*** Φίλες και Φίλοι,
ο συμπαθέστατος Γιώργος Μαυρίδης έκανε πρεμιέρα με το «Beat Buzzer» του
και ήμουν εκεί (στην τηλεόρασή μου, δηλαδή)
για να παρακολουθήσω την καινούργια εκπομπή
και να σάς μεταφέρω την κρίση μου.

*** Δεν επρόλαβαν να παίξουν το σήμα αρχής και οι τίτλοι,
και ήδη μού είχε δημιουργηθεί η πρώτη ένσταση.
«Μια ιδέα τού Γιώργου Μαυρίδη» είδα να αναγράφεται και έβγαλα αφρούς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Από σπου κι ωσπού (που λέει κι ο Σταύρος Θεοδωράκης)
είναι ιδέα τού Γιώργου Μαυρίδη
αυτή η ανθυποενοτητούλα πρωινών (βλέπε Μενεγάκη),
μεσημεριανών (βλέπε Μενεγάκη),
αλλά και βραδινών εκπομπών (όπως το κακομοίρικο «Νότα Μία»),
όπου οι διαγωνιζόμενοι καλούνται να βρουν ένα τραγούδι..;

* Το «Beat Buzzer» είναι μία μείξη τού «Βρες (ή συνέχισε) το τραγούδι»
και τού «Carpool Karaoke»
που επαρουσίαζε πέρυσι στην αμερικανική τηλεόραση ο Τζέιμς Κόρντεν.

Ως εκ τούτου, μιλάμε για μία εκπομπή,
που τη βλέπεις και ουδόλως σού δίνει την αίσθηση
ότι πρόκειται για καινούργια ιδέα.

* Όμως, αυτό από μόνο του δεν είναι απαραιτήτως καταδικαστικό,
διότι η εφαρμογή μίας ιδέας ή και η διασκευή της,
δύναται να προσφέρει κάτι διαφορετικό·
ας αφήσουν, λοιπόν, εκεί στον ΑΝΤ1, τούς πομπώδεις τίτλους,
και να κοιτάξουν την Ουσία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* Και ποια είναι η Ουσία…;
Να παραχθεί ένα καλό τηλεοπτικό προϊόν.
Τόσο απλά.

* Στο ερώτημα αν επετεύχθη κάτι τέτοιο, θα απαντήσω στο τέλος.
Προς το παρόν,
συνεχίζω το οδοιπορικό σε στιγμές που μού έκαναν αρνητική εντύπωση.

* Άμα τω ξεκινήματι τού «Beat Buzzer»,
ο Γιώργος Μαυρίδης μάς επαρουσίασε
τούς τέσσερεις παίκτες τού πρώτου επεισοδίου·
επρόκειτο για συμμετέχοντες τού περυσινού «Master Chef».
Αμέσως, λοιπόν, ακούσαμε και το πρώτο «μαργαριτάρι»:
«Έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε σήμερα
τον Αργύρη, τον Τιμολέων, τον Σάββα και τον Χρήστο.».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

* «…τον Τιμολέων…».
Ο Τιμολέων είναι αγγλικό όνομα και δεν κλίνεται· όλοι το ξέρουν αυτό.
Έτσι, σε ολόκληρη την εκπομπή,
τα αφτιά μας εβίωσαν επανειλημμένα την ηχητική βαρβαρότητα,
να ακούν’ και να ξανακούν’ τη Γενική και την Αιτιατική τού ονόματος «Τιμολέων»,
να είναι ίδιες με την Ονομαστική.
Όλα ίσωμα.

*** Αυτός ο σολοικισμός μού εδημιούργησε δύο κομβικές ενστάσεις…

* Κατά πρώτον, οι ιθύνοντες τής παραγωγής τού παιχνιδιού,
είναι αδιάφοροι ή αγράμματοι;
Δεν τούς νοιάζει που εκτίθεται ο παρουσιαστής τους
ή δεν γνωρίζουν ότι η Γενική είναι «τού Τιμολέοντος»
και η Αιτιατική «τον Τιμολέοντα»;
Τι συμβαίνει;

* Το θέμα γίνεται ακόμη χειρότερο
αν συνυπολογίσουμε ότι η εκπομπή είναι μαγνητοσκοπημένη.
Στη διάρκεια των γυρισμάτων,
δεν μπορούσε να πεταχτεί κάποιος από την παραγωγή
και να ενημερώσει τούς υπόλοιπους για το ρυπαντικό γλωσσικό ολίσθημα;
Διότι, δεν το ακούσαμε μία και δύο, αλλά γύρω στις δέκα φορές.

* Οπότε, τι να σού κάνουν και στο μοντάζ;
Όσο καλή διάθεση και να υπήρχε,
αν ένα λάθος έχει πλημμυρίσει τα videos εν τω συνόλω τους,
σε πιάνει απελπισία.

* Εν πάση περιπτώσει,
εγώ έχω μία καταπληκτική λύση να απευθύνω
προς τούς υπευθύνους τής παραγωγής..:
Μην καλείτε… δύσκολα ονόματα.

* Κατά δεύτερον (και σημαντικότερον), αναρωτιέμαι..:
Ο ίδιος ο Τιμολέων,
δεν ενοχλείται που διαστρεβλώνεται σε βαθμό βιασμού το όνομά του;
Δεν μπορούσε να τούς το επισημάνει στην αρχή,
ώστε να έχουμε γλυτώσει κι εμείς από την ηχορύπανση;
Εν τέλει,
ουδόλως θα εκπλαγώ αν αποδειχθεί
ότι κι ο ίδιος ο Τιμολέων δεν γνωρίζει πώς κλίνεται το όνομά του.

*** Αμέσως μετά, η παρέα εισήλθε στο αυτοκίνητο τού «Beat Buzzer»,
προκειμένου να ξεκινήσει το παιχνίδι.
Εκεί, η Αμορφωσιά ήρθε να δώσει τη θέση της στην Αηδία.

* Ο Γιώργος Μαυρίδης είχε φέρει ένα τάπερ
με φασολάδα που είχε μαγειρέψει η μητέρα του
και έδωσε στους καθ’ ύλιν αρμοδίους-φιλοξενούμενούς του να δοκιμάσουν.
Αφού όλοι έκαναν θετικά σχόλια,
ήρθε και το εμετικό «αστειάκι»
που συνδέει τη φασολάδα με τα σωματικά αέρια
και επίσης συνδέει
τον κάθε κτηνοβάτη, αμόρφωτο και βρομιάρη νεοέλληνα με το… Χιούμορ (sic).

* Το έχω ξαναπεί από αυτήν εδώ τη στήλη·
είναι τεράστια αγένεια, ασέβεια και προκαλεί σιχαμάρα,
την ώρα που ο τηλεθεατής κάθεται να φάει
και επιλέγει ως παρέα του ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα,
να ακούει για τις απεχθείς εκκρίσεις, κενώσεις και αντιδράσεις
που παράγει το ανθρώπινο σώμα.

* Δυστυχώς,
υπάρχουν και αρκετοί άξεστοι που τρέφονται με την Αηδία και με τη Δυσωδία,
οπότε,
τέτοια «αστειάκια» δεν κινδυνεύουν να ξεμείνουν
από το θλιβερό ακροατήριό τους.

* Βεβαίως, οφείλω να επισημάνω και το γεγονός,
ότι στο συγκεκριμένο «αστειάκι» συμμετείχαν επίδοξοι σεφ·
άντε μετά να πας να φας στο εστιατόριο που μαγειρεύουν·
ούτε το στοιχειώδες μάρκετινγκ τού επαγγέλματός τους δεν γνωρίζουν.
Αντί να δίνουν σημασία στη Λεπτομέρεια, πάει η χοντροκοπιά σύννεφο.

*** Τα «μαργαριτάρια» συνεχίστηκαν καθ’ όλην τη διάρκεια τού «Beat Buzzer»
και είχαν ως γενεσιουργό αιτία τους την Άγνοια·
ο Γιώργος Μαυρίδης και η παραγωγή εξετέθησαν ξανά,
όταν ο παρουσιαστής
-ακούγοντας το θρυλικό «Σιγά μην κλάψω (…-Σιγά μη φοβηθώ)»-
είπε με στόμφο «Γιάννης Αγγέλακας».

* Καταλαβαίνετε γιατί επιμένω στη σωστή εκφορά τού Λόγου;
Διότι, όταν λες «…τον Τιμολέων…»,
θα πεις και τον Αγγελάκα, «Αγγέλακα».
Και πάει λέγοντας…

* Ευτυχώς που υπήρξαν και «μαργαριτάρια»
που -εκτός από περισυλλογή και προβληματισμό- μάς προεκάλεσαν και γέλιο·
όπως στην περίπτωση
που ακούσαμε για το συγκρότημα «Ρεντ Χοτ Τσίλι… Πέϊπερς»,
ή όταν ουδείς από τούς συμμετέχοντες ανεγνώρισε τη Σωτηρία Μπέλλου
στο «Μη μού ξαναφύγεις πια»
(κάποιος έφτασε να την πει… «Σοφία Βέμπο»)·
μάλιστα, ενώ η Σωτηρία Μπέλλου απεδείχθη ως «Η Άγνωστος “Χ”»,
αναγνωρίστηκαν με συνοπτικές διαδικασίες και με αστραπιαία αντανακλαστικά
οι «Stavento» στο «Σαν έρθει η μέρα»,
ο Πάνος Κιάμος στο «Φωτιά με Φωτιά»,
ενώ με μία μικρή δυσκολία βρέθηκε και ο ράπερ «Εισβολέας».
(Ποια Μπέλλου; Τη Στικούδη θα πάρουμε…)

*** Πάμε τώρα στην ετυμηγορία
και στη σφαιρική προσέγγιση τού «Beat Buzzer».

* Όπως έγινε ήδη αντιληπτό,
υπάρχουν κάμποσα στοιχεία τα οποία θα πρέπει να διορθωθούν
και να δίνεται προσοχή στις λεπτομέρειες.
Από ’κεί και πέρα, υπάρχουν και πολλά θετικά…

* Ο Γιώργος Μαυρίδης είναι καλός σε αυτό που κάνει,
είναι φιλικός, εκπέμπει αίσθηση οικειότητας, είναι άμεσος,
διαθέτει αυτοσαρκασμό και τη δύναμη να αυτοαποδομείται.
Η εκπομπή έχει ρυθμό, είναι ευχάριστη, βλέπεται εύκολα
(αρκεί κάποιος συμμετέχων να μη λέγεται «Τιμολέων»,
και -για να μιλήσω προφητικά-
αρκεί κάποια συμμετέχουσα να μη λέγεται «Άλκηστις» ή «Άρτεμις»).
Στα θετικά της, επίσης,
ότι θα ανανεώνονται οι παραστάσεις των τηλεθεατών
με τούς διαφορετικούς καλεσμένους σε κάθε επεισόδιο.

* Εν κατακλείδι, το «Beat Buzzer» είναι μία «τίμια εκπομπή».
Δεν ζητάει πολλά, δεν δίνει πολλά,
αλλά δεν συστήνεται και σαν κάτι που δεν είναι.
Προβάλλεται στις 11 το βράδυ (θα μπορούσε ακόμη και απόγευμα),
σού δημιουργεί χαλαρή διάθεση,
έχει και στιγμές γέλιου,
ακούς -έστω και για δευτερόλεπτα- και κάνα τραγούδι που γουστάρεις,
μπαίνεις και στην πρίζα να τραγουδήσεις κι εσύ.

* Το «Beat Buzzer» ανήκει στην κατηγορία των εκπομπών
που γεννήθηκαν για να ζήσουν μία-δύο σεζόν.
Μία ευχάριστη προσπάθεια, με μικρό προσδόκιμο ζωής,
που δεν ζητάει κάτι παραπάνω από μία ταπεινή γωνίτσα·
μία φορά τη βδομάδα, κάθε Τρίτη,
είναι ελάχιστος χρόνος μπροστά στο καθημερινό σκουπιδαριό.
Αξίζει.

* Και κάτι ακόμη, επίσης θετικό..:
Σε κάθε επεισόδιο προσφέρονται 1.000 ευρά σε σκοπούς αλληλεγγύης
(δεν χρησιμοποιώ τη φράση «για φιλανθρωπικούς σκοπούς»,
διότι απεχθάνομαι τον όρο «Φιλανθρωπία»·
όχι ως έννοια,
αλλά για αυτά που αντιπροσωπεύουν οι σύγχρονες μορφές της).

*** Επ’ αφορμή τού Γιώργου Μαυρίδη,
αύριο θα μιλήσουμε αποκλειστικώς για τη σχέση «Φιλανθρωπία και Τηλεόραση».
Υπάρχουν εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πτυχές και παράμετροι,
που χρήζουν ανάλυσης.

*** Φεύγω για να σάς λείψω
και θα επιστρέψω για να μη σάς λείπω…

*** Ες σήμερον τα σπουδαία, ες αύριον τα σπουδαιότερα…

*** Τα λέμε αύριο…

Ο Υπο-Κοσμικός

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης