίηση!

Για έναν περίεργο λόγο, νομίζω ότι αυτό νοιώθουν και οι τηλεθεατές. Δεν πίστευα ποτέ ότι η ιδιωτική τηλεόραση οφείλει να είναι πανεπιστήμιο, όμως θα έπρεπε οι άνθρωποι που επιλέγουν πρόσωπα ΟΝ ΚΑΜΕΡΑ να βλέπουν πια μήπως υπάρχουν και ξανθιές που να γνωρίζουν και ελληνικά! Πόσα “τούβλα” μπορούν να αντέξουν οι τηλεθεατές μαζεμένα; Γιατί κορίτσια δεν διαβάζετε; Να σας το πω εγώ με πολύ αγάπη; Γιατί δεν σας ενδιαφέρει να έχετε διάρκεια σε αυτό που τόσο απλόχερα σας δόθηκε από κάποιους που σας πίστεψαν. Γιατί η νέα φουρνιά τηλεανθρώπων δεν ενδιαφέρεται να  μάθει το μέσο. Η αγωνία εξαντλείται στο πώς θα είναι η χωρίστρα και πώς θα κολλήσει η βλεφαρίδα. ΟΛΑ τα ΑΛΛΑ τα έχουν αφήσει σε άλλους…

Ξέρετε γιατί δεν γράφω σήμερα ονόματα; Γιατί το πρόβλημά μου δεν είναι στα πρόσωπα. Για τον λόγο αυτό δεν έχω να σχολιάσω τίποτα και για την συνέντευξη της Κατερίνας Ζαρίφη. Το πρόβλημά μου επικεντρώνεται σε όσους σχεδιάζουν μια τηλεόραση που θέλει να αποθεώνει τους απόλυτα μέτριους. Ποιος κρίνει το ταλέντο; Ποιος αποφασίζει να πληρωθούν με δεκάδες χιλιάδες ευρώ πρόσωπα, που το τηλεοπτικό βιογραφικό τους είναι το “απόλυτο τίποτα”; Ποιοι αποφάσισαν ότι η τηλεόραση είναι δημοκρατική διαδικασία; Στην τηλεόραση, αγάπες μου, μπορεί πολλοί να λέμε ιδέες, αλλά ΕΝΑΣ αποφασίζει και οι υπόλοιποι ακολουθούν…

ΒΑΡΙΕΜΑΙ … ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΩ

Μέσα σε όλα τα παράλογα της φετινής τηλεοπτικής σαιζόν έχω ακούσει από τρεις παρουσιάστριες εκπομπών ψυχαγωγικών ότι ΒΑΡΙΟΥΝΤΑΙ την εκπομπή που παρουσιάζουνε! Το έχω ακούσει ούτε μία, ούτε δύο, ούτε τρεις. Το έχω ακούσει σε συχνότητα πρόκλησης. Να ρωτήσω εγώ τώρα, γιατί αφού βαριούνται δεν φεύγουν να μπει στην θέση τους άνθρωπος που θα τιμά το ψωμί που τρώει;

Δεν φταίνε σε καμία περίπτωση οι ίδιες. Φταίνε οι διευθυντές τους, που δεν τους τραβάνε το αφτί. Μήπως πρέπει να τους πω πως τις σχολιάζουν οι υπόλοιποι συνάδελφοί τους, τόσο στις εκπομπές τους όσο και στα κανάλια που εργάζονται;

Μπορεί  ΕΝΑ στέλεχος καναλιού να απαντήσει, παρακαλώ, γιατί θα πρέπει  η κυρία που δηλώνει δημοσίως ότι ΒΑΡΙΕΤΑΙ το ΠΡΟΪΟΝ που “εκπροσωπεί” και για το οποίο ΑΜΕΙΒΕΤΑΙ με χιλιάδες Ευρώ να μην αντικαθίσταται από κάποια άλλη ή κάποιον άλλον που θα τιμούν την εμπιστοσύνη που τους δόθηκε ; 

“ΣΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΠΟΥ ΚΑΝΩ” τέτοια παράλογα πρώτη φορά τα έχω ακούσει στην τηλεοπτική μου καριέρα.

Έτσι, λοιπόν, φτάνω να πω ότι ίσως αυτή η “φούσκα” των τηλεοπτικά υπερτιμημένων ανθρώπων έχει αρχίσει να σκάει, και ίσως αρχίζουν να δημιουργούνται ευκαιρίες για μια διαφορετική προσέγγιση για το τι είναι εκπομπή, για το τι κάνει ο παρουσιαστής, για το ποιες οι ευθύνες του αρχισυντάκτη, για το ποιες οι αρμοδιότητες του διευθυντού παραγωγής, για το πώς καλοσωρίζουμε και το πώς αποχαιρετάμε το κοινό το οποίο επιλέγει να μας παρακολουθεί.

Νοιώθω όμως ότι, αν μια μέρα δήλωνα στην κορυφή του “μπικουτί” ότι “ΒΑΡΙΕΜΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΩ”, θα είχε δίκιο ο καθένας από εσάς να το θεωρήσει ως ανήθικη επαγγελματική συμπεριφορά.

Άντε να πειστεί λοιπόν ο συνάδελφος που εργάζεται τρία χρόνια στα μίντια ότι με την εργασία του και τις γνώσεις του θα προκόψει…

Ο ΣΚΑΙ… ΑΠΙΣΤΗΣΕ ΣΤΟΝ ΑΣΩΠΟ!

Να σας πω την αλήθεια, το έβλεπα και δεν το πίστευα. Την Παρασκευή δυστυχώς στα τελειώματα το πρόλαβα, ο ΣΚΑΙ είχε αφιέρωμα ξέρετε που; Πού πάει το μυαλό σας, όταν σας πω “ποτάμι και ΣΚΑΙ”; Στον Ασωπό και στην Κατερίνα Χριστοφιλίδου. Αυτή η γυναίκα είναι για τον Ασωπό, ότι το ΣΤΑΡ για την Γιουροβίζιον! Θυμάστε, όσοι με διαβάζετε, την πρόταση που είχα κάνει, ότι μήπως έπρεπε να πάρουνε σειρά και άλλα ποτάμια; Είχα αναρωτηθεί, μάλιστα, αν “ο Σπερχειός έχει ψυχή”… Τσουπ, λοιπόν, βλέπω το Σάββατο αφιέρωμα στον ΣΠΕΡΧΕΙΟ! Πόσο…παράγοντας ένοιωσα!

 ΕΙΔΑ ‘ΤΖΟΥΡΑ’ από ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ

Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόκανα να δω το αφιέρωμα του ΣΚΑΙ στον Μέγα Αλέξανδρο(έλυνα ένα θέμα σχέσεων, καυτό, με την φίλη μου την Έρη, τηλεφωνικώς). Είδα, λοιπόν, την επανάληψή του .

Θα ήθελα να ζητήσω από τους δημιουργούς ( θα μου πείτε, λίγο αργά είναι, αλλά λέμε…) αφού εξηγούν ότι στην ΙΣΣΟ ο Μέγας Αλέξανδρος συνέτριψε τον στρατό του Δαρείου, όπου 600.000 Πέρσες ηττήθηκαν από 35.000 Μακεδόνες, το γιατί και το πώς… Τι έκανε ο Αλέξανδρος τότε; Γιατί συνέτριψε τους Πέρσες; Ποιο σύστημα πολέμου εφάρμοσε; Μήπως ο Δαρείος πλήρωσε τις εισηγήσεις των στρατηγών του, οι οποίοι εγκλώβισαν τους στρατιώτες στην στενή πεδιάδα της Ισσού,  επιτρέποντας στον Αλέξανδρο να τους αποδεκατίσει; Έμεινα λοιπόν με πολλές απορίες, ενώ παρακολούθησα μια πολύ μέτρια παρουσίαση από τον σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή.           

ΧΙΛΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Στις κυρίες και τους κυρίους που μου στείλατε την συνταγή για το κακάο. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα συμπάσχατε στο πρόβλημα αυτό μαζικά. Εντυπωσιάστηκα, μάλιστα, με το πόσες διαφορετικές συνταγές υπάρχουν για να προκύψει ένα εντυπωσιακό ρόφημα .        

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης