Όταν η προτροπή «Δείτε μας…» μετατρέπεται σε προσβολή.
 

Πόσες γυναίκες δεν έχουν ξεγράψει από το πρώτο κιόλας ραντεβού

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

τον άντρα που εξεστόμισε την άκυρη και θλιβερή ερώτηση «Με πόσους έχεις πάει;».

Πόσοι άντρες δεν έχουν ξεγράψει από το πρώτο κιόλας ραντεβού

τη γυναίκα που εξεστόμισε την άκυρη και θλιβερή ερώτηση «Πόσα χρήματα βγάζεις;».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο πιο εξευτελιστικός συνδυασμός τής ανθρώπινης συμπεριφοράς,

είναι εκεί που ενώνονται η Απελπισία και η Ιδιοτέλεια.

Αν, μάλιστα, έχεις την ατυχία να γίνεις στόχος τής αποκρουστικής σύμπραξης,

η λύση είναι μία και εφαρμόζεται ακαριαία:

Φεύγεις τρέχοντας…

 

Κραυγάζουν η Απελπισία και η Ιδιοτέλεια στο φετινό «Survivor».

Οι συμμετέχοντες;

Στην πλειοψηφία τους, κατεστραμμένα άτομα, «καμένα χαρτιά»,

εγωμανή-ψωνισμένα-αμόρφωτα-απαίδευτα-ακαλλιέργητα-ανυπόληπτα σούργελα,  

που λόγω τού γεγονότος ότι επελέγησαν για το «ριάλιτι επιβίωσης» θεωρούν πως είναι… «Illuminati»

και βιώνουν ονείρωξη ότι φαντάζουν στα μάτια των τηλεθεατών ως «λαϊκοί ήρωες».

 

Στημένα και υποψιασμένα όντα που κάνουν τα πάντα για τις κάμερες.

Καρικατούρες τής Πραγματικότητας.

Ο Γουόρχολ -μέσω τής περίφημης προφητείας του-

δηλώνει εκκωφαντικώς την παρουσία του μέσω τής αρμόζουσας διασκευής:
«Στο μέλλον, κάθε συμμετέχων στο “Survivor” θα προκαλεί μαζική αηδία για 15 λεπτά.».

 

Ενήλικες που για ένα επιπλέον πλάνο ξευτιλίζονται παντί τρόπω.

30χρονοι, 40χρονοι, 50χρονοι, κι από κοντά οι «20 something»,

που διατυμπανίζουν με απύθμενο θράσος τα ελαττώματά τους

και περιφέρουν επιδεικτικά το σαρκίο τους

πιστεύοντας ότι δημιουργούν ενδιαφέρον μιντιακό προϊόν.

Γεννήματα-θρέμματα μίας διαβρωμένης και τοξικής πλέμπας,

που αρέσκεται να ακκίζεται και να επιβεβαιώνεται

μέσα από τις λαϊκίστικες κορώνες τής γλοιώδους δημοσιογραφί(λ)ας.

 

Βεβαίως, βασική υπεύθυνη για αυτό το οικτρό θέαμα είναι η παραγωγή τού «Survivor»,

καθώς οι ιθύνοντές της πιστοποιούν για πολλοστή φορά

ότι δεν είναι και τόσο ειδήμονες περί τού Μέσου στο οποίο δραστηριοποιούνται·

τουναντίον, τώρα πλέον είναι εμφανές και στον πιο αδαή παρατηρητή,

ότι ο περιβόητος και υπερεκτιμημένος Ατζούν Ιλιτσαλί 

βρίσκεται -όπως και οι συνεργάτες του- υπό το καθεστώς πλήρους απόγνωσης.

Κραυγάζουν η Απελπισία και η Ιδιοτέλεια.

 

Η ερώτηση «Με πόσους έχεις πάει;» διώχνει από το πρώτο ραντεβού τη Γυναίκα.

Η ερώτηση «Πόσα χρήματα βγάζεις;» διώχνει από το πρώτο ραντεβού τον Άντρα.

Όμως, εκεί που και τα δύο φύλα το βάζουν στα πόδια,

είναι όταν στο πρώτο αναγνωριστικό ραντεβού εκδηλώνεται επιθυμία για γάμο και για παιδιά.

 

Αυτός ο παραλληλισμός είναι ιδεώδης

για να συμπυκνώσει την ελαφρότητα που επιδεικνύει η παραγωγή τού «Survivor»,

στην απονενοημένη προσπάθειά της να αναζωογονήσει

τις -τηρουμένων των αναλογιών και των προσδοκιών- καταποντισμένες τηλεθεάσεις.

Όχι μόνο δεν έγιναν μάθημα τα περυσινά ντράβαλα,

όχι μόνο δεν απετέλεσαν πυξίδα αποφυγής για φέτος,

αλλά τα πράγματα πηγαίνουν πια από το Χειρότερο στο Χείριστο.

 

Αντί να μάς προσφέρεται ένα συμπαγές προϊόν με νευρώδη ρυθμό και με σφιχτό περιεχόμενο,

καλούμαστε να παρακολουθήσουμε την «Αποθέωση τής Φλυαρίας».

Φλυαρία σε βαθμό κακουργήματος,

με διασπειρόμενο το στυγνό μήνυμα «Σκοτώστε την ώρα σας για πάρτη μας.».

Θράσος. Χυδαιότητα.

Οι άνθρωποι, οι πολίτες, οι τηλεθεατές,

αντιμετωπίζονται ωσάν να είναι χασομέρηδες, αργόσχολοι, βλάκες, απελπισμένοι.

Ο Απελπισμένος ψάχνει για απελπισμένους.

 

Ανθίσταμαι.

Ανθίσταμαι σε αυτήν την ποταπή αντίληψη.

Ναι,

υπάρχουν ΚΑΙ χασομέρηδες, ΚΑΙ αργόσχολοι, ΚΑΙ βλάκες, ΚΑΙ απελπισμένοι.

Όμως, δεν δέχομαι να απευθύνεται προς την Κοινωνία μία τέτοια προσβολή.

 

Κατ’ αρχάς και κατ’ αρχήν,

αν επιλέγεις ανθρώπους με τέτοια χαρακτηριστικά ως «target group» σου,

αυτό από μόνο του λέει τα πάντα.

Από ’κεί και πέρα,

έρχεται η εξαιρετικά δύσκολη κοινωνική συγκυρία

να καταδείξει και να σφραγίσει την εκπορευόμενη ύβρι.

 

ΦΛΥΑΡΙΑ.

Δεν έφτανε το κάκιστο casting,

δεν ήταν αρκούντως διαβρωτική και εκμαυλιστική η Λούμπεν Κουλτούρα,

έχουμε και την καταγέλαστη απληστία μίας παραγωγής που επιχειρεί να περισώσει τα Απερίσωστα.

 

Η Φλυαρία ως Όπλο τής Ύβρεως.

Ο «ειδήμων» Ιλίτζαλι και οι συν αυτώ,

αποδεικνύουν ότι δεν σέβονται τούς τηλεθεατές 

και (θέλουν να) τούς χρησιμοποιούν ωσάν ομήρους.

 

Η Φλυαρία ως Όπλο τής Ομηρίας.

Το «Survivor» έχει φτάσει να προβάλλεται φέτος επί πέντε ημέρες την εβδομάδα

(ήτοι, από το Σάββατο έως την Τετάρτη),

ενώ εσχάτως προσετέθη και ένα αυτοτελές «ένθετο» την Παρασκευή

με τίτλο «Τα παιχνίδια τής Καραϊβικής».

 

Σε απλά Ελληνικά και σε απλή Αριθμητική (ούτε καν Μαθηματικά),

ο «Σκάϊ» (επι)ζητά από τις συνολικώς 168 ώρες που έχει η εβδομάδα,

να αφιερώνει ο τηλεθεατής 19,5 ώρες από τη ζωή του στο «Survivor».

 

3,5 ώρες επί 5 ημέρες, συν 2 ώρες για επιδόρπιο.

19,5 ώρες για ένα και μοναδικό πρόγραμμα.

Εβδομαδιαίως,

καλείσαι να καταθέσεις το 11,60% από τη ζωή σου σε ένα και μοναδικό πρόγραμμα

(αν περιορίσουμε τον υπολογισμό στις ημέρες προβολής,

το ήδη ιλιγγιώδες νούμερο ανεβαίνει έτι περαιτέρω στο 13,55%).

 

Εργάζεσαι; Κόψε χρόνο από την εργασία σου.

Τρως; Κόψε χρόνο από το φαγητό σου.

Κοιμάσαι; Κόψε χρόνο από τον ύπνο σου. 

Είσαι χασομέρης; Είμαστε οι άνθρωποί σου. 

Είσαι αργόσχολος; Είμαστε οι άνθρωποί σου. 

Είσαι βλάκας; Είμαστε οι άνθρωποί σου. 

Είσαι απελπισμένος; Είμαστε οι άνθρωποί σου. 

 

Τα ακριβοθώρητα στελέχη τού σταθμού και ο περιβόητος παραγωγός τού παιχνιδιού,

έχουν ανάγκη να αυξήσουν με ακόμη μερικά μηδενικά τούς τραπεζικούς λογαριασμούς τους.

«Θέλουμε ακόμη μερικά μηδενικά στους τραπεζικούς λογαριασμούς μας.

Γίνε εσύ ο όμηρός μας, γίνε το “μηδενικό” μας, 

να πάρουμε τα λύτρα τής Τηλεθέασης, να αυξήσουμε τα μηδενικά μας…».

 

Και να πεις ότι πρόκειται για ενδιαφέρον προϊόν

που φλεγόμαστε να το βλέπουμε όσο περισσότερο γίνεται στις οθόνες μας..;

ΟΥΤΕ ΚΑΑΑΑΑΑΝ (που έλεγε και η αγαπημένη Ευδοκία στο «Big Brother»).

Παντελώς αδιάφορη πλοκή, στημένα σκηνικά, στημένες ίντριγκες, στημένα φλερτ,

αποκρουστικές αυτο-αναφορικότητες, θλιβερές ηθοποιΐες, νευρωτικές τσιρίδες,

κίβδηλοι κλαυθηρμοί που συστήνοναι ευφημιστικώς ως «κλάματα».

 

Για ποιο «reality» μιλάμε;

Σε ποιο ουράνιο και τόξο (όπως αναρωτιόταν προ ετών η ρήτωρ Μέγκι Ντρίο);

Εδώ έχουμε να κάνουμε με το «“Βατερλό” τού Αυθορμητισμού»,

καθώς στο συνολικό ρόστερ τού φετινού «Survivor» 

-εκτός από τούς 24 συμμετέχοντες που είδαμε στο ξεκίνημα-

έχουν προστεθεί, σε άτακτα διαστήματα, επιπλέον 7 συμμετέχοντες,

οι οποίοι έγιναν κομιστές μαντάτων προς τούς ήδη υπάρχοντες

και γνωστοποιώντας τους την έξωθεν περιρρέουσα ατμόσφαιρα

συνήργησαν ώστε να καταργηθεί κάθε στοιχείο ειλικρίνειας·

εξ ου και διεπιστώσαμε εκκωφαντικές αλλαγές συμπεριφορών

από χαμερπή άτομα που τώρα προσπαθούν ματαίως να μάς ρίξουν στάχτη στα μάτια.

Θα μπορούσαμε να ήμασταν πιο επιεικείς σε σχέση με το casting,

αν δεν γίνονταν τα ίδια και χειρότερα στο αγωνιστικό κομμάτι τού «Survivor».

 

Ποιος ενδιαφέρεται να παρακολουθεί τον ανταγωνισμό δύο ομάδων

που διαγκωνίζονται ποια θα κερδίσει

δύο «hot-dogs», τρία donuts, μερικά νηστήσιμα ή λίγο ταχίνι..;

Ποιος;

Πρέπει να είσαι μεταξύ κατατονίας και πλήρους παραίτησης από τη ζωή,

ώστε να καθηλωθείς σε αυτό το «θέαμα».

 

Οι «φωστήρες» τής παραγωγής, λοιπόν,

προσέθεσαν δύο ημέρες προβολής όπου το κίνητρο για τούς τηλεθεατές είναι μηδαμινό.

Και όχι μόνο δεν αρκέστηκαν σε ετούτον τον ατελέσφορο πλατειασμό,

αλλά έφτασαν να τερματίσουν τη διασταλτικότητα τής παρεμβατικότητας τους

προβαίνοντας σε μία τραγική αλχημεία προς τούς κανονισμούς τού παιχνιδιού.

 

Συγκεκριμένα, κάποιος από αυτούς τούς πολυδιαφημισμένους σαλτιμπάγκους,

είχε τη βγαλμένη από άλλες εποχές «φαεινή» ιδέα

να κατηγοριοποιηθούν τα αγωνίσματα σε «Αρρένων» και «Θηλέων»,

με απώτερο σκοπό να γεμίσει όπως-όπως ο χρόνος των επεισοδίων.

Έτσι,

ενώ μέχρι πρότινος νικήτρια ομάδα αναδεικνυόταν αυτή που έφτανε πρώτη στους 10 πόντους

(άρα δυνητικώς οι αναμετρήσεις μπορούσαν να φτάσουν συνολικά τις 19,

καθώς το πιο πυκνό σκορ είναι το 10-9),

τώρα έχουμε δύο σετ που έκαστο ολοκληρώνεται στους 7 πόντους

και σε περίπτωση που τα σετ μοιραστούν στις δύο ομάδες 

υπάρχει «μπαράζ» με τέσσερις αναμετρήσεις· 

μάλιστα -σε περίπτωση νέας ισοπαλίας- έχουμε κι έναν τελικούλη 

(άρα δυνητικώς οι αναμετρήσεις μπορούν να φτάσουν μέχρι και τις 31).

Ε, όσο χασομέρης, όσο αργόσχολος, όσο βλάκας, όσο απελπισμένος και να ’σαι,

φτάνεις σε σημείο βρασμού από την κατάμουτρη προσβολή.

 

Το φετινό «Survivor» βρίζει τούς τηλεθεατές.

Το φετινό «Survivor» προσβάλλει τούς τηλεθεατές.

Το φετινό «Survivor» κανιβαλίζει τούς τηλεθεατές.

Το φετινό «Survivor» είναι μία «κρεατομηχανή ανθρώπων»,

όπου οι συμμετέχοντες και οι τηλεθεατές μετατρέπονται σε τοξικό κιμά,

ο οποίος διοχετεύεται προς βρώσιν στο συλλογικό «lifestyle».

 

Τα τηλεοπτικά στελέχη αποδεικνύουν ότι η έννοια «Αξιοπρέπεια» τούς είναι άγνωστη,  

ή -εν πάση περιπτώσει- ότι στο λεξιλόγιό τους είναι συνώνυμη με τα «Φράγκα».

«Ανάγκα και οι Θεοί πείθονται…», έλεγε ο Σιμωνίδης ο Κείος,

«Φράγκα και οι Θεοί πείθονται…», λένε τα άφιλα και παραδόπιστα τηλεοπτικά στελέχη.

 

 Ναι,

μιλάμε για στελέχη που κυκλοφορούν διαρκώς με τουπέ, με υφάκι, με ψηλά τη μυτούλα,

αλλά μόλις κάτι τούς πάει στραβά δεν ορρωδούν να πέσουν γονυπετή -έως και να σέρνονται-

κλαψουρίζοντας και απευθύνοντας στους πολίτες τη θλιβερή ικεσία

«Σάς εκλιπαρούμε: ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ.».

 

Ναι,

τα ακριβοθώρητα στελέχη τής Νεοελληνικής Τηλεόρασης

έχουν τη μιαρή ικανότητα να μετατρέπουν την Ικεσία σε Ύβρι.

Η Κατάντια τής Ψηλής Μύτης. Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΞΕΥΤΙΛΑ.

 

Επιμύθιο:

Αγαπητές Αναγνώστριες και Αγαπητοί Αναγνώστες,

αντιλαμβάνομαι και -κυρίως- συναισθάνομαι απολύτως

ότι η σοκαριστική ιστορία με τα τρία δολοφονημένα(;) παιδάκια στην Πάτρα

και ο πόλεμος στην Ουκρανία,

μαυρίζουν τις ψυχές μας και επιζητούμε ανάλαφρες διεξόδους·

άλλωστε, θα ήταν παράλειψη αν δεν συνυπολογίσουμε,

ότι προγράμματα όπως το «Survivor» προσφέρουν ευκαιρίες κοινωνικοποίησης

μέσα από τον δημόσιο διάλογο και από τα σχετικά hashtags που αναπτύσσονται στο Διαδίκτυο.

Όμως, δεν είναι διέξοδος να δεχόμαστε την Ύβρι,

σκεπτόμενοι ότι είναι «Η μη χείρων, βέλτιστη.» συγκριτικώς με τα υπόλοιπα δεινά.

 

Συνελόντι ειπείν, κάθε ύβρις που καταπίνουμε,

ανοίγει την όρεξη στους υβριστές μας και συνεργεί στην αποθράσυνσή τους.

Εν προκειμένω, ο «Δούρειος Ίππος» τής Ύβρεως είναι η Φλυαρία.

ΤΕΛΟΣ.

 

Ο Υπο-Κοσμικός

(Twitter: @Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης