*** Φίλες και Φίλοι, έκανε πρεμιέρα η Ελένη Μενεγάκη.
Τι πά’ να πει αυτό το ειρωνικό «Εσένα περιμέναμε για να το μάθουμε…»;
Ξεχάσατε τις εποχές που ήσασταν στα χωριά σας
και γυρνούσε τρέχοντα’ ο τελάλης στους δρόμους
και εφώναζε «Άρχισι ι Ιλένν’»;
Ξεχάσατε που ανοίγατε τα παντζούρια
και συζητούσατε το κοσμοϊστορικό γεγονός με τσ’ γειτόνισσις;

*** Λοιπόν,
σκέφτηκα να συγκρίνω το περυσινό με το φετινό ξεκίνημα τής Ελένης
και εξάγονται ενδιαφέροντα συμπεράσματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Την προηγούμενη σεζόν,
η χαϊδεμένη ξανθιά τής Ελληνικής Τηλεόρασης
έκανε μία δραματικά αποτυχημένη προσπάθεια
να εισέλθει στον Κόσμο τής Πρωτοτυπίας.
Στην εισαγωγή τής πρεμιέρας της,
είχαμε δει ένα βίντεο όπου μεταμφιεσμένη
(όσοι δεν την είχατε δει, μη φανταστείτε κάποιαν τεράστια μεταμφίεση·
απλά, φορούσε μελαχρινή περούκα και σκούρα γυαλιά)
και με τη συνοδεία τού επίσης μεταμφιεσμένου Μάρκου Σεφερλή,
υποδύονταν στο κέντρο τής Αθήνας την περιφερόμενη κομπανία
και τάχα μου τραγουδούσαν.

* Εκεί είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε
ότι η Ελένη χορεύει κάκιστο τσιφτετέλι
(στα όρια τής προεφηβικής εξάσκησης)
και ότι η κίνησή της δεν συνάδει με το ξεχειλίζον θηλυκότητα σκέρτσο της.

* Όσο για το συγκεκριμένο happening,
η παρουσιάστρια το είχε συστήσει
ως μία προαναγγελία τής στενής επαφής που θα επεδίωκε με τον κόσμο
κατά τη διάρκεια τής σεζόν·
όμως, ουδεμία συνέχεια υπήρξε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Αμέσως μετά, είχαμε δει άλλη μία «καινοτομία»,
που μού είχε προκαλέσει τεράστια απορία και ειρωνικά μειδιάματα·
οι συζητήσεις για τον Κινηματογράφο
και για τις ταινίες που παρουσιάζει ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος
στην εκπομπή,
θα γινόντουσαν πλέον σε μία σκοτεινή, μουντή,
καταθλιπτική αίθουσα προβολών.

* Μία αχρείαστη μπούρδα, μία ευρηματικότητα τής συμφοράς·
πού ακούστηκε σε «μεσημεριανάδικο»,
να συζητάς για σινεμά
σε χώρο που παραπέμπει σε απομόνωση «α λα Γκουαντάναμο»
(ποιος εγκέφαλος το είχε σκεφτεί άραγε;).
Όπως ήταν αναμενόμενο,
η συγκεκριμένη αίθουσα παροπλίσθηκε
και ευτυχώς την ξαναείδαμε ελάχιστες φορές μπροστά μας.

* Όμως, οι «νέες ιδέες» δεν είχαν τελειώσει
(όπως και το βασανιστήριο στο οποίο υποβαλλόταν η Έννοια τής Πρωτοτυπίας,
η οποία εκλιπαρούσε για ευθανασία,
προκειμένου να δινόταν ένα τέλος στο μαρτύριό της).
Έτσι,
είχαμε δει -για νιοστή φορά στην καημενούλα νεοελληνική τηλεόραση-
αυτήν τη θλιβερή και αφόρητα βαρετή ανθυποενοτητούλα,
όπου τα διαγωνιζόμενα άτομα καλούνται να βρουν ένα τραγούδι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Τέλος,
άλλο ένα τραγικά κακόγουστο και αποτυχημένο ψευτοπαίχνιδο
είχε ανασυρθεί από τα αζήτητα τής εμβρυακής Ιδιωτικής Τηλεόρασης
και μάς είχε πλασαριστεί επίσης ως «νέα ιδέα»·
σε μία ερώτηση επικαιρότητας,
δύο άτομα καλούνταν να επιλέξουν ποια ήταν η σωστή απάντηση
από τις τρεις επιλογές που τούς δίνονταν από τούς συντελεστές τής εκπομπής.

* Πολύ γρήγορα, όλα αυτά απετέλεσαν παρελθόν,
και ο λόγος είναι προφανής: Πήγαν άπατα.

*** Εχθές η πρεμιέρα τής εκπομπής ήταν αλλιώς·
χαλαρή, χωρίς μεγαλοστομίες,
λες και απλώς μιλούσαμε για επάνοδο μετά από Σαββατοκύριακο.

* Η Ελένη Μενεγάκη δείχνει πλέον ότι έχει συνειδητοποιήσει απολύτως
ποια είναι τα «κυβικά» της.
Ανέκαθεν εγνώριζε τα όπλα της και τα έχει αξιοποιήσει στο έπακρο,
αλλά -σε ένα επίπεδο διατήρησής της στην κορυφή-
μπήκε στη διαδικασία δοκιμών που δεν τής πάνε.

* Εξ’ όσων έχω συμπεράνει μετά από τόσα χρόνια,
γενικά δεν πάνε οι δοκιμές στη Μενεγάκη·
θα τη βλέπουμε
μέχρι κάποτε να βαρεθούμε οριστικά και αμετάκλητα
το πανέμορφο πρόσωπό της,
το γοητευτικό χαμόγελό της, 
το εύκολο και γάργαρο γέλιο της,
το «σμπρώξιμό» της,
τη φιλικότητά της,
τη θηλυκότητά της,
τη θαυμαστή ικανότητά της να κρατάει ισορροπίες
και να κάνει απροσμένως καλές συνεντεύξεις.
Όσο πάει…

*** Ναι,
αυτός θα πρέπει πλέον να είναι ο υπότιτλος
τής εκπομπής τής Ελένης Μενεγάκη.
Ένα «Όσο πάει…» μακράς πνοής,
διότι,
όσο κι αν οι προσπάθειες τής Ελένης για πρωτοτυπία
στέφονται από -ενίοτε παταγώδη- αποτυχία,
πώς να αποχωριστείς οριστικά αυτό το Πρόσωπο;
ΠΩΣ;

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

*** Τα λέμε αύριο…

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης