Όταν η τραγική Νεοελληνική Τηλεόραση γελοιοποιεί το Τραγικό. 

Η εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» έκανε χθες τη φετινή πρεμιέρα της στο «Open»,

έχοντας πλέον στην παρουσίασή της τον Δημήτρη Καμπουράκη και τον Παναγιώτη Στάθη.

Όμως, με το «Καλημέρα», μόλις είκοσι λεπτά από την έναρξη,

προέκυψε και το πρώτο αξιοσημείωτο λάθος τής σεζόν,

όταν οι εν λόγω δημοσιογράφοι κλήθηκαν να ασχοληθούν με το συγκλονιστικό συμβάν

που κυριαρχεί από την Κυριακή στην επικαιρότητα.

 

Ο αντιδήμαρχος τού δήμου Ζίτσας Ιωαννίνων, Γιώργος Σταλίκας,

έχει καταγραφεί να επιδεικνύει σοκαριστική μισοζωϊκή συμπεριφορά

και να σέρνει επί ώρα ένα γαϊδουράκι που έχει δεμένο με σχοινί στο αγροτικό όχημά του.

Το ζώο βιώνει κυριολεκτικώς μαρτύριο και τραυματίζεται σοβαρά

(ευτυχώς, τουλάχιστον, διαψεύδονται οι φήμες ότι έχασε τη ζωή του),

τα αίματά του έχουν γεμίσει τον δρόμο,

η εικόνα είναι αποτρόπαια, το γεγονός καταρρακώνει κάθε ευαίσθητο άνθρωπο,

ο αντιδήμαρχος παύεται από τη θέση του με συνοπτικές διαδικασίες

καθώς διώκεται για κακουργηματική πράξη,

το περιστατικό κατακτά αμέσως περίοπτη θέση στη «Λίστα τής Νεοελληνικής Βαρβαρότητας».

 

Ο Παναγιώτης Στάθης προαναγγέλλει το θέμα λέγοντας

«Πάμε να δούμε την ιστορία στα Ιωάννινα…

Ο αντιδήμαρχος κατηγορείται -και τον έχουνε (καταγράψει) και σε βίντεο-

ότι είχε δέσει ένα γαϊδουράκι στο αγροτικό και το πήγαινε σέρνοντας.

Πάμε να συναντήσουμε την κυρία Ελένη Σταμάτη,

που ’ναι μέλος τού “Κινήματος για τα Δικαιώματα των Ζώων” στα Ιωάννινα.»

και ταυτοχρόνως αντικρίζουμε στις οθόνες μας αυτήν την απαράδεκτη εικόνα.

Το γαϊδουράκι κείτεται σχεδόν ημιθανές στην άκρη τού δρόμου,

το αίμα του έχει ποτίσει την άσφαλτο,

και ακριβώς δίπλα η εκπρόσωπος των φιλόζωων χαμογελάει πλατιά.

ΤΡΑ-ΓΙ-ΚΟ. 

 

Προφανώς -όπως αντιλαμβάνεστε-

αυτή η υπέροχη γυναίκα που έχει τάξει τον εαυτό της

στο ιερό και άκρως ψυχοφθόρο έργο τής Προστασίας των Ζώων,

ουδόλως χαμογελαστή ήταν στην πραγματικότητα.

Το πρόβλημα έγκειται στην προχειρότητα και στην απάθεια τής ημεδαπής Τηλεόρασης,

που αδυνατεί διαχρονικώς να αντεπεξέρχεται στις «Απαιτήσεις των Στιγμών».

 

Η Λεπτομέρεια.

Αυτή η έξοχη έννοια, η μονίμως εξοστρακιζόμενη από την Καθυστερημένη Κοινωνία.

Πόσες και πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει την απαξίωσή της,

μέσα από την έμπλεη βαργεστημάρας και ανοησίας φράση
«Έλα, μωρέεε… Λεπτομέρειες.».

 

Θλιβεροί Νεοέλληνες,

η Λεπτομέρεια είναι που κάνει τη Διαφορά,

η Λεπτομέρεια είναι «Θεμέλια Λίθος τού Πρωταθλητισμού»,

η Λεπτομέρεια συμπορεύεται με τη Σημειολογία,

η Λεπτομέρεια παράγει Σεβασμό και Ευγένεια.

Θλιβεροί Νεοέλληνες,

όποιος δεν δίνει σημασία στη Λεπτομέρεια είναι «χοντράνθρωπος».

 

Εδώ είχαμε για νιοστή φορά την Τηλεοπτική Απαξίωση τής Λεπτομέρειας.

Ένας «χοντράνθρωπος» με νευραλγική θέση στο κοντρόλ τής εκπομπής «Ώρα Ελλάδος»,

ένας τσαπατσούλης «επαγγελματίας»,

ένας «ξεπέτας» που αδυνατεί να συνειδητοποιήσει τη «Δύναμη τής Εικόνας»,

εθεώρησε -με τη θλιβερή αισθητική του και με τα απόπατα κριτήριά του-

ότι δεν υπήρχε το παραμικρό πρόβλημα  

αν οι συγκλονιστικές εικόνες τού αιμοσταγώς βασανισμένου γαϊδαράκου

συνοδεύονταν από μία παντελώς αταίριαστη φωτογραφία,  

όπου το πλατύ κι ανέμελο χαμόγελο εξέπεμπε το εγκληματικά στρεβλό μήνυμα πως «Όλα είναι μια χαρά.»

(και βεβαίως, εννοείται ότι δεν στέκει -κατ’ ελάχιστον- η δικαιολογία

«Αυτήν τη φωτογραφία είχαμε, αυτήν τη φωτογραφία βάλαμε.»,

καθώς πρόκειται για κίβδηλο επιχείρημα που εκπέμπει θράσος σε βαθμό κακουργήματος).  

 

Συνελόντι ειπείν, εδώ μιλάμε για διττή ασέβεια·

ασέβεια προς την καλεσμένη φιλόζωη

που κάποιος «φωστήρας» τη μετέτρεψε σε κομμάτι τής δυστοπικής αντίθεσης,

και -κυρίως- ασέβεια προς το βάναυσα κακοποιημένο ζώο.

 

Ποιο θα είναι το επόμενο «κατόρθωμα» τέτοιου είδους;

Πάντως, ουδεμία έκπληξη -παρά μόνον οργή- θα αισθανθούμε,

αν σε μελλοντικό ρεπορτάζ για πατέρα που θα έχει χάσει το παιδί του,

ο θρήνος τού χαροκαμμένου γονιού θα συνοδεύεται από φωτογραφία  

όπου θα απεικονίζεται να πανηγυρίζει έξαλλα στο γήπεδο για γκολ τής ομάδας του.

 

Αυτή είναι η Νεοελληνική Δημοσιογραφία και Τηλεόραση·

ένας εσμός που αποτελείται από αμόρφωτους, απαίδευτους, ακαλλιέργητους χλεχλέδες,

οι οποίοι μετατρέπουν τη «Χοντράδα» σε καθεστωτικό μιντιακό «lifestyle»

και αντιμετωπίζουν τη Λεπτομέρεια ως «Κατάρα» διότι είναι ανάξιοι τής ευχής της.

ΑΙΔΩΣ, ΑΧΡΕΙΟΙ.

 

Επί τού Πιεστηρίου:

Ενώ είχα ήδη ολοκληρώσει το παρόν πόνημα και απέμενε η δημοσίευσή του,

ήρθε να προστεθεί άλλο ένα θλιβερό κρούσμα τηλεοπτικής ασέβειας.

 

Συγκεκριμένα, μόλις προ ολίγου,

ένας «χοντράνθρωπος» με νευραλγική θέση στο κοντρόλ τής εκπομπής «Καλοκαίρι Μαζί» τού «ΑΝΤ1»,

ένας τσαπατσούλης «επαγγελματίας»,

ένας «ξεπέτας» που αδυνατεί να συνειδητοποιήσει τη «Δύναμη τής Εικόνας και τού Ήχου»,

εθεώρησε -με τη θλιβερή αισθητική του και με τα απόπατα κριτήριά του-

ότι δεν υπήρχε το παραμικρό πρόβλημα  

αν οι συγκλονιστικές εικόνες τού αιμοσταγώς βασανισμένου γαϊδαράκου

συνοδεύονταν με το τρισχαρούμενο και απολύτως ανάλαφρο τραγουδάκι «Ο κυρ-Μέντιος»,

το οποίο ακούγεται στην ταινία «Ο Θησαυρός τού Μακαρίτη» διά στόματος Γεωργίας Βασιλειάδου.

 

Έτσι, οι εικόνες με το βάναυσα κακοποιημένο ζώο και με την αιματοβαμμένη άσφαλτο,

επενδύθηκαν -άκουσον, άκουσον- με τούς εξής στίχους:

«Ο κυρ-Μέντιος με την γκρίζα την ουρά

τα περνούσε μοναχός του μια χαρά.

Δεν εφόραγε σαμάρι

και βοσκούσε με καμάρι

σε λιβάδια δροσερά, 

αλλά ήτανε γραφτό να ερωτευτεί

κι έχει στο μαγγανοπήγαδο ζευτεί.

Ντε, κυρ-Μέντιο, ντε-ντε-ντε,

αχ, κυρ-Μέντιο, κουτεντέ,

την κεφάλα σκύβεις χάμω,

τι τον ήθελες τον γάμο,

αχ, κυρ-Μέντιο, κουτεντέ,

ντε, κυρ-Μέντιο, ντε-ντε-ντε.».

 

Είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ.

Ένα ζώο που εσύρθη επί ώρα δεμένο σε αγροτικό όχημα,

ένα βάναυσα κακοποιημένο και βαριά τραυματισμένο ζώο,  

ένα ζώο που παρ’ ολίγον να χάσει τη ζωή του,

αντιμετωπίζεται με χαλαρή διάθεση ποιμενικού μιούζικαλ τής δεκαετίας τού ’50. 
 

Αναισθησία. Μηχανικό Συναίσθημα. Κιτσαριό που δεν ορρωδεί προ ουδενός συμβάντος. 

Ως εκ τούτου, η επανάληψη είναι μήτηρ μαθήσεως:

ΑΙΔΩΣ, ΑΧΡΕΙΟΙ.

 

Ο Υπο-Κοσμικός

(Twitter: @Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos)